Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 3174 ggr
Anothername
0

Svart svans?

Jag måste bara fråga.

Vi har märkt att Tony (som är Albino alltdå vit) har som svarta "porer" på hela svanses.

Vad kan det vara?

Först tänkte vi loppor eller nått men han har absolut ingenting någonstans annars förutom på svansen.

Sen en till fråga när jag ändå håller på.

Han går och drar "underredet" mot precis allt han kommer åt. Kanter, skor, leksaker…. Vad beror det på?

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

JossanH
0

svarta porer= sommarsvans. antar att han också har dåligt med päls på svansen?

Har han alltid markerat på saker eller har han nyligen börjat?

Har han nyligen börjat med det skulle jag rekomendera att kolla upp binjurarna hos en veterinär. Hur gammal är han?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Anothername
0

Nja lite små glest är det nog om man jämnför med resten av kroppen.

Han har väll mer eller mindre börjat med det. Eller ja han har hållt på i nån månad i alla fall. Vi trodde att det va nån slagt "revir markering" :S

Han är nästan exakt 1 år.

Vad kan det vara med binjurarna?

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

duholm
0

Han borde ju inte ha problem med binjurarna redan, tror mer på brunst. Är han kastrerad?

"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

www.optimusferrets.se

www.classicferret.se

UlrikaD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på väldigt mycket sommarsvans.

JossanH
0

Det har stor betydelse om han är kastrerad eller inte. är han inte äldre en ett år borde det inte vara binjurarna utan bara vanlig sommarsvans.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Anothername
0

Han är kasterad men chip för ca 6-7 månader sen.

Han mår ju bra i övrigt verkar det som så han visar ju inte symtom på att vara sjuk.

TottsiGirl
0

Har en hane här hemma som är chippad som också visar små tecken på sommarsvans och har även hört talas om flera andra honor och hanar med samma sak.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Anothername
0

Okej ja för han har ju inte haft det så jätte länge. Några månader dock. Men vi har inte direkt tänkt på det men nu är den rätt så svart. Men han verkar heller inte ha nått problem med det dock ser det lite små äckligt ut…

Sarah
0

#8 det heter sommarsvans för att det bara kommer fram på sommaren ;) så inteså konstigt att han bara haft det några månader ;)

Anothername
0

#9 Ja men det är ju det jag menar ^^
     Det måste ju vara det eftersom inte han itne haft länge :P