Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 3523 ggr
[Cute]
0

Hur bor era illrar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt bus monster Rocky bor delvis i sin stora gallerbur.

Där han har sina mat/ vatten skålar, toa, kattklösmöbel, rör, hängmatta, gosefilt och sina gosedjur.

Men när han inte är där så skuttar han ut i rummet och poppar runt med sina leksaker å busar . Glad

sofie
0

Våra är lösa i hela lägenheten, förutom sovrummet (ibland får dom va där) och absolut inte i badummet.

Theres
0

Melwin bor mest i mitt rum, om han inte får för sig att hoppa ut i några andra rum ibland.
Jag har en valphage i mitt rum med, där alla hans saker är, för att de inte ska vara utspridda över hela golvet… självklart kan han gå ut och in när han vill… men han brukar mest ligga där i och sova…

golf.ifokus.se

Flisa
0

lucifer bor delvis i sin bur (ombyggd voljär) och i mitt rum samt i hela huset.

gwen
0

Mina illrar har alltid velat bo inne på toan, så där står transportburen med maten på dörren, och ofta ligger de i buren och sover, när de blir hungriga tar de tag i dörren och stänger så de kan äta liggandes i hängmatten. *latmaskar* För övrigt enda djuren jag vet som kan både öppna och stänga dörrar.

Annars har de korgar och filtar överallt. För tillfället är en populär plats en filt under sängen vår… Men även smutsvätt-lådan och oparade-strumpor-lådan är populära i garderoben.

På lördag flyttar vi från 42 kvadrats lägenhet till 150 kvadrats nybyggd villa. Har införskaffat 12 bajslådor och hoppas det räcker. Lite skraj för ekparketten som ligger i hela huset… *gulp* Där kommer vi antagligen stänga av halva huset när vi inte är hemma så, till en början för att se hur de använder bajslådorna (eller inte). Men de rådiggar golvvärmen i hela huset och kan lägga sig och sova var som helst när vi vart ute där… :-) Head quarter blir nog i lilla badrummet dock, praktiskt med mat och sovplats på toan… lätt att städa och duscha av golvet.

[jenkass]
0

Vår toxi får springa fritt i hela lägenheten, en 2:a (dock inte badrummet då hon kan krypa under badkaret) och på kvällarna har vi stängt till sovrummet dåvi inte vill ha henne uppe i sängen… Oftast sover hon i ett klös-hus (vet ej vad de kallas)

Aelsklinn
0

Våra små lånepälsar springer löst, men vi försöker hålla dem ute ur sovrummet och datarummet (inte riktigt illersäkrat), men vi planerar att kunna ha dem överallt sen.

Men i badrummet får de inte vara, det finns alldeles för mycket lättåtkommliga sopor och grejer. Sen så vill de alltig gömma sig under badkaret också. 

Favoritsovställen just nu är: Kartonghuset med filtar som vi har byggt, skolhyllan (bland insvettade converse, jag tror att Sam har en liten fotsvettsfetisch, för han ska alltid sno och gömma våra använda strumpor) och blimpen. Ska även sätta upp lite hänmattor i nedre delan av bokyllan tänkte jag.

Sara
0

Här bor illrarna i hela lägenheten utom i sovrummet och badrummet.

Sovrummet är offlimit pga min allergi och att de bajsar längst in under dubbelsängen så jag får ett helvete när jag ska städa bort det. Meeen ibland så blir det bus i sängen och det är superkul eftersom det händer så sällan.

På nätterna så sover de i "sitt" rum som de delar med mattes dator.

Sara

gwen
0

Ett tips till er som har problem med bajs och illrar under sängen och under badkaret. Köp sockel på ikea (typ till en bokhylla eller till ett kök, beroende på höjd på glipan) eller plankor och snickra till en ram som gör att illern inte kommer in under badkar eller säng. Enkelt att fixa och väl värt besväret!

En ikeasockel har ju en sorts kläm-fast anordning som gör att du kan klicka på sockeln på sängbenen (om du har såna runda ben).

Sara
0

Fast jag vill ha lådor under min säng.. Sovrummet är minimalt så jag behöver allt utrymme som kan fås. Annars är det en väldigt smart ide.

Sara

Sara
0

Funnys favoritsovställe är i byrålådorna eller underbadkaret när badrumsdörren är öppen och Trazans är mellan tv:n och soffan i en sån där hundsäng med ett par filtar.

Sara

gwen
0

#9 > Finns ju sängbottnar med inbyggda lådor åxå… men det är klart, då kostar det ju plötsligt några 1000… Sängbottnar är i regel rätt dyra. :-(

ThereseBergqvist
0

SKorpan är lös i lägenheten som är en 2:a på 64kvm. Och jag skulle aldrig tänka mig att ha det på ett annat sätt.. :)

Sover det gör hon i vardagsrummet under ett litet hörnbord där vi alla hennes filtar och leksaker. Lustigt ställe kan man ju tycka men de var skorpan som fick bestämma vart hon ville slå läger oxå vart de där! Hehe…

holtz
0

Och skorpans syrra har det ungefär likadant. Prada får lägenheten för sig själv, eller delad med mig. Sover helst under sängen, i sängen, under skrivbordet eller i garderoberna…

TyraBanks
0

tyras förre ägare hade henne mest i en stor bur, så det är hennes "hem", där finns favoritsovplatsen, en rund halmlåda med en handduk i. där finns också mat och vatten och sånt.

buren står oftast öppen, så hon har tillgång till alla rum utom toalett och sovrum. ibland sover hon under bokhyllan, det finns liksom ett hålrum man kommer in i fråm baksidan, eller bakom soffan.

Lotta_A
0

Min lilla spiecher går lös i hela lägenheten :) Både på dagar och nätter.

lolla87
0

bobby bor i ett ganska stort rum nu eftersom jag har flyttat hem igen, men förr avr han lös i köket och i hallen i en stor lägenhet. kan inte va för lös nu eftersom vi har en katt som är gammal och hör å ser dåligt så bobby blir allt för livlig, men dom får hälsa på varandra. så bobby får vara lös när busen (katten) ligger i soffan eller är i ett rum som man kan stänga dörren i.

Sarah
0

Lösa i lägenheten och när jag är hemma står dörren till uteplatsen öppen.

sarae
0

Mina är lösa i lägenheten, bara toaletten å klädd skrubben som e off limits…

anetka
0

Tiffany har tillgång till nästan hela lägenhetet. Jag slängde ut buren när vi flyttade för den är ful och används inte ens. Enda rummet som är "lite förbjudet" är sovrummet, hon får vara där när vi är där. Detta för att hon alltid pillar på mina grejer och kryper in i min garderob. Gud nåde henne om hon tuggar på mina skor!

kitty
0

Min amy bor i hela lägenheten men bäst trivs hon på dass ( ursäkta språket)

har ju ignet badkar så det finns igna faor för henne..

Har aldrig henne instängd, kommer man hem till mej får man kunna vara med henne :)

Esko
0

Här får alla små pälsar gå i hela lägenheten utom toaletten. Tuva har en fetisch för använda toaborstar. Inte så mysigt att pussa på =)

Alwyn
0

Dom bor likadant som jag bor, hihi.

ViktorMarina
0

aiia skuttar runt som hon vill och hur hon än behagar :) sovrummet är off limits på natten, för där kan hon inte låta bli att busa i sängen med tillhörande nafsningar.. inte uppskattat i alla lägen :P annars är allt fritt :)

bnoffan
0

Hela lägenheten förutom toaletten står till förfogande för dem. Toalettes är ett big nono då de alltid tar bort golvbrunnen och tycker att det är gott att sörpla i sig det vatten som finns under badkaret.. MUMS!

Sara
0

Toabrunnen var kul i förra lägenheten men här sitter den fast så de kan inte få upp den. Däremot är jag alltid livrädd att de ska hamna i toastolen. *HU* Så jag barrikerar locket med tunga saker som låter om illrarna skulle försöka lyfta på locket.

Saken är den att jag nästan aldrig hinner fånga Funny innan hon hinner från dörren till under badkaret och sen så är det ett jäkla meck att få ut henne även om jag tar bort badkarskanten. Först så smyger hon när jag är på väg in och sen springer hon så fort hon kan (och det är ruskigt snabbt) in under badkaret.

Sara

Soot
0

Sot bor i mitt rum där hon även får leka i garderoberna. Sen så får hon va i köket och i vardagsrumet och ena toan under uppsigt. Även i hallen när hon är i koppel. Annarsh så har jag tänkt att hon ska få springa helt fritt när jag flyttar hemifrån. Det beror iof lite på om jag bor med min pojkvän eller inte. Han har det lite svårt med henne.
I bland åker vi och hällsar på våran iller kompis i bredäng där hon även får sova över ibland. Välldigt praktiskt om ägarna ändå ska gå ut tillsammans. :)

emoflickan
0

Våra har tillgång till alla rum utom sovrummet och toan. Dock är dom i mathallen plus köket om nätterna och när jag är i skolan :) annars har vi inga prylar kvar sen =)

JossanH
1

mina är lösa i hela lägenheten (toan under uppsikt) så fort jag är hemma. Under natten och jobbartimmarna har dom ett eget rum att rumstera om i.. Ibland önskar jag att jag kunde ha dom löst även i sovrummet under natten men det funkar inte då vi knappt har några dörrar i lägenheten så då skulle dom vara i hela, vilket inte funkar då vissa av dom försöker äta upp våran nya soffa ibland…

Sajtvärd på Iller.ifokus