Iller iFokus

Iller

Etikettuppfödare
Läst 1991 ggr
mobergs
0

Uppfödare med valpar

Hej!

Jag funderar på att skaffa en illervalp och bor i stockholms området.

Kan åka i några timmar för att hämta valpen, så uppfödare i närliggande län är också välkomna att skriva.

Så ni som bor inom en viss radie till stockholm och har valpar (för nybörjare) skriv här!

JossanH
0

Gå in på uppfödartråden som är nålad högst upp på sidan och ta kontakt med de uppfödare som du tycker verka passa dig!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Bogey
0

Guteillern (Gottfridsson) har valpar och levererar även till dem som inte kan komma till ön.

Men nybörjarillrar finns det tyvärr ingen garanti att man får. Det är som att få barn. Även om man läst på och kan teorierna så får man lära sig efterhand.

Vår första iller Bogey som kom till oss för 2 år sen var inte speciellt bitig, bara nafs vd bus, och att lära hur hårt man får nafsa, men han var hopplös att gå på lådan. Krävdes mycket tid där för att han skulle bli någorluda rumsren, men han är duktig nu.

Vår andra iller Imie som vi hämtade för ungefär 2 veckor sen var imponerande duktig på lådan, men ett riktigt litet bitmonster som högg efter våra främmande händer. Nu 2 veckor senare är hon fullt hanterbar kan även hålla igen vid bus även om det blir lite för hårt ibland. När hon är lite småtrött gillar hon också att mysa i famnen så hon kommer nog att bli en liten myspropp när valpbuset har lugnat sig lite.

Så en stor portion tålamod och inte vara rädd för att ta några bett är vad som krävs för att få gosiga, travliga och någorlunda rumsrena illrar.

Nussen
0

Här finns det fina valpar bara att klicka (om jag nu gjort rätt med länken)  Skrattande Murgrönans illeruppfödning

mobergs
0

Nussen: Kollade på din blogg och där står det att det finns kvar några honor. Men undrar då om de är mörkt standard färgade?

KerstinL
0

Vi har oxå valpar, finns i Tyresö precis utanför Sthlm. Skrattande

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

mobergs
0

när är dina valpar leveransklara och är pastell honan ledig? Glad

Susan
0

Här kan det finnas valpar kvar.

Raggarillern

Nussen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 5 Hej det är inte min uppfödning Glad men jag har köpt valp därifrån så jag kan rekomendera deras valpar. Så här ser min mörka skönhet ut som kommer därifrån Lillstrumpa 13 veckor

KerstinL
0

#7 valparna är leveransklara i slutet på september.. En hona är redan tingad men det är inte bestämt vilken än för det är deras första iller och jag vill se tösernas temperament innan jag vet vilken det blir. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

animal-lover
0

Jag har 4 valpar kvar och vi finns i västerås Glad