Leveransklara valpar
Nu är samtliga valpar tillräckligt gamla för att flytta till nya hem :-) I Pearls kull, födda 20 april, finns 2 honor, I Pyrets kull, födda 4 maj, finns ev. 1 hona ledig och i Vebjörgs kull, födda 13 maj, finns 3 honor och 2-3 hanar kvar.
Vid leverans är valparna:
- Försäkrade (vetvård och liv), försäkringen skrivs över på köparen vid leverans (liv. kan väljas bort).
- Vaccinerade med Febrivac Dist (Nobivac för valpar till utlandet, om så önskas)
- veterinärbesiktigade (intyg).
- Stamtavla (5-7 led) och Jordbruksverkets pass för sällskapsdjur.
- foder och lite annat medföljer.
Valparna vaccineras vid 10 veckors ålder, för att köparen inte ska behöva ge en extra vaccination. Ges Febrivac före 10 veckors ålder krävs en ny vaccination 4 veckor efter den första sprutan.
Valpar som ska ha rabies vaccination, får denna vid 12 veckors ålder och kan därefter levereras enligt gällande införselsregler.
Pappa till samtliga valpar är Genuine Ferrets Delsin (bilden), en viltfärgad kelig hane importerad från Holland.
Samtliga valpar är sociala. Illervalpar kräver uppfostran och toaträning, hur snälla och duktiga dom än varit hos uppfödaren.
Att testa nya ägare för att se vad dom kan "komma undan" med är ett naturligt beteende, för att skaffa sig en plats i "flocken". Även ägaren ingår i illerns flock.
För mer information, kontakta mig via mail ammi.gottfridsson@gmail.com

lilla maskot var sot
Dom är jättesöta allihopa

Härliga viltisar på grönbete :)
De hittar säkert underbara hem snart.
Ska du behålla Mascot? Jag vet hur lätt det är att falla för de minsta ;)
#10, så roligt de ser ut ha ha

Go tussarna:)
#13 Tackar 
Då visst innehåll i valparnas medskick är sådant som kan hjälpa köparen, att förbereda för sin valps hemkomst, kommer medskicket (utom foton) i fortsättningen att skickas per post till valpköparen.
Medskicket postas när jag fått det ifyllda, underskrivna köpekontraktet i retur och bokningsavgiften finns registrerad på "valparnas" bankkonto.
puff puff
#18, Självklart, därför man puffar ju

#20, Oj så många där va ha ha

sa sota dom ar,
snart blir det sma tassa som springer har oxo fast annu sa lange sa gar dom bara i cirklar hihi och pipper efter mamma
#23 Tackar
dom växer på sig alldeles för fort, snart är det fart på dina också :-)

24 ja tyvarr onskar sa att man kunde kopa stopp och vaxt hehe sa man far ha dom lite langre i alla fall hihihi
Så söta pojkar.
Mina och Karmas kvarvarande killar har några träffar, med valpköpare, planerade framöver.
På lördag kommer dom att träffa Labans nya ägare. Som det verkar just nu, så kommer en av killarna att flytta ner till Laban och hans nya familj runt månadsskiftet augusti/september.
Några av killarna kommer att resa till fastlandet, för att träffa en intresserad valpköpare. Datum och vilka av killarna det blir är inte bestämt.
Samtliga som mailat frågor om valparna, har fått svar. Jag skulle vara tacksam om ni, som mailat och inte hört av er igen, vill göra detta och berätta huruvida ni är intresserade eller ej.
bild: …ett myller av valpar. Guteillerns och Karmas valpar träffades för en lekstund tillsammans :-)

Sötnosarna:)
Då var vi hemma efter besiktning, jag och Laban Lau. Allt var OK och grabben har båda kulorna nere. Nu har han "packat" väskan och väntar på att bli hämtad på lördag.
Troligen kommer han att få ta med sig ett extra medskick, då hans nya ägare har förvarnat om att dom är intresserade av en till illerkille. Vilken kille detta blir och om det blir en av mina killar eller en av Karmas, får vi se på lördag.
Tid är bokad hos veterinären, nästa torsdag…
…för rabiesvaccinering av den kille som preliminärt kommer att flytta ner till Laban och hans nya familj, om 4 veckor.
…samt för besiktning av 3-4 illerkillar, som kommer att resa till fastlandet och flörta med en ny ägare. Vi får väl se vem som flörtar bäst :-)
…De killar som inte blir aktuella för detta hem, kan levereras inom 1 vecka efter besiktningen, om hem hinner bli klara. Jag kommer dock inte att stressa på, för att killarna "ska" hinna levereras. Hellre ombesiktigar jag killarna, än att "kastar" iväg dom.
Laban reste tidigare idag, tillsammans med sina nya ägare och deras iller. Nästa sommar kommer dom tillbaka och hälsar på en vecka, för att hinna se mer av Gotland.
5 illervalpar följer mig till fastlandet inatt. Imorgon eftermiddag får vi se vem som kommer att flytta nästa vecka.
#37, Så kul att dom kommer o hälsar på, undrar om vi kan följa med då 

oj redan dags att flytta gud vad tiden gar fort
Köparen som reserverat namnet Boge, valde den valp som jag i denna tråd kallat Mulde, så killarna har fått byta namn med varandra.
Eftersom namn och chipnummer ovan, inte längre stämmer för Boge och Mulde, kan denna tråd låsas och en ny tråd med de valpar som söker hem har lagts upp.
Då låser jag tråden.
Mvh Madde // Medarbetare
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Risken är stor att jag "smugglar" in henne och låter henne sova i sängen