Hatar att vara blond å blåst!
Börjar bli riktigt trött på att vara så blond….har idag gjort bort mig ännu en gång…. fick åka och hämta bilen på verkstan eftersom brorsan "glömt" att göra det (glömt my ass han vill bara sätta mig i en situation där jag garanterat gör bort mig). Får i alla fall bilnycklarna och kommer på att jag har slut på spolar vätska..så jag frågar lite försiktigt om det går att köpa…killen berättar att det finns både blandad å oblandad å att jag kan parkera bilen framför garaget för att få vatten..*gulp*…oblandad? viskar jag lite försiktigt å ser ut som ett frågetecken…men kan jag inte få köpa blandad? eeh jo…visst mumlar han å försvinner…får tag på spolar vätskan å går ut till bilen…sen utspelar sig en 20 minuter lång mycket komisk situation för alla som kollar utom för mig…jag har lyckats lokalisera spaken till luckan (fick fråga nån i kassan vart den kunde tänkas sitta) sen dess har jag stått å ryckt å slitit i huv fan…inget händer..inser att det måste finnas någon typ av knapp eller spak..spenderar en kvart med att leta efter den…hittar noll..men jag ger mig inte, står med snö upp till knäna å rycker å sliter…inget händer….folk står på behörigt avstånd å stirrar på mig…till slut inser jag mitt nederlag å knatar in på bilia igen…tar en kö lapp å väntar till handläggaren blir ledig..då viskar jag lite försiktigt att jag inte får upp motor huven…kommer snart mumlar han å himlar med ögonen….jag går ut igen å ger mig på ett nytt försök…det e inte bättre av att jag flytatt bilen å nu parkerat den framför verkstan..innanför står fyra killar å glor på mig…tillslut kommer en killer förbi å jag undrar om han möjligtvis har den blekaste aning om hur man gör..visst….5 sekunder senare e huven öppen! hur fan ska jag veta att spakensitter i grillen?? tillbaka in på bilia, å viskar diskret att jag har löst problemet..snabbt som attan fyller jag på spolar vätska å hoppas vid min gud att det är på rätt ställe…å sen kör jag fort därifrån….jag har inget att göra på sånna ställen! det e ju knappt så att jag klarar v att tanka! skall ha ett allvarligt snack med min bror om vad som e kul å vad som inte e kul…morrr….

haha…klart brorsan "glömde" hade ju varit ännu mer pinsamt för han som e kille…(om man nu får generalisera) =)

Hyrde en bil för ett tag sen, körde på bra. Sen skulle vi tanka. Hurtusan öppnar man luckan??? .. Ingen spak, går inte trycka på locket, vi letar säkert en halvtimme. Sen får man svälja stoltheten och ringa till firman och fråga hurfan man får upp locket… det va en spak under plastmattan tydligen..
Du sarae man behöver inte vara blond för att hamna i den situationen…jag har stått och slitit precis som dig, och jag kan lova att jag vart gråhårig på köpet. Och grabbarna stog inne på macken och skrattade så dom skrek…tror du att dom skrattade mindre när jag vart tvungen att gå in dit och säga som det var, tror inte det va
Så det kan jag säga aldrig mer tänker jag försöka öppna huven på en bil…det min vän får någon annan göra. 
skönt att det finns fler än mig i alla fall…nej den huven ger jag mig INTE på igen….
Det finns karlrar till det, så vi får överlämna det till dom 

Men herregud Sara. Vad hade du för körskolelärare egentligen?
Jag fick lov att lära mig sådana saker faktiskt. När jag var 15 så gick jag även en teknikkurs för tjejer. Då fick vi lära oss att byta däck. Jag är en hejare på det nu.
#6 bra fråga…har inte fått lära mig nått sånt…när jag frågade vad jag skulle göra om jag fick punktering föreslog han att jag skulle ställa mig vid vägkanten å se söt ut å vänta på att nån karl körde förbi….suck…
Det är roligt varje gång vi skall byta torkarblad på bilen. Först står vi där i ca en kvart för att få av dom, sedan skall dom nya på
.
Sista stod vi där en tre kvart innan killen kunde svälja stoltheten och gå in och be om hjälp, och det händer VARJE gång vi skall byta, även om vi har fått förklarat hur dom skall sitta
.
Har man haft en del skitbilar så lär man sig ganska snabbt.
På en Ford Skorpio jag hade för några år sedan så lossnade gasvajern varje gång man gasade lite för hårt, så vid en hel del trafikljus så var det bara att hoppa ur bilen och sätta fast den igen. Tillslut tröttnade jag och knepade ihop det med en svart plastig tejp. Då höll det längre sträckor iaf. 
Sara

#6, får man lära sig sånt i bilskolan?.. jag fick iaf inte… dessutom är ju alla bilar olika…

hahaa.. jag skrattar så jag nästan dör. haaha=) fast sammtidigt så tycker jag sydn om dig. Snacka om jobbig sitts. De år de gångerna man önskar att man voren en struts…hehe
Ett tips så att ni får en liten revanch iallafall
Låna en Audi A4 kör in och be om hjälp att byta höger (om man sitter i bilen) framlampa (glödlampan alltså)
då har dom att göra en stund
haha jag får nog ta å göra det! hade inte vart helt fel ;) moahaha
#9, Om vi skall börja snacka skitbilar har du kommit rätt
. När min syster övningskörde mitt inne i stan gick bormsslangen sönder och hon kunde inte bromsa
, man fick smärre panik då det var rött ljus framför och min far fick hjälpa till att bormsa med handbromsen, till slut hittade vi en parkering ringde skroten (var en gamal bil som hon köpte bara för att övningsköra), dom kom och hämta den och vi fick ta spårvagenen hem.
Sedan har jag varit med om att en bil började brinna när vi var ute och körde. En gammal, gammal volvo som tydligen inte orkade mer.
En jul när vi var påväg ner till sommarstugan (skulle fira jul där), så dog bilen helt plöstligt på motorvägen. Fick ringa bärgan som kom och hämtade oss och konstaterade att hela motorn hade gott åt pipan. Så där satt vi på en bärgningsbil med bilen full med packning (skulle stanna där tills över nyår), mat, fyra personer, två katter och två hundar i schäfer modellen. Vi kom till stugan men fick ta tåget hem sedan.
Ja tror jag dör snart, det blir bara värre och värre *ASG*

haha, teknikens under. Dessa historier får mig att tänka på en illerutställning när vi tappade dörren på Toyota bussen:-) Kommer du ihåg denna resa Veronica? hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Kommer ihåg en kall vinter när motorn rasade på pappas van. Han hade glömt fylla på olja…
Sen var jag och några kompisar i Åre med en minibuss. Den resan var minnesvärd på mååånga sätt.
- Gaspedalen gick sönder, det visade sig vara en lite vajer som lossnat där oxå.
- Vi fick bensinstopp.
- Låsen frös.
- Besinlockslåset frös så vi fick bryta upp det för att kunna tanka.
- Vi blev påbackade av en snöskottningsmaskin för det snöade så mkt att han inte såg oss och jag hann knappt få in backen innan det sa pang.
- Körde halva vägen från Åre till Alingsås med 39 graders feber.
- En kompis fick ett utbrott och slog sönder lägenheten vi bodde i.
- Jag ramlade och fastnade sittades på skidorna i backen och ett helt gäng killar stod och glodde och INGEN kom.
- Jag kunde inte stanna och gled rätt in i min bror så han (med mig klängande) åkte baklänges och nästan ner för ett stup.
- Nästan hemma när vi ska lämna minibussen så bromsar jag den vanliga bilen och han som kör minibussen bakom mig, väjer och kör in i en lyktstolpe. Det var ruskigt halt men ändå.
Kan säga att nästa gång så åker jag till nått varmt ställe istället.
Sara

Usch dessa bilar. Jag är minst lika kass på dem som du. Jag fick ju till och med be mannen på bensinstationen om en demonstration när jag skulle tanka första gången! -suck-

Ha, ha, ha!! Bättre att motorhuven sitter för mycket fast än inte alls är allt jag har att säga.
Kör på en fem-filig motorväg i Los Angeles. Naturligtvis så långt ut åt vänster det bara går. Fort ska det ju gå, eller hur? Pang, säger det bara och motorhuvus fläks upp rakt in i vindrutan. Blev en jäkla smäll och fönstret gick sönder. Jag ser naturligtvis INGENTING! Motorhuvar är ju inte precis kända för att vara genomskinliga. Försöker manövrera mig hela vägen in mot höger vägkant med huvudet ut genom vänster ruta. Det var mycket spännande! Inga döda iallafall. Ja, förutom bilen då och bärgaren bara skakade på huvudet och muttrade någonting om svenska bilförare. Vad hade min nationalitet med saken att göra undrar jag då?!

Jobbar på en bensinstation. Ser det där varje dag. Folk som inte får upp motorhuven, inte vet hur man tankar osv. Man blir ganska van efter ett tag. Man ska inte skämmas för att be om hjälp! 

Jag brände startmotorn på Mannes bil i helgen :)

Sarah: Hur sjutton lyckades du med det??
är inte de sånt man ska klara av å göra inan man får sitt kör kort om inte så borde man..
ps blond grejen färga håret brunt då kan dom inte kalla dig en blåst blondin…
+ brunt e mkt snyggare

#22 skulle du bra gärna vilja veta va :) fjädern som puttar tillbaka nyckeln till tändningsläge från startläge är trasig och jag glömde putta tebax den… körde två km och sen startade den inte mer…

Har ni inga manualer va? *flinar*
Själv har jag i 1,5 år skrivit en manual för hur man bygger en scania-buss. Fjädring, ram, elsystem, motor… ja i princip allt om hur man bygger en färdig buss kan jag…
Men fylla på luft i däcken får min kille ändå göra, kallt och skitigt juh… Mitt största problem är min snöiga bil. Har en ford Explorer (stort 4wd monster) som jag inte når att sopa av all snö från. Så första kilometern jag kör ser jag ut som ett snömonster och snöar ner alla bakomvarande bilar. lite pinsamt. Tydligen kan detta ge böter har jag hört, det är lag på att man måste sopa av snön. *aj aj aj* Dumma poliser…
25
samla ihop damerna och ha en liten kurs i det nödvändigaste typ byta lampor,hjul,öppna huvar, tanka fylla på vätskor mm mm.
Hade jag med min fd och det enda som var tråkigt var att hon jagade mig med åtdragningsmoment på hjulen bla iofs rätt men oftast inte nödvändigt
#26 Den idén var inte dum, men det lär väl till en karl som lärare eller duger det med en blåst blondin
Nej men skämta är ju lätt, men visst är det konstigt att man inte lär sig mer en att köra bilen och möjligtvis tanka? Framåt tjejer! Busbra med en kurs men inte med min karl, han har sånt humör så går det inte som han vill så är det bra om man tar skydd snabbt 
# 26 Problemet är att man måste ha en sån ny kurs varje gång man byter bil..
Sara
njaee på ett sätt rätt men dagens bilar är t ex vätskorna färgmarkerade. på äldre är alla burkarna helvita
hjulen sitter likadant likaså lampor och liknande det enda jag kan komma på av dom lätta sakerna är faktist huven och tanklocket
#29 vaddå det lättare sakern ;) de är ju dem som ger mig en sån huvudvärk hihihi
lätta när man kan det
Fast jag vet att när jag tog körkort fick jag vid ett flertal tillfällen öva "säkerhetskontroll" öppna huven kontrollera alla vätskor så man kunde alla symboler och dyl utantill..Sen e de klart som Sara #28 säger att de skiljer ju sig lite från bil till bil oxå :S
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

ASGARV!!!! Det skulle kunna va jag Sara! (och jag e inte ens blond så vad ska jag skylla på?!)
hrrrrm, skåning…. :P

A blonde called her boyfriend one evening to help her put together a new puzzle she had just bought.
She said "Its got over a thousand pieces, but I can't figure it out..Can you come over and help me?"
The boyfriend asked "What's the puzzle supposed to look like?"
The blonde answered "Well, according to the box, it's supposed to be a rooster."
So the boyfriend goes over to her house to help. When he gets there, he sees that she's got the pieces strewn out all over the table, and she's looking quite perplexed and frustrated.
He takes one look at the box, sighs.. puts his arms on her shoulders and says:
"Honey.. The first thing I need to tell you, is that you're not going to get anything that even remotely resembles a rooster."
"Secondly..Close your eyes, take a deep breath and.."
Let's put all the Corn Flakes back in the box. 

Haha!!!