Maggie på äventyr!!
Pappa och hans sambo hittade lilla Maggie springades i trädgården och bråka med en Igelkott, så jag sprang ut och hämtade henne. Hon var helt lortig i ansiktet men inga skador och hon var helt normalt.
Hon hade klättrat ut genom fönstret, har haft fönstret öppet i flera veckor men just IDAG passade det för henne att klättra ut. (Hade kollat henne innan men hon lyckades aldrig klättra ut de lilla päronet.)
Stängt fönstret och öppnar det aldrig igen, har ett annat fönster där jag är helt 100% säker hon inte kan klättra upp nu. Om hon inte får vingar eller superkrafter.
Så jag uppmanar alla att hålla ett stort koll på fönster :)
Kan du berätta mer om bråket med igelkott? :)) Så länge man har myggnät på illertillgänglig fönster kan man vara lugn ;p
#1 Myggnät kan fungera, men man ska inte känna sig helt säker, eftersom illrarna lätt kan ha sönder myggnätet.
Som tur är Holly inte så sugen på att komma ut. Hon är rätt rädd för vinden som blåser i Sthlms trakter så hårt.
Går inte sätta myggnät på fönstret, det öppnar sig inåt av någon konstig anledning.
Min pappas sambo matar igelkottarna varje kväll med massa god mat, och då kände väl Maggie förmodligen lukten av maten och sprang dit och började mucka med dem xD Jag såg inte hur dem bråkade men hon sa att Maggie var väldigt fräck och var på dem och snodde deras mat i tallriken men igelkotten började morra åt henne och försöka skydda maten. Hahah xD
När jag sprang ut var Maggie på väg någon annanstans, hon skulle ut i gatan såklart och försöka bli påkörd eller nåt.
#4 Det brukar gå att ha myggnät i fönster som öppnar sig inåt. Mina fönster öppnar sig inåt, och jag har kardborreremsor runt fönstret i innerkarmen (de går att klista på trä, metall eller vad som helst) och så har jag trätt en myggnät på. Det fungerar finfint och jag kan till och med stänga fönstret.
Våra fönster öppnas också inåt. Nätet med klisterremsa från Clas Ohlsson funkar perfekt.
#5-6 Hur ser det ut? :o Kan ni inte skicka en bild? xD
Mitt fönster är gigantiskt och det öppnar sig inte inåt som en normalt fönster, utan de öppnar sig typ i mitten så mer än halva fönstret åker inåt och en tredjedel åker ut. Förstår ni? [ / ] <-- typ såå xD
#7 Jag förstår inte vad du menar. ;P
Mitt fönster är ett väldigt litet fönster, men jag kan skicka med ett foto om du vill?
Ska göra det under kvällen. Hittade ingen bild på Ohlssons hemsida. Kanske de är utsålda.

Har du ett sånt fönster som man öppnar på andra ledden så att säga? För i så fall tror jag myggnät är väldigt svårt att få till.
Vet inte hur jag ska förklara med fönstret, men själva grejen som gör att fönstret sitter fast och vrider sig när man öppnar sitter inte på kanten utan i mitten nästan. Så jag tror det är omöjligt om man inte sliter ner hela fönstret.
Tror Maggie är lite självmordsbenägen :s Igår åt hon och plötsligt fick panik och sprang under en stort skåp och försökte spy, sprang fram och tog tag i henne men hon var skiträdd och försökte fly från mig. Jag klämde på hennes mage för jag tänkte att hon kanske var förstoppad men de var inget ovanligt där så jag tog Maggie till sängen och försökte lugna henne och började klappa henne under halsen och kände att de var hårt där så jag började massera neråt och då slutade hon att "spy". Antar att det var en matbit. Höll fast i henne i några mintuter för att se om det verkligen var bättre, sen när jag släppte henne blev hon jätteglad och hoppade runt och poppade. Vet inte om hon blev glad att biten lossnade eller att jag släppte henne.