OT.Rutten hund
Allvarligt, min hanhund är snart 15 år och jag lovar. Han luktar som om han varit död i lika många år. Fy sjutton vilka fisar den jycken kan lägga av. Nästan så jag behöver plocka upp en brunstig Beldin, andas djupt i hans päls för att överhuvud taget kunna andas.
Någon som har tips på hur man gör med ruttna hundfisar?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
klädnypor Åsa! eller så gör du som jag gjorde när rickie var brunstig…slutade duscha…efter en vecka kände jag inte av nån brunst lukt alls!

*Asg* Det där sista får jag nog vänligt bestämt säga inte känns som ett alternativ.
Klädnypa säger du. Skriver för fullt på inköps listan till i morgon:
Lördagsgodis åt hundarna
Kattsand till katterna
Och så en klädnypa till min näsa.
Audiatur et altera pars
ta två! den kan gå sönder!

Okej, river inköpslistan för i morgon. Skriver en ny:
Lördagsgodis åt ungarna
Kattsand till katterna
Två klädnypor till min näsa.
Audiatur et altera pars
låter bra det åsa
å se nu till att det blir lördags godis åt ungarna å inte åt hundarna…och kattsand till karln!

hmm, okej, jag ska verkligen försöka komma ihåg detta.
Audiatur et altera pars
ja, snälla åsa gör nu detta! för en gångsskull!

bara jag kommer ihåg lappen blir det bra. Men jag vimsar väl den kvar hemma med min tur. hihi
Audiatur et altera pars
jo..eller snarare med ditt fiskbulle minne….börjar tvivla på om du verkligen har så mycket otur? vinden har kanske vänt? värre e det men din tur! Åsa har ju både mitt telefon nummer och adress 
Åsa du behöver bara köpa en klädnypa för du kan låna min som jag har i nacken hehe
#10 men då ramlar ju all hud ner i ansiktet igen! det var väl det vi sa att vi ville undvika?

haha, håller med Sara, du behöver nog den i alla fall.
Och jodå jag har en jävulusisk otur. Det rysliga är att det hänt ett par turliga saker på rad nu. Så nu börjar jag bli orolig för vad det är för dunder otur som väntar runt hörnet.
Audiatur et altera pars
#12 jadu åsa…det kan ju vara nåttså fruktansvärt som att jag kickar in å vill låna en kopp socker! då e frågan om din tur den sista tiden verkligen är värt det!

haha, ja men Sara det skulle inte vara otur. Lite chockerande visst. men bara en glädje. ;-)
Audiatur et altera pars
ååååh den där kommentaren bara drööööp av sarkasm kände jag ;)

mohaha, jasså du tror det? ;-)
Audiatur et altera pars
jag har det på känn….ungefär som om nån drämde mig med ett baseboll trä i huvudet…så mycket jar jag det på känn…

mehhh, så du säger då.
Jag skulle faktiskt bli glad.
Audiatur et altera pars
jaja jag får väl tro dig då ;)

Jaa, tycker jag du ska göra. Annars ska jag börja sjunga för dig.
Audiatur et altera pars
heh känner igen det där…hade en blandrashund som blev 17 år.. och sista åren hade han sååå sjukt dålig andedräkt pga tandsten (men vi ville inte söva honom o ta bort den) och hur mkt man än borstade hans tänder så luktade han skunk! och så kröp han upp brevid en i soffan på kvällarna och lade huvudet så nära han kunde..schysst :)
vår hund hade grönt mögel mellan tänderna…behöver jag berätta mer?

haha, det lät inte så trevligt precis. :-)
Audiatur et altera pars
Jasså det låter så nu sara? passa dig dig du hämnden kan komma när du minst anar det moohaahaa
Åsa ska vara snäll annars ska hon få se på annat 

Men Lotta, om du inte passar dig kanske jag kommer och ställer till det för dig :-)
Audiatur et altera pars
Och vad hade du på gång då? Här blir man inte förvånad över något längre, så ös på du Åsa. Mig skrämmer du inte så lätt =)

Okej, nema problemas. Drar nu till stallet, kastar in ett stycke Dixi i bak på bussen och ett stycke Nemo i fickan och så Nikita i en utbrytsäker bur.
Here i come….
Audiatur et altera pars
Jag är inte hemma så det så….och är jag hemma så är dörren låst =) Dixi är hjärtligt välkommen likaså Nikita säger ungarna , MEN Nemo blir kvar annars får han bo i bervlådan här hemma för in kommer han inte. Du vet vad jag sagt om en massa småsvin här hemma…NOPE!!! =)

Tror säkert jag kan övertala Matilda att hon vill ha ett råttsvin till. Så det så.
Audiatur et altera pars
Nu ska du passa dig damen, du är i mina ögon fortfarande ett barn i många avseende =) Så passa dig så jag inte lägger dig över knäna och ger dig ett rejält kok styk Mohaaahaa

Jaja, du kan ju försöka om du vill :-)
Lycka till säger jag bara. hihihi
Audiatur et altera pars
Nu ska damen inte utmana ödet, det kan bara sluta på ett sätt =) Att damen inte kommer kunna sitta på veckor..Mohahaha

Hmm, du är bara stor i orden och liten på jorden gumman. Jag är större än dig och du är äldre än mig. Alltså har jag alla fördelarna här. ;-)
Audiatur et altera pars
Jag har gått på styrketräning nananana.. så vänta du bara =)