Idag har jag hittat 9 illrar...
9 st rymde och 9 st är återfunna :)
Igårkväll lärde sig Celadon hur man öppnar fönsterhakar i taket… !?! Inatt var han inne och åt och i morse hittade jag honom i mitt uthus.
Vid 4 var jag och killen ute i trädgården och plötsligt dök en av mina semesterillrar upp!!! WTF??? Vi kom fram till att hon måste kommit ut då killen var ute och rökte.
Men, när sedan 7 av mina andra var borta… då insåg vi ju att det var ngt nytt på gång. Utegården är ju stängd efter alla rymningar så den var det inte… nej det var torktumlaren. Jag hade gjort rent filtret och inte fått dit locket ordentligt. En smart liten marita skruvade upp locket och sen stack de via torktumlarröret ut i det fria… alla utom celadon och två valpar och semesterillrarna. 3 valpar borta och 4 vuxna. Men, efter ca 10 minuter var alla inne igen. Puh.
Jag är helt jävla inkompetent att hålla dem inne.
Haha, du är överlistad Sarah.
Sara
Herregud, du måtte vara orolig för jämt när dina älskade busar överträffar dig hela tiden, man undrar ju vad dom hittar på härnäst
, Härligt att alla 9 kom tillbaks igen o en sak är säker, man ska aldrig vara säker på nånting 

Eller hur! Min fantasi är slut, hur kommer de på allt???? jag har för fan haft iller i massor av år men sista tiden rymmer de ju hela tiden. Celadon har nu rymt 3 gånger på en månad.

Dina egna verkar ju ialafall hitta tillbaka. Förutom tjejerna då som fortfarande är borta. Men de som är i semesterhem kan ju inte veta vägen tillbaka. Vore ju katastrof ifall de försvann.

ja det vore verkligen katastrof! iofs är det från min upfödning, men de lär ju inte komma ihåg efter 2 år.

Du har det verkligen inte lätt du med dina houdinis. Verkar inte som om det räcker med att vi kommer att hjälper till med uteburen. Vi måste nog gå med silikon och superlim längs med hela huset för att få det illersäkrat ;p
Eller illersäkrat? Är nog ingen som har såååå rymningsbenägna illrar som du, så vet inte om man ens kan kalla det för att illersäkra längre :p

de hatar mig :( vill inte vara här.

Men allvarligt, jag förstår inte riktigt hur ni kan skriva smileysar och sådant i tråden. Det här är ju inte lustigt någonstans, jag får ont i magen när jag läser dessa återkommande trådar.
De två tjejerna har snart varit borta i två månader, vem vet ifall de ens kommer tillbaka. Och resten verkar ju komma och gå som de vill.
Är det inte bättre att placera ut dem hos någon annan tills man fått illersäkrat hela ställlet. Imorgon kanske det är någon annan som går ut och faktiskt inte hittar hem igen. Alla gör ju tydligen inte det även om det är vad man hoppas. Det räcker väl att två är borta.
Det känns ju liksom inte som om det här problemet kommer att gå över utav sig självt direkt. Är det då inte bättre att göra någonting drastiskt innan fler än de två tjejerna försvinner för gott?
Jag tycker det här är jättehemskt.
#7, Nej vännen, dom hatar dig inte, dom har bara vaknat på fel sida.. kramen..
#8, Jag skickade inte smileys för att det var kul att dom rymt men ursäkta mig..naturligtvis är det jättehemskt !!
# 8 Men det är väl ingen som tycker det är kul att Sarahs illrar smiter! Det är påhittigheten hos hennes illrar som faktiskt är outstanding.
Jag tycker faktiskt inte Sarah är en dålig matte på något sätt. Hon har bara haft en jävla otur och alldeles för smarta illrar.
Sara

#11 Det är väl ingen som någonstans anklagat Sarah för att vara en dålig matte? Har ju mer med boendesituationen att göra än vem som äger dem. Situationen verkar bara ohållbar som den är nu.
Nästa gång kanske nio illrar rymmer och ingen av dem kommer tillbaka…och nästa gång kan vara imorgon.
Jag hade inte ens vågat gå och lägga mig innan jag visste att illrarna var inom lås och bom. Hos mig eller hos någon annan, bara de satt säkert.
# 12 Men eftersom vi, eller iaf jag, tror att Sarah gör sitt bästa och faktiskt inte går och lägger sig utan att känna sig trygg med att illrarna har det bra, så kan vi skämta om vad som har hänt.
Självklart är det både ledsamt och en tragedi om/när de inte kommer hem igen.
Sara

saken är ju den att det är nya saker varje gång. saker jag inte har kunnat förutsäga. jag kan inte illersäkra mer än jag gjort, men jag kan inte heller gissa att celadon lär sig öppna fönster som är låsta i taket, jag kunde inte tänka mig att torktumlaren skulle vara en väg ut, även fast man kanske borde, det jag har kunnat göra är att stänga utegården tills jag hinner bygga en ny, men inte ens det hjälpte då den var stängd när tanterna försvann, där var det en människa eller ett djur, vilket jag inte heller räknat med för fem öre.
jag börjar tycka att det hela är komiskt, och delar med mig.

skönt att hör att du hittade alla =D..de är små riktiga genier. illrar är verkligen smarta djur och hittar på ständigt nya saker och utgångar. Hoppas du slipper fler "rymningsförsök". *kram*

#7 Hatar? Nej världen utanför är bara så otroligt spännande ;)
#8 Jag har inte sett någon skriva smileys i samband tjejernas försvinnande, det är väldigt tragiskt. Men i stunder av oro och sorg för dem kan man glädjas över andra saker? Som i det här fallet när alla kom tillbaka oskadda och glada. Det tar en livstid innan man helt och hållet kan illersäkra sitt hem, och jag har sett Sarahs hus, många vrår där de kan springa och gömma sig, sen är de lite för smarta för Sarahs bästa :)
Sarah du är i full gång hela tiden, får du någon sömn ? :P
Men shit! Så går det när man väljer geni-illrar framför retarded-illrar ;)
Det som finns kvar att gör är väl att sätta ny panel på insidan av huset men det låter lite jobbigt..
Sajtvärd på Iller.ifokus

#16 :)
#17 väldigt lite… :)
#18 hehe, men de ger mig stooooor glädje :) och de som försvunnit helt, cathy, tjejen och iris är ju inte "genierna".