Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 284 ggr
Faxlin
0

OT. Råttsvinet tar över

Japp, nu tar råttsvinet över här hemma. Idag inhandlades det mer mat, en otroligt söt matskål med tre råttsvin på. Och självklart en aktiveringsboll för just råttsvin. Som visserligen är exakt likadan som den jag redan har hemma till katterna men i alla fall. Två sorters godis och ja, nu har han en liten början.

Men tror ni att henom är tacksam då? Nepp inte det minsta. Finns med andra ord fler än illrar som kan vara otacksamma. I morgon ska jag dock försöka mig på att smuggla henom ner i en viss besökares handväska. Sakerna får jag väl sända efter med post sedan.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

hehehe jadu Åsa…inte lätt hemma hos dig låter det som..men var glad att han ite ser ut så här..då han han aldrig fått plats i en handväska!

Faxlin
0

haha, okej, jag är verkligen tacksam för det. Men ärligt talat vore mitt liv sååå mycket bättre utan råttsvinet. *snyftar högt* vill inte ha råttsvin ju.

Audiatur et altera pars

sarae
0

skyll dig själv! lär dig hålla fingrarna i styr ;)

Faxlin
0

Va, är det mitt fel att jag fått hem ett råttsvin? Bara för att jag hämtade hem den kan det väl omöjligt vara mitt fel. Vägrar tro på det. Så det så.

Audiatur et altera pars

sarae
0

strutstekniken är rätt effektiv har jag hört…tyvärr så är rätt mycket faktikst ditt fel åsa..så e det bara

Faxlin
0

Meehhhh, va va va. Vad säger du? Mitt fel? Vägrar lyssna på dig.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Hmmm man kan ju undra hur man är funtad om man tar hem ett råttsvin som man vill bli av med OskyldigMen det ska va Åsa Faxlin till det =)

Lotta
0

Och du kan ju alltid försöka smuggla ner den *asg* Jag vaktar dig som en hök bruden Skrattande

sarae
0

hehe det e bra lotta! lämna väskan hemma!

Faxlin
0

Nemen, vad är det här?? Vänder sig båda emot mig nu.
Lotta jag har känt dig i låt se…. en halv evighet. Du ska vara snäll mot mig. Annars kanske tant får ångra sig.

Sååå nu vill jag se ett trevligt svar från dig, där du bedyrar min oskuld.

Audiatur et altera pars

sarae
0

en halv evighet e rätt länge du Åsa…men du e väl gammal som gatan eller?  plocka fram rullatorn å kör på henne imorn då om du blir så kinkig ;)

Faxlin
0

Va? Men Sara. Rullatorn kan jag inte ta, den har Lotta redan abonerat på. Så jag får väl rycka undan den så hon tippar omkull eller något.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Pfssss vadå snäll? Vem är det som gaddar ihop sig mot mig annars då damen. Det är du som ska va snäll!!! och det är inte snällt att försöka få ner ett råttsvin, men som Sara säger så ska jag inte ta med mig en väska *morr*

Faxlin
0

Men ni måste i alla fall ta bilen med er. Kan nog smuggla in ett råttsvin där också. den är stor och fin- Henom kommer säkert bli glad av detta.
Jag gaddar inte ihop mig med någon mot någon. jag är faktiskt iFokus mest tysta och försynta värd de har. Så det så.

Audiatur et altera pars

sarae
0

#12 akta nu så inte tant bryter höftbenet!

Faxlin
0

#15: Tänkte inte på det. Gamla tanter gör lätt sådant. Ska tippa omkull henne försiktigt.

Audiatur et altera pars

sarae
0

#16 akta dig själv när du ändå är i farten hörru du! och appråpå det; nästa gång du badar, ta ur hörapparaterna! det blev ju så jobbigt sist!

Lotta
0

#16 Nu ska vi inte vara dumma….det är Kerstins rullator men är du snäll kan jag fråga om du får låna den *S* Du börjar ju bli lite stapplig *ASG* Och bilen låser vi..och gömmer nyckeln *ohh jag är så smart*

#15 Go sara go sara….Åsa har inte fattat att hon börjar bli stel, det var inte länge sedan hon klagade att kroppen kändes som 90 *ASG*

Faxlin
0

#17: Suckar djupt. Hörrödudu, bara för att du inte är torr bakom öronen behöver du inte göra narr av oss som är vuxna här :-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

#18…som 90? jämfört med nu, då var hon ju rena tonåringen när hon var 90!

Faxlin
0

Nej men, nu gaddar ni ihop er igen. Jag är inte sååå gammal. Bara lite stel. Men det går över om ni köper ett spa badkar åt mig (kanske) hihi

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Jasså Åsa du är på min sida nu? men det är ju så att jag känner mig som 20 så då är jag nog inte så mycket äldre en sara, så då håller vi ihop. ;) Du är så j-vla rapp i käften så du klara dig själv *ASG*

Och Åsa det är farligt att bada med hörselapparaten det kan bli kortis i hjärnan då hehe

Faxlin
0

Nepp jag klarar inte av att klara mig mot er två själv. Finns det ingen fler online som kan komma in här och hjälpa mig lite????

Audiatur et altera pars

sarae
0

#22 försent…vi han inte avvärja kortslutningen, nu försöker jag bara värna om hörappareternas väl och ve

#23 e vi dumma mot dig? skall vi bli dummare?

Lotta
0

Dom sover för dom är så mycket yngre en dig *ASG*

Lotta
0

Eller så är dom på krogen, och dit orkar ju tant inte gå för då lossnar väl lårbenshalsen Oskyldig

Faxlin
0

#24: Och det kommer från den som kortslöt sig först av alla. Inte lätt.

Audiatur et altera pars

sarae
0

#27 inte blev jag kortsluten för att jag badade med hörapparater inte i alla fall! har lite mer vett än så!

#26 nej gudbevars! sånt kan hon inte gå till…

Faxlin
0

haha, japp för du glömde köpa en till och med. ;-)

Krogen, smakar lite på ordet. Tycker mig känna igen det som något som fanns i mitt liv för typ…. 4 ungar sedan och en gubbe :-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

#28 jag skulle vilja se henne dansa loss med dom där stela benen, då hamnar vi på akuten sedanOskyldig halva natten om jag känner Åsa rätt Skrattande

Denna kommentar har tagits bort.
Faxlin
0

haha, varför bara halva natten Lotta, vi tar hela på en gång.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Ja jag håller handen…stackars Åsa inte lätt att bryta sånna viktiga delar =)

Faxlin
0

haha, nepp det kan vara oerhört vanskligt. Snällt att du håller handen i alla fall. hihi

Audiatur et altera pars

sarae
0

Bra lotta! håll hennes hand! maken till människa att göra sig illa. Hon får ta det lugnt på gamla dar!

Faxlin
0

Va? jag brukar väl inte göra mig illa. dessutom söker jag direkt läkarhjälp utan att vänta- så till skillnad från dig sara så går jag inte i flera veckor och väntar på att saker och ting går över.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Ja man lär väl ställa upp för sina medmänniskor och allra helst om man är lika klantig som damen Åsa är *ASG*

Faxlin
0

hmm, klantig. Jag har ju inte gjort illa mig på flera månader, okej veckor i alla fall.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Vad var det jag sa…du är så full i ljug så snart tror du på dig själv :) Pfsss några veckor sedan, det var säkert i början på veckan erkänn!!!!!! =)

Faxlin
0

hmm, funderar och funderar. Tror inte det faktiskt. Tror det var massor av veckor sedan. Eller så har jag helt enkelt förträngt det. hihi

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Jag tror ju förstås att du börjar bli senil hihi

Faxlin
0

Aha, är det så det kallas.

Audiatur et altera pars

sarae
0

host host! vem e det som sitter å snorar å snörvlar pga allergi som hon först skaffat medicin till IDAG?

#36 jag har inte sökt hjälp tidigare för jag ha insett att ingen ändå saknar mig om jag försvinner…folk blir ju bara glada ;)

Faxlin
0

Va? Men allvarligt. Det är inte att göra illa sig.

sedan har jag inte sagt att jag kommit ihåg att ta tablettrna, bara att jag köpt hem dem:-)

Jag skulle sakna dig vansinnigt mycket. Måste ju ha en virrpanna kvar som Medarbetare liksom.

Audiatur et altera pars

sarae
0

ja just det ja..för du tycker ju SÅÅÅ mycket om mig *host host*

Lotta
0

#43 jag skulle också sakna dig :/ Vem skulle jag ha fest med då?

Åsa är en virrpanna, virrpanna!!!

sarae
0

#46 ja det e sant vad e en fest utan mig egentligen? (vettig kanske)

Ja åsa…har redan sagt åt dig en gång i dag att du ska ta dina tabletter..skall jag behöva ringa å säga åt dig igen?

Lotta
0

Senil gammal tant!!! Slarver är vad hon är eller hur Sara?

Faxlin
0

Men Sara, jag gör ju alltid som du säger. Tog värktabletten direkt när du sa åt mig ju :-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

#48 slarver? det e bara förnamnet! jag får ju agera barnvakt åt henne 24/7…

Lotta
0

Hööö.. jag tror du ljuger Åsa, eller var det det du gjorde för en stund sedan? Tog ju sån tid innan du fick fingrarna på tangenterna =)

Faxlin
0

hmm, jaja, nu är ni inte snäll. Men jag kommer ihåg mina djurs alla olika saker och tillsattser och sådant i alla fall. Så vad begär ni av mig?

Audiatur et altera pars

Sara
0

Vad är ett råttsvin?

Sara

Flisa
0

vänta…. råttsvin? jag fattar nte någonting :P har inte varit aktiv på jättelänge men iaf ^^

sarae
0
Sara
0

Misstänkte detta men tänkte att det kanske finns nått nytt på marknaden..Flört

Sara

MiaLemon
0

ÅsaF du vet väl att marsvin är flockdjur och att minst måste ha 2 enligt jordbruksverket L80 det lät som om du bara har ett.

sarae
0

#57 ja det vet Åsa…hon räddade detta marsvin för några dagar sedan, eftersom den levde under hemska förhållanden, så jag är övertygad om att ÅsaF har planer på att antingen skaffa ett till eller fort hitta ett permanent hem åt marsvinet.

Lotta
0

Japp hon är fullt medveten om det Skrattande Så är det någon som vill ta över råttsvinet så hör av er till henne, Kalle skulle bli så glad Skrattande Också kan jag tala om att hon lyckades inte smuggla ner råttsvinet i min väska, så näste man eller kvinna som åker dit…håll i handväskorna för guds skull *ASG*

sarae
0

#59 jasså du lyckades avstyra det? Bra jobbat lotta ;)

MiaLemon
0

Okej, läste förrut en diskussion med en tjej som bara köpt ett marsvin och tänkte minsan inte köpa ett till för djuraffären hade sagt att det gick bra att ha ett marsvin med en kanin som kompis. Jag tycker bara så synd om marsvinet, kaninen kan i värsta fall sparka ihjäl marsvinet.

[MatildaW]
0

"Djur av arter som i vilt tillstånd lever i par, familj eller grupp bör hållas tillsammans med artfränder. Gnagare ska hållas i par av samma eller motsatt kön eller i grupp." Det står inget om ett måste Flört ville bara skriva de.

Smeagol
0

En lite fråga!! Vad är de i guds namn ni snackar om?? är de allvar eller skämt?? vadå råttsvin??

sarae
0
Faxlin
0

#57: Ja, som de andra säger så vet jag om detta. Jag var också in på marsvins sajten och pratade om detta marsvin. Han levde då med två råttor i en liten bur. Jag tyckte synd om den, men vägrade ta hem den. Anledning: Jag vill faktiskt inte ha marsvin igen. Hade det för 15 år sedan nämligen. dessutom försökte jag förklara inne på marsvinssajten att han skulle lida hos mig med då han skulle bli ensam. Så svaret var; NEJ, inget marsvin hit.
Svaret från de inne på marsvin var då att den skulle må bättre att tillfälligt vara ensam hos mig än att bo där han bodde. Men jag sa nej i alla fall.
Så kommer det då till min vetskap att han fått tillökning med ännu en råtta i sin lilla bur. Och så kunde jag inte göra annat än ta honom därifrån. Så hastigt och lustigt står jag med ett råttsvin här hemma vid namnet Nemo.
Han snackar och hoppar och har sig. Och ger mig smått gråa hår. Men jag håller på och söker permanent hem till honom och har flera som hjälper mig.

Han hälsar i alla fall att han trivs skapligt i sin lilla bur här hemma som trotts allt är över dubbel så stor som den han delade med råttorna.

Audiatur et altera pars

Theres
0

kan vi inte få se bilder :D

golf.ifokus.se

Faxlin
0

Skulle gärna visa er kort på Nemo, om inte min kamera krånglar. Hoppas jag får igång den igen bara. Så den inte sagt upp sig helt. Men lyckas jag få fart på kameran ska ni självklart få se kort.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

#60 Du ska bara veta vad människan försökte men jag är smartare en henne så där gick hon på en nit =) Sedan informerade jag henne att jag inte har lust att sitta med en hel hög råttsvin då vi har två honor. Men tror du människan gav sig? Nähä inte hon inte, så det kan jag säga gott folk…att hennes illrar inte gör som hon säger om det kan jag bara säga en sak….sådan matte sådana illrar Skrattande

sarae
0

ja..jag vet hur du menar lotta! jag sitter ju här med en päls hon förstört från grunden…man kan fortfarande inte få pli på honoma…suckkk

Faxlin
0

haha, nu ska ni inte vara sådana. Inget ihop tussande av en Lotta och en sarae, det är det sista Åsa behöver. Hopplösingar där.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Ja men Åsa är det inte sant då?…du vet det är fult att ljuga så det så. Visst är det så sarae?? =)

Pfsss….vadå hopplösingar,vad gör det dig till då? Ett hopplöst fall eller? *ASG*

sarae
0

visst e det sant…ni kan ju inte på stå att stitch e normal! nåns fel måste det ju vara!

Lotta
0

Åsa Faxlin jajamen *S* Nu har jag inte mött Stitch men jag förmodar att du vet sarae efter som du lever med honom Skrattande

sarae
0

ja oh ja..han e en sån liten diva! han har tvingat mig att måla hela lägneheten rosa…å allt jag köper till honom måste vara rosa annars protesterar han…man kan ju undra vem som lärt honom sånt beteende…hrmpf

Lotta
0

Hmmm…kan det vara Åsa tro? Har människan fött upp en illertransvestit??? Stackars Stitch…tur att hon inte färgade honom rosa innan hon skickade honom till dig Skrattande

UlrikaD
0

Finns det inga omplaceringshem för marsvin någonstans i närheten? Vi har ju ett jättebra i Göteborg men det hjälper ju inte.

Det slutar nog med att du köper honom en kompis också tror jag.

Faxlin
0

Har en från Borlänge som är intresserad, det låter inte så tokigt. Men jag kräver att personen ifråga kommer hit först och det ska skrivas kontrakt på honom. Han har haft det tufft nog i sitt korta liv. Nu ska han bara ha det bra.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Jasså hon hörde av sig till dig? Jag forslade henne vidare till dig och talade om att du bodde i älvkaleby, tyckte jag var rätt så lång för att hämta marsvin. Men det var ju bra att hon var intresserad, nu behöver ju inte Kalle bli arg på lilla mig för att jag inte hjälp till *ASG* När kommer hon och tittar på råttsvinet Nemo då?

Faxlin
0

Vet inte. Hon har lite transport problem :-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Nähä skojar du? Så hon åker från Borlänge till dig för att hämta ett råttsvin…helt sanslöst *ASG*

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.