Vebjörg och valparna
Har de andra tjejerna egna trådar, så ska väl Vebjörg också få en :-)
Är du intresserad av en valp, så skicka ett mail ammi.gottfridsson@gmail.com . Mer info om illrar och kullar finns på hemsidan http://guteillern.webs.com/ .
bild: Vebjörg
#4 Men guuuud, lilla ansiktet i mitten 
he he "dregel"

Vilka härliga videkissar :D
hahahaha,
Varför delar hon upp dom i grupper he he ?
#21 Egen bekvämlighet kanske :-) Kullen är ju på 8 valpar och som hon gjort nu, blir det lugnare när hon diar och valparna lägger inte energi på att bråka om platserna. Dessutom kan hon utnyttja det för att få bättre vila under tiden hon diar.
En gissning så god som någon annan skulle jag tro :-)
#22, Aha, tyckte bara de skulle bli ett jäkla springande fram o tillbaks he he. Men de blir ju enklare för henne under diandet så här.
#23 nää, så värst mycket extra springande blir det inte, bona ligger bredvid varandra, hon kan stå med frambenen i det ena och bakbenen i det andra. Så maten bär hon lika långt oavsett vilket grupp hon "serverar".
#24, Jaha, de var ju tur de ha ha,
Kullen vägdes igår, men några bilder togs inte. Bilder kommer att tas i helgen, när vi är fler som kan hålla reda på yrbollarna utomhus. Vikterna finns i kalendern på hemsidan http://guteillern.webs.com/
Minstingen, kommer att få namnet Muramaris. Minsta valpen längsta namnet
Den hane som får namnet Hangvar, kommer att gå vidare i avel. Jag och nya ägaren väntar på att få se lite mer hur killarna utvecklas, innan det bestäms vilken av hanarna det blir.
Då har Vebjörgs valpar blivit chipmärkta. Två av valparna tyckte inte om att jag höll fast dom, vilket medförde att en av dom tappade sitt chip på vägen hem. Denna valp kommer att få följa med för att få ett nytt chip nästa gång jag ska till veterinären.
Av killarna i kullen ska en väljas ut till avel. Jag hoppas få besked i helgen vilken det blir och Muramaris har jag gått och förälskat mig i, så den tösen lär nog bli kvar här :-o
En bild på mamma Vebjörg, innan valparna kommer.
sötnosarna 
Puff Puff 

Söta små liv, imorgon är det dags för min kull att vacc,chipp och vetbesiktas..kommer bli svettigt :9
#36 Maskot har verkligen glimten i ögat:)
#45 puff puff :-) kommer foton imorgon.
#46 Redan, vad tiden går fort. tycker inte det var så länge sedan dom föddes :-O
Jo, Mascot är så charmig, hon är oftast den som reagerar först när jag kommer och då ska hon upp och pussas :-) Jag vägde henne idag, 7 veckor 5 dagar gammal har hon nästan nått 300-strecket … hela 297 gram stannade vågen på. Inte stor och absolut inget för avel, men naggande god :-)
#50, Ha ha ha, "matte du sitter ju i vägen hallåååååååååååååå move it" ha ha ha ha