mina bästa tips i värmen!
Här kan alla dela med sig av sina bästa tips i sommarvärmen som gör illrarnas vardag lite svalare och skönare :)
Mina tips är:
Frys in en ordentlig bytta med vatten och lägg sedan hela isklumpen i vattenskålen. Många använder sig av isbitar men det tar längre tid för en stor klump att smälta!
Frys in petflaskor med vatten och vira in i handdukar där illern brukar sova. Det blir en sval sovbädd.
Servera frusna kycklingvingar. Jag brukar skölja av kycklingen lite i ljummet vatten först så att det yttersta tinar sen gnager han av det som tinas efter hand. Då håller sig kycklingen färsk längre och den svalkar lite samtidigt.
Gör hängmattor av gamla påslåkan att ha i reseburen. Det brukar vara ganska svalkande och tunna material.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Lägg in stenar, kakelplattor, ute/trädgårds plattor i frysen.
Lägg ut med en mysig filt ovan på, tada! en sval sovplats.
Hälsningar Malin

Bär ut alla illrarna till en skuggig och sval plats på gården. Försök sedan trassla ut alla illerkoppel medans illrarna går åt alla olika håll. Efter någon timma så somnar alla i en sval, avslappnad hög. Brukar blöta ner en badhandduk med kallt vatten och lägga ut.
Allt medans matte svettas som en gris! Funkar för oss.
Stulet tips, men i vilket fall :P
Stor vattenbalja med isbitar och så slänger man i leksaker, godis eller vad tusan nu illern kan tänkas gilla (som funkar i vatten) för att locka i dem. En del vågar ju inte blöta mer än morrhåren trots värme :P
Paulina

Jag tar ner dem till floden sa att de far bada lite (mer eller mindre frivilligt). Att blota tassarna insisterar jag pa att de gor iaf sa att de far lite svalka.
Annars sa har jag vattenbalja i uteburen och tak for skugga. Sovplatsen ar inredd med tunna material och pappersstrimlor istallet for den vanliga fleece-filten.
Fryst mat serveras.
Och sa begransar vi promenaderna till kvallen da det ar svalare :)
// Amanda
TS har tagit i ordentligt, och istället för isbitar i vattenskålen har hon slängt i en hel isbjörn! :D
Hahahaha, jag har bara rekonstruerat hur det kommer bli för de stackars isbjörnarna om isen smälter ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Isbitar i vattnet, vädrar jättemycket på kvällen, svalt bad i värsta fall :)