Iller iFokus

Iller

Etikett: uppfödare
Läst 4228 ggr
bobban
4

Iller uppfödare i stockholms trakten

Skrev tidigare ett inlägg om tips osv om å skaffa en iller och de va det någon som sa att man skulle kolla upp å ta kontakt med uppfödare. så de e de jag gör, vet någon en bra seriös iller upfödare i stockholms trakten

UlrikaG
0

kolla igenom uppfödningslistan som finns här bland artiklar, tror jag :)

bobban
0

**Hittade än illeruppfödare på illersverige.se mailade och hoppas på svar
**

Alwyn
0

vem va det? :oD

Nettan
0

Paula Ryökäs kanske

bobban
0

Murgrönans illeruppfödning
Malin Östman
Stockholm/Gotland

hitta på illersverige.se

bobban
0

Fick svar nu hon planerar en kull till våren sommaren och ber mig berätta om mig själv osv  har precis skickat iväg ett mil med all info jagh kunde komma på om mig sälv

bnoffan
0

#6 Det måste nästan vara Malin som har hand om pmplaceringar för illervänner så om du inte kan ta en valp från henne så kanske hon kan hjälpa dig att få en omplacering om du är intresserad av det?

sarae
0

#7 ja det är samma person ;)

bobban
0

om placering kanske är lättare för nybörjare synd bara att jag inte får döpa dej själv har döpt alla djur min familj har haft

namnet hadde isf blivit belsebub

gwen
0

#9 Du får väl döpa om den ändå… du kan ju kalla den något annat än vad som står på pappret. SÅ är det ju oftast även med valpar när du köper dem, även de är kanske redan döpta…

Nackdelen (eller egentlinge fördelen) med en omplacering som du byter namn på är att den kanske inte lystnar till sitt namn.

Min gamla hona lyssnar på sitt namn. Men min omplacering (som jag fick för några veckor sen) lyssnar inte alls när jag ropar på honom, varken på sitt gamla namn (Skipper) eller på sitt nya namn (Stiffler, som jag givit honom). Eller ´på något alls, för den delen. Han hör bara när jag skakar på vetegroddsoljeflaskan, hehehe. Tror det beror på att gamla ägaren inte kallat på dem med namn… Beror på uppfostran, tror jag… och lite på illern.

gwen
0

*testar ropa Baaaalsebuuuub*

Det funkar… lite långt kanske… hehehe… Skulle nog sluta med att jag ropade Bubbis eller Balse… eller Baaalle…hehehehe, kanske inte så bra!

[jenkass]
0

#11 eller bebben :)

kitty
0

9 ang. huruvida omplaceringar är lättare för nybörjare måste jag säga at det är olika.Lika olika som att vissa valpar är lättare och andra svårare.

peronlighetsfråga..

jag har nämligen erfarenhet av både lätt och svår omplacering

bobban
0

sant sant man vet aldrig riktgt vad man får