Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 3073 ggr
babsan
1

Chinchilla hona till salu

Gråtermåste med sorg i hjärtat sälja min chinchilla hona, föddes på julafton 2005 så hon är drygt ett år…hon är beige violett…. köpte henne på en djuraffär för 1250 o buren för 1995 allt m tillbehör säljes nu för 1500

bilder kan mailas om intresse finns

priset kan diskuteras med rätt ägare för d e ju trottsallt d viktigaste :)

UlrikaD
0

Det finns ett nystartat chinchilla-forum där jag tycker du ska lägga ut din annons. www.chinchilla.egetforum.se

Där kan du lägga upp bilder också. Jag heter Ulrika på det forumet.

babsan
0

Flörtokey, tack för tipset, ska göra d nu på engång

Marina
0

jag måste säga att jag är förbryllad att du kunnat hitta en beigeviolett hona i en djuraffär, var låg den djuraffären, sa de om hon kom från någon uppfödare? kan aldrig i livet förstå hur en djuraffär ska ha kunnat avla fram en beige-violett.

Alwyn
0

Det e ju klart inte djur affären som avlat fram den haha, de köper ju från uppfödare så det är nog inte så konstigt. Ibland kommer ju färger och teckningar fram som man inte ens planerat.

UlrikaD
0

Det är faktiskt ganska konstigt. Finns ingen uppfödare jag känner iallafall som skulle sälja en beige-violett till en djuraffär. Finns ingen uppfödare jag känner som skulle sälja till djur-affär överhuvudtaget. Det är oftast djur-affärerna själva som föder upp chinchillorna.

Alwyn
0

Jasså minsann, jag hade aldrig hört om nån djuraffär som hade uppfödning sådär direkt hehe. Där ser man

babsan
0

det är en tjej som föder upp chinchillor o säljer dom till honom på djuraffärn för 300….Men det är en väldigt fin färg :)…. hon är köpt i lunahuset här i södertälje …

JossanH
0

nu har ni snackat beige-violetta och violetta chillor här inne så mycket att jag MÅSTE (kräver) få se en bild på en!! ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

Här är min beige-violetta Micro.

UlrikaD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Två av mina beige-violetta bebisar. Dock inte Micros.

UlrikaD
0

Sen lägger jag in en bild på Marinas violetta Kenickie också.Skrattande

Marina
0

Hehe så blev han kändis här också Flört

Det kan faktiskt inte dyka upp färger man inte väntat sig när det gäller chinchilla, inte en så ovanlig färg som beigeviolett iaf. Ska nog inte gå för mycket på chinchillans genetik här men det krävs två violetta gener för att få violett, måste alltså vara underliggande hos en av föräldrarna, finns inte alls många i sverige osm har beigeviolett i sin avel och jag kan absolut inte tänka mig vem som ksulle sälja en sådan billigt till en djuraffär men tydligen så finns det ju nån då. I övrigt brukar de bara ha grå och beige chillor i djuraffärer.

UlrikaD
0

Kunde inte låta bli, han är ju så söt!Räcka ut tungan Har ju tyvärr ingen bild på min Zofia annars hade jag nog slängt in henne också.Flört

JossanH
0

söta är dom! tack för bilderna

Sajtvärd på Iller.ifokus

weve97
0

Heej! Letar efter en hona som vå lilla gubbe kan avlas med :D

Skriv till weve97@hotmail.com om ni har nån hona på G :D

Här ee vår Lilla gubbe <3

(Han ee inte till salu)

weve97
0

Eller ring till 0764222102

Lycka till <33

Aviendha
0

#15 Det här är ett illerforum så hoppas inte på alltför många napp härifrån ;) Testa exotiskadjur.ifokus.se istället.

UlrikaD
0

Det här är också en tre år gammal tråd från en person som vare sig har chillor eller illrar längre.

Som sagt, exotiskadjur.ifokus eller http://www.chinchilla.se eller http://chinchilla.egensajt.se/forum/

Rafflan
0

Ursäkta, beige viloett? haha inte en chans, honan TS snackar om är min Elsa, hon är beige ;)

Ville bara klargöra detta :)