En olycka händer så lätt..
Satt precis och fikade lite och kollade på en film med sambon, hon håller helt plötsligt fram handen med något i. Därefter så ställer hon frågan
-vad är det här?
jag svarar lungt och stilla
-en bit vinge från en dagsgammal kyckling
-åh, jag trodde det var en bit av en bulle
-jasså, höll du på att äta den?
-jag tuggade på den, sen trodde jag det var papper och spottade ut den
Tydligen inte bara illrarna som tycker att det ser ut som godis;)
Mouahahahahahaha!!!
Paulina

Känns som om nästa gång han hittar illermat i soffan så ska han INTE lägga det på mitt bullfat, jag är som en dammsugare :p

hahahahahahahahahaha

hahahahaha ( höll på att dö av asgarv näst jag läste detta)
Tiheew! Gå där och sno illrarnas godis, en sån stil 
_No way! Yes way!

#3 Jag hoppas att du redan nu lär valpkräken att inte lägga deras mat i soffan så detta inte upprepar sig ;p
#5 Om de ständigt och jämt försöker sno vår mat, varför inte det motsatta? ;D

UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!! 
Mumsigt 
// Amanda
Men blä! Hahahahahaha, men otroligt kul :P
Sajtvärd på Iller.ifokus
hahaha så roligt. =) fick mig ett riktigt gott skratt här på morgonen. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#6 självklart!
BLÄÄÄÄ ha ha ha

Haha, ja det var inte mycket sympati på det här forumet inte ;p
Smaskens :-) Kan det vara så att de fyrfotade bepälsade barnen sett att matte och husse sitter och äter i soffan och tyckt att de också får lägga sin mat där? ;-)
Nu är illrarna inte nådigt sura på matte!! :D
Hälsningar Malin
#12 Illerägare är konstant utsatta för äckligheter (kliva i ljummen bajs, gömt kött i tvättkorgen som följer med i tvätten, bajs på böcker/säng/whatever som man inte vill ha bajs på etc.) Det gör oss nog till bland de mest skadeglada djurägarna, och du är förvånad? 

Paulina

#15 Haha, ja du har så rätt så. Min kurslitteratur har legat illa ganska många ggr ;p får helt enkelt ta ut det på nästa person som råkar ut för något äckligt 
#16 Alltså.. Jag kan ju bjuda på gårdagens rakt av hör jag.. Phoenix hade kräkattack och valde en ytterst lämplig plats; INNE i min stövel! 
Paulina

#17 Och jag har en dagsgammal kyckling-fot i min gummisko. Funderar starkt på att slänga skorna och köpa nya.

Sara

Min sambo slängde ett gäng skor för ett tag sen när vi hade rensning av skor och kläder (mest mina av någon anledning
), antingen hade det varit upphittade kycklinghuvuden, stenhårda köttfärsbollar, eller liknande i dem, eller så hade vår lilla tjuv till hona slitit ut sulorna och gömt dem ;p

#20 Sulor? Brukar ni ha sulor i era skor? Vilken lyx!
Hittade en gång när jag städade, en herrsula i storlek 44 bakom min byrå. Jag bor själv! Har ingen aning om vem den stulit den av, men ingen har ringt och efterlyst den iallafall.
#18 Äh, nu är du bara kinkig!
Det är ju den trevligaste delen att få i skon 
Paulina
Ih, sicka djur ni har! Själv kommer jag undan med endast torrfoder under kudden. Eller, det var väl lite av en bajskamp innan matte gav upp och ställde toalådorna under sängen. Trevligt att vakna upp till ett krystande prutt ibland…
_No way! Yes way!
Jag vaknade en morgon och mindes en drömm jag haft..
Drömde att jag hade 2 döda möss bredvid kudden dom var mjuka och lena…
Det visade sig att det varit dröm blandat med verklighet, det låg en natalmus bredvid kudden som jag uppenbarlig fingrat på i sömnen, dock inte 2 :P
Hälsningar Malin
#24 Iiiih! Nataler!!! Min största mardröm 
Paulina
#25 Den var ju faktiskt död :P
Mina går numera att plocka upp och hålla, super trevliga(Utom minstingarna)
Hälsningar Malin
#26 Jo, och tur det :P De är onda, onda säger jag!
Paulina

#21 Mina vänner har tagit till vana att ställa upp skorna på hatthyllan då de alltid slutar med att man letar igenom hela lägenheten efter sulorna när de ska hem. ;D
#23 Vilken lyx att kunna ha de inne i sovrummet. Vi har försökt men det slutar med en jämn och fin rand med avföring och mat längs med listen under sängen. Och får kräken tråkigt kan man tydligen krypa in under täcket och bita matte och husse i knävecken och sen springa när man väl har fått uppmärksamhet ;p
#24 Hua.. ja våra små pälsklingar har sina speciella små knep hur man visar uppskattning, dock inte alltid lika populärt hos oss :P

God morgon husse!
Kom precis upp ur sängen och trampar lagom trött in i (det sedan 2 dagar nyskurade) köket för att förbereda det heliga morgonkaffet. Mitt öga fångar genast upp något som inte är som det skall, tassavtryck på golvet. Från vadå, tänker jag, de har ju inte varit ute under natten och grävlådan står på balkongen. Ett mysterium att lösa! Detektivhatten åker på, krigsmålning och höftskynke appliceras. När jag var redo att börja följde jag spåren bakåt och noterar att de härstammar från en av lådorna. Förskräckt inser jag nu att illrarna har gett begreppet "illermotorväg" en ny innebörd då de lagt ett 4-5 meter långt spår med tassavtryck från alla fyra tassarna i, yes you guessed it, bajs
Vilken tur att jag skurat golvet med klor för bara 2 dagar sedan=/
#29 Hahahahaha! Keep it up säger jag bara! Det blir så mycket enklare att torka upp någon förrymd bajs själv då 
Paulina
Som tur är så är mina töser otroligt duktiga på sin låda, någon enstaka tolle vid ytterdörren när matte inte lagt dit filten händer dock. Men EN toalett räcker :)
Hälsningar Malin
#28 Det ligger tidningspapper under halva sängen - för säkerhets skull. Och det där med bitbusa runt under täcket känner jag igen. Någon gång försökte jag helt sonika ignorera att hon bet mitt ben - men då fortsatte den lilla uslingen TUGGA för fullt. Har inget annat val än att ha henne i vårt sovrum så länge jag bor kvar hos mina föräldrar (och sedan vill hon inte ta mer än en runda ut i hall/badrum utanför om jag inte går med).
#29 Hehe, mysigt. De vill väl bara visa att de finns (om du nu skulle glömma av det).
_No way! Yes way!

Våra var väldigt duktiga på att gå på lådan, framför allt Captain Morgan, innan vi var illarvakt åt Sarah's sju monster :p Nu börjar det förvisso bli bättring, men mn får sig en liten överraskning med jämna mellanrum ;)
#32 Enda anledning till att våra illrar självmant skulle gå runt med oss i legenheten är om det tror att det vankas mat
Vad mysig hon verkar vara, för oss gick det inte de var alldeles för aktiva på nätterna och tyckte att det var tråkigt när vi inte busade med dem. Det var inte lika roligt att busa med varandra om man kunde driva matte och husse till vansinen.. kommer ihåg första nättena vi försökta. Vi var som zombies efter ett tag då vi sov kanske 2-3 timmar per natt, och knappast någon sammanhängande sömn :p

Jag tror att det där bitbusandet under täcket ger med sig om man väntar ut det. Jag sover ju växelvis med nio stycken i sängen och det var bara i början det kunde hända något under täcket.
Nuförtiden sover de oftas bakom nacken, eller i knävecken. Inte alla på en gång förstås, de brukar turas om. Men de bits ingenting, någon gång.
De enda gångerna som är jobbiga är när Molly varit brunstig för hon tror alltid att min näsa är en valp och ska gå iväg med den. Och det är inte ett mysigt sätt att bli väckt på direkt.

Jag skulle gärna ge det den tiden om det inte var för risken att vända på dygnet så mycket. Sömnrytmen blir ganska lidande av dessa försök, har tillräckligt med oväsendet när de lever rövare under nätterna så man ständigt springer upp och kollar vad de har rivit ner ;D