Iller till Nybörjare
Hej!
Mitt namn är Heidi och jag blir 19 år i år och bor tillsammans i en tillfällig etta tillsammans med min sambo. Vi har en hund på ett år , blandning mellan Rottis och Dobberman och även 7 st gerbiler och en häst. Vi är helt enkelt djurälskare!!
Jag studerar och har ett år kvar, läser på ett naturbruksgymnasium inriktning; Djurvård, alltså allt från reptiler/gnagare till lantbruksdjur. Min sambo han jobbar just nu på en pizzeria.
Vi har för någon månad tillbaka sedan beslutat oss för att skaffa en illervalp. Nu är jag nybörjare, eller vi. Har aldrig haft iller förr, men har sen liten alltid sagt att jag ska ha en när jag blir stor :) .. Som vi då tycker så skulle det vara bäst att skaffa en just nu då vi har semester och har tid för illern.
Har du illern som skulle passa oss ?
Hör gärna av dig!
Med vänliga hälsningar / Heidi
Kolla uppfödartråden i stället ;)
Hälsningar Malin
Tack för förslaget, inte tänkt på detta! :)

Har ni träffat illrar? Annars är det alltid en bra början=)
Hej!
Jag har en illervalp som behöver nytt hem, hon är valp från min första kull och blir 12veckor idag (: Pastell :D Skicka PM om det låter intressant! hon är även van med hundar:D
#3 Ja det har vi :)
# Åh, de var henne jag fastnade lite för faktiskt (aa) .. Du har henne ute på blocket med, va ? .. Så HIMLA underbaart söt!! Är inte säkert jag kan ta emot någon de två kommande två veckorna då jag ska åka iväg till kusten. Enda problemet.. :/
#5 okej men jag kan ha henne kvar tills dess annars (:
#5 Jaa, gud vad roligt och mer verkligt detta blev nu! Massor som redan skrivit. Trodde att uppfödare skulle vara skeptiska till att man skaffar en valp pga att vi aldrig haft iller förr. Vad säljer man en iller för ? och vad ingår ? vet.besiktigad, chip, vaccinering ? Sånt har jag ingen aning om därför undrar jag :) hos alla ingår ju inte sånt.
du kan skriva PM - meddelande till mig så kan jag berätta (: