Norrskenets kull 6 veckor
Idag var det 6 veckor sedan dem kom till världen, förstår inte hur tiden kan rusa fram såhär fort.
På lördag ska vi som sagt vara i Arken Zoo här i Birsta på familjedag den 12 juni mellan 11-15 så jag har börjat förberett med vad som ska med, jag har handspriten i högsta hugg! :) Ska försöka få med mig kameran också så ska jag se om jag hinner fota vår utflykt.
Viktnotering:
Hane 1: 357g Norrskenets Sunny (Tingad, Marcello)
Hane 2: 342g Norrskenets Lux (Tingad, inget namn ännu)
Hona 1: 294g Norrskenets Noor (Lady)
Hona 2: 301g Norrskenets Ina (Tingad, Leija)
Hona 3: 319g Norrskenets Zhao (Tingad, Dennee)
Hona 4: 283g Norrskenets Meri (Tingad, Kairi)
Hona 5: 284g (Norrskenets Heavenly Arinna eller Norrskenets Sky)
Hona 6: 292g Norrskenets Sun
Hona 7: 281g (Norrskenets Heavenly Arinna eller Norrskenets Sky)
Som sagt någon av hona 5 eller 7 kommer få stanna så någon av dem och hona 6 söker fortfarande livslånga och bra hem.
Fler bilder finns i valpdagboken: www.freewebs.com/norrskenetsilleruppfodning
Hane 1: Norrskenets Sunny (Marcello)

Oj så söta dom e, älskar pasteller ha ha.
Äntligen har dom börjat tappa gerbilutseendet haha ;) Dom väger ju inte så mycket men ser lite rundare ut nu och lite mer valpiga- på ett busigt sätt! Jag vill ju har mer bilder på Marcello förstås, men antar att jag måste hålla mig till du har varit på Arken Zoo och tagit en hel bildserie på honom ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#9 Dom tackar allihop för komplimangen:)
#10 Haha ja nu är dom riktiga mini illrar:) Ändå väger dom liite mer än Sagas första kull. Förra kullen när dom var 6 veckor:
Hona 1: 255g * Hane 1: 316g
Hona 2: 310g * Hane 2: 350g
Hona 3: 293g * Hane 3: 327g
Hona 4: 285g * Hane 4: 345g
Hona 5: 300g
Hahaha får se vad det blir för bilder, måste ju tänka på dom andra valpköparna också, dom vill nog också ha en drös bilder på sina små;D
Har fotat lite extra imorse iaf, kunde bara inte hålla mig. Du lär förstå vad jag menar när du ser bilderna;)

Nu är köket städat, svabbat, valphagen rengjort och ihop packad. Så nu har valparna ett stort kök att utforska:)
Imorgon åker jag och hela illerflocken till Arken zoo på familjedagen i Birsta (Sundsvall). Ska försöka få fotat lite också:)

Här kan ni läsa om familjedagen på Arken och se lite bilder från den dagen:)
Länk: http://www.freewebs.com/norrskenetsilleruppfodning/valpdagboken.htm