Estelle vill...
Estelle vill också ha ett hem som sina syskon, eftersom nya ägaren varken hört av sig eller svarar i tele så måste Estelle komma till Någon illerkär människa..
Estelle är världens finaste pastell tjej (: Busig som valpar ska vara och lite bitig, går delvis på låda och är vaccinerad och har även veterinär besiktnings papper..
Den 16 juni blir Estelle 12 veckor!
Vi finns i Eskilstuna, men kan även åka till sthlm eller gbg :D
Estelle får med: Illermat, Filt, Leksaker, samt sovsäng.
Pris: 1800kr
Intresserad skriv PM
När besiktigades hon? Besiktningsprotokollet är endast giltigt 1 vecka, sedan räknas hon som obesiktigad igen.
En möjlighet, om du inte vill göra om besiktningen, är att du kommer överens med en ny köparen att denn* tar henne obesiktigad, med det gamla protokollet grund.
Hoppas du hittar ett bra hem till tösen :-)
okej det hade jag ingen aning om ._. då gäller asså inte pappret ><
onödigt att ens göra ett sådant då

Synd att jag har illerförbud (att köpa in nya illrar) här hemma pga min allergi. Skulle annars gärna tagit hand om henne, älskar pasteller.
#3 mjo det är ju synd ._.

Började få rinnande och röda ögon, täpp och rinnande nos för ett par månader sedan. Tog test förra månaden då det visade sig att jag är allergisk mot dom. Fick medeciner för jag sa till att jag inte på några vilkor kommer att göra mig av med dom jag har, men får sätta stopp att ta in fler. Jag har 4 kvar nu där dom 2 äldsta är 6 och 7 år snart och dom yngste har precis blivit 2 och 4 år. Och dom får vara kvar så länge jag klarar mig med medecinerna jag har fått. Skulle det bli värre får jag dock leta nya hem till dom jag har kvar då.
#5 Allergier, främst mot djur, kan ibland försvinna. Om du försöker ta medicinerna när du behöver, men inte mer utöver det, så kan kroppen "vänjas" vid allergenerna.
Barn som t.ex. växer upp nära djur blir sällan allergiska, medan man ofta reagerar mot en djurart man aldrig träffat, just för att kroppen inte är "van".
T.EX: Min mammas pojkvän var extremt allergiskt mot katter när han flyttade in, och vi har ju då två katter, nu är han inte allergisk alls.
#2 Det står på besiktningsprotokollet, övre eller nedre kanten.
Det är aldrig onödigt att besiktiga valparna. Giltighetstiden är en orsak till att jag aldrig besiktigar hela kullar, utan gör besiktningen när respektive valp ska levereras.
#5 Vilket tråkigt besked
Vi får hålla tummarna för att medecinerna håller allergin i chack länge. Kanske det, med lite tur, kan bli som för LinaIsabells mammas pojkvän.
#5 oj jobbigt :( är själv allergisk men ej mot illrarna >< som tur är. bara mot katter samt hästar.
#7 tack då vet jag! riktigt onödigt isf.
Naw så söt hon e , hade jag haft en stor förmögenhet hade hon fått flytta hem till mig. Hoppas hon finner ett varaktigt o kärleksfullt hem.

En besiktning är ju inte onödig. Det är ju som Gottfridson säger, att man besiktar senast en vecka innan man planerar att valpen ska flytta.
Vet man inte att valpen har hem så väntar man med besiktning på den valpen.
Lättast är ju naturligtvis om alla hämtar sina valpar ur kullen inom samma vecka då kan man ju besiktiga alla samtidigt.
Som jag kör besiktning, vacc och chip vid samma tillfälle och valparna flyttar dagen efter. Men jag har å andra sidan bara två som ska flytta.
#10 mina alla skulle flytta dagen efter, men tydligen så blev estelle över fast inte ägaren kontaktat eller något.. jag har ringt säkert 20ggr men inget svar.. så detta blir bästa sättet..
Nej kanske inte onödigt, men dåligt att det endast håller en vecka!
har ev ett nytt hem åt henne (:

#11 Bra att du ev. hittat nytt hem till henne.
Men du kan ju inte säga att det är dåligt att det bara håller en vecka, då försvinner ju syftet.
En besiktning betyder ju att valpen är frisk JUST DÅ. Skulle det hålla i en månad t.ex så skulle ju valpen kunna hinna bli sjuk till leverans.
Det är ju en garanti för valpköparna att de får hem en frisk och kollad valp helt enkelt.
#12 jag får tycka att det är dåligt att det håller en vecka, det är min åsikt.. men visst att valpen mår bra är det viktigaste i mina ögon iaf..
Detta är en tråd om hur estelle ska få ett hem, om du vill prata om något annat skapa en ny tråd! Tack..

#13 Men det är ju som ett garantibevis, fast på djur.
Om du köper en ny tv, med 1-års garanti så vill du ju att garantin gäller från datumet du köper tv:n, inte att den redan har gått ut vid köp.
Det är ju en garanti för köparen att allt är ok.
Det är ju ingen som tvingar uppfödare att vet.checka sina valpar heller, det är ju upp till var och en. Finns en hel del som säljer utan. Sen är det ju upp till köparen om de tycker det är viktigt eller inte.
#13 jo precis (: men jag vaccinerar och vet checkar mina valar fr säkerhetens skull
*putt* för estelle som finns kvar