Vita flytningar?
Min iller hona som är parad har fått vita flytningar och är jätte trött vad kan det vara?
<3 ferrets is the life <3

hon är väl dräktid och har fått vaccin…. kanske dags att åka till vet.
Låter som om det kan vara nått fel på valparna. Kanske behöver hon öppnas och valparna tas bort om de har dött.
Sara

Är det mycket flytningar hon har, eller det är mest "kladd"? Om det är rikligt tyder det ju på en inflamation i underlivet och då måste du in till veterinären. Andra tecken är trötthet och även att hon dricker mycket.
Jag läste någonstans att detta är andra gången hon löper. Illrar går ju sällan ur brunst om det inte görs något åt det. Om hon har varit mer eller mindre i brunst sedan förra våren så är hon antagligen kass rent blodmässigt och då har hon mycket lättare att drabbas av olika infektioner. Som sagt så borde du åka in till veterinären ganska omgående, annars är det riskt att både hon och eventuella valpar dör.
Du borde även kolla för binjuretumör, du sa väl i en tidigare tråd at hon kliade sig och fällde hår? Symptomen där är även flytningar, svullen vulva och klåda.
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
fick en tid på Måndag, klockan 11.15.
Hon är trött, men hon äter , dricker och skiter.
Hon kliar sig inte lika mycket längre och fäller hår har hon aldrig gjort. svullen vulva har hon inte heller
#4 Måndag kan tyvärr vara för sent om det är så att valparna har dött i magen på henne, kanske tom pga vaccineringen, eller om där är en agressiv infektion.. Vore jag som du skulle jag ta en akuttid nu på en gång. När dom blir dåliga går det ofta fort. Blir hon slöare ochh sämre kanske det tom inte går att söva henne om det skulle behövas då hon kanske blir för svag för att klara narkosen. Är det värt att riskera livet på henne med att vänta?
Sajtvärd på Iller.ifokus
men dom har inga tider på helgerna. och jag får inte tag på dom, har ringt sen 8 i morse :O

Var bor du någonstans? Finns det ingen jourveterinär någonstans?