Grävlåda va en hit...
Sådär nu har vi fixat en grävlåda till Tony och Vaire och OJ va den va uppskattad. han springer ut in ut in ut in och så vidare.
Hehe hoppas bara det fortsätter vara en favorit och att han låter bli att kraffsa på precis allt annat.
DOCK!!! så skitar d ned som in i… Ja ni vet.
Men nu är jorden väldigt blöt så vi hoppas d blir lite bättre när den får torka lite. Ska även blanda i mer sand så kanske det blir lite torrare…
(något skitig Tony på bilden, dålig kvalite men han är ju albino med rosa nos så ja ni kanske förstår vad jag menar med att han är skitig haha)
I think more things before breakfast than people think all day 
hahaha inte alls smutsig, "jag har inte gjort nått".

Grävlådan är väldigt uppskattad här med men just nu är den sedan länge djupfryst.. står på balkongen=)
Du får helt enkelt dra ett rör som enda in/utgång till lådan. Hjälper inte det så dela röret på mitten och ha en liten kartong där emellan med en flisfilt i som illrarna tvingas gå igenom. Det drar av mycket av jorden.
Visst är det kul att det man gör uppskattas! :P
Sajtvärd på Iller.ifokus
jag och mitt ex hade en låda på ballkongen med blomjord i, åh vd det uppskattades! :) Numera har dem ris i din chinchilla bur som dem springer ut och in i som dem vill :)
Hehe peppa peppa för att han fortsätter tycka d är roligt och låter bli att kraffsa som en galning på allt annat.
#3 Ja, rör har vi som in och ut gång. Ställde ut den i hallen nu och la en gammal dörrmatta utanför röret så det fastnar lite skit där i alla fall (han drar magen mot den) Får damsuga lite extra hehe.

Vi råkade ha lite mycket jord i lådan från början… men man visste att den var uppskattad när man kom hem och hade gjord överallt ;D
När vi tömde ut en hel del av jorden löste Captain Morgan det med att gräva så det blev en liten hög under ingångröret (som satt ovanpå) så han sen kunde klättre upp i röret med bakdelen och kraffsa ut det :p
Nu står den, precis som för HannaM ute på balkongen fryst. Ser fram emot den när det blir varmare sen så kanske man inte behöver bli väckt av en rastlös iller på morgonen :p
Hehe ok. Ja hallen verkar va ett bra ställe att ha den på.
Där ute går man ju ändå nästan bara i skor så. Vardagsrummet va det itne lika kul.
Nått han tyckte va väldigr roligt va när man öppna locket och kasta lite jord på honom hahaha…
Det syns att han gillar grävlådan…snart kanske du har en silveriller isf albino 
Hehe ja :D
Riktigt skönt för vi har fått bukt på mycket av kraffsandet och nu vet han att han har tråkigt så springer han dit å kraffsar istället för någon annanstans
Så skoj! Funderar själv på att bygga en sån då blomjordspåsen har blivit attackerad ett x antal gånger!! ;)

kan man ha något annat material än jord i grävlådan? Tänker göra en, men vet redan att Love kommer flytta runt den, Freija gräva ut den och Alice öpppna den och använda den som sovplats..så jag skulle behöva ha ett innehåll som inte ha med jord att göra men som samtidigt är kul att gräva i.

#14 Jag har ris i min. Jättepopulär.

#14 Sova i jorden är ingen fara, det gör Elliott gärna när det är lite varmare ute. Om du inte vill att dom ska flytta på den kan du kanske lägga lite stenar i botten?
Ris fungerar för en del, för andra slutar et med att illrarna äter riset.

#15-16 Tack för tipsen! Då är det bara att börja pröva! Är det farligt för dem om de ätar av riset?
#17 Det är ju inte speciellt bra. Skulle dom äta mycket kan det nog leda till förstoppning. Jag hade en rislåda förut. Det gick jättebra tills det att Skit började sova i den och pälsen blev sådär lagom uttorkad.. Så inget mer ris här hemma.
Sajtvärd på Iller.ifokus