Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 809 ggr
Svartasilverskon
0

( AKUT ) Ferret tower bur!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behöver få tag på en bättre beg ferret tower bur till ett billigare pris än vad som finns att köpa i djur butikerna!

Någon som har en sån bur att sälja till mig inom 2veckor hör av dig!!

Min mail: denrosaillern@hotmail.se

eller pma!

Svartasilverskon
0

Är ev intresserad av andra bra burar som man kan ta med på semestern!!Flört

HannaM
0

Var deti nte någon på blocket som sålde illrar och bur, du kanske kan få köpa bara buren?

HannaM
0

Sen är väl saken den att en furet tower blir inte lagligare för att man är på semester=) Fortfarande fem kvadrat som gäller.

Svartasilverskon
0

du menar nintendos annons? har frågat dom men dom säljer buren när illrarna är sålda!

Svartasilverskon
0

#3 illrarna ska ha buren på nätterna då vi ska sova i en bussFlört

HannaM
0

#5 Tja nätter är inte heller lagligt men skitsamma.

Svartasilverskon
0

vill inte att dom ska göra illa sig eller rymma så det är därför en sovbur jag är ute efter

candycandye
0

Varför ska du ha med dom i buss?

candycandye
0

blev lite fel, det jag menade var att det låter konstigt att du ska ha dom i en bur i bussen, antingen så är dom lösa och går inte det i bussen så ska dom inte sova i den.

Stäng inte in dem i en bur…

En bur i en buss, nästan som två burar

JossanH
0

Fast jag tycker att tillfälliga lösningar kan vara mycket bättre än att vara polis och följa lagarna slaviskt. Det är ju inte så att illrarna ska bo i en bur i en buss i 2 år, utan det gäller 2 veckor.
Jag har också haft mina instängda på små ytor och i burar i vissa fall när jag varit iväg med dom på semester. Kanske finns det bara en illervakt som kan kolla till dom nån eller ett par gånger om dagen? Vad är då bäst för illrarna? Att vara hemma själva utan att bli direkt stimulerade eller att få vara med på promenader och vara med folk som bryr sig om dom men få bo i bur under nätterna?
liknande diskussion har först bland kattägarna fast där är det att man absolut inte får lämna katten ensam ett helt dygn. Men om man har att välja på det eller släpa med sig en livrädd katt över en dag, vad är mest humant för katten?…. Jag vet iaf vart jag står i frågan..

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Cute]
0

Som alltid här inne på iFokus så kommer pekpinnarna & det blir en löjlig form av tjuv & polis… Då kan man lika gärna säga att ingen iller ska stängas in i bur på utställning som pågår under en hel dag.. Samt ifall någon har långväga att köra bil hem igen eller på semestern när illern åker med…

Måste det vara en sån löjlig nivå här inne? För jag tror faktiskt att alla med iller är medvetna om att det inte är några burdjur. Känns bara som ett evigt tjat från folk här som vill känna att dom kan allt & har rätt & gillar lite det där om att pekpinna.. Lite som bror duktig nivå..

Men men nu får jag säkert skit för detta jag skrev.. som i vanlig ordning här inne.

Men men simma lugnt i sommar alla iller folk!

HannaM
0

Fast allvarligt, jag tycker inte att det är ok att  sitta i en liten bur varje natt i två veckor. Jag har mina i bur på utställning och det handlar om två nätter och det räcker mer än väl. Två veckor är lång tid i min värld.

Kan man inte ordna bättre tycker jag man ska se till att göra något annat på semestern. Man har tagit på sig ett ansvar.

HannaM
0

För övrigt undrar jag var det står två veckor? Semestern ska pågå i fyra enligt den andra tråden och det är en hel månad.

candycandye
0

Får förlåta min såkallade "löjliga nivå" men jag uttrycker min åsikt och jag kanske inte omformulerade mig på rätt sätt den här gången. Men jag har min katt i transportbur när vi reser men jag skulle aldrig låta den SOVA i en transportbur även om det är en stor, varför? För att jag inte tycker det är rätt, skulle heller inte låta min kanin sova i en transportur, men det är ju jag.

Devil-s
0

Jag har en gigantisk kanin bur jag säljer, har använt den som bebis hage tills mina illrar blev 6 veckor. nu bor dom i vardagrummet som är ca 40kvm!

enbartmalin
0

Mina illrar skulle få dåndimpen av att bo i bur på nätterna i 4 veckor!
Dom är lika aktiva på natten som på dagen.

Jag har anpassat hela min semester efter illrarna, jag kunde inte få tag i en husdjurs tillåten stuga att hyra. Nej men då får jag semestra hemma!! Har man husdjur får man anpassa sig efter det.

Hälsningar Malin

JossanH
0

#16 Fast jag ser en viss skillnad på att inte ha möjlighet att ta med illrarna eller att ha möjlighet till det men under lite begränsade ytor..

Skulle även vilja nämna att många av de som reser på utställning i tex Norge har med sig illrarna där dom får sig en liten "ruta" att bo på i ett par dagar.. Och detta rör sig ju enbart om en resa man gör för att få ut något kul av sina djur. En resa man lätt hade kunnat undvika om man tyckte synd om illrarna..
Vilket jag tom gjort de flesta gånger pga illrarnas välbefinnande..

Och jag ser också en viss skillnad på att låta illrarna sova i en transportbur eller en utställningsbur. Det handlar om ytor, mat och sovplats och toalåda. Vilket är på vartannat i en transport..

Jag säger som jag sagt innan- vad mår illrarna bäst av? Är det att vara hemma utan större aktivering eller är det att följa med och bli rejält aktiverade med undantag för natten då de får vistas i bur? Alla känner väl sina egna djur bäst, hoppas jag, och kan svara själv på den frågan.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

#11 Anledningen till att du "alltid" får "skit" kan ju även bero på att du mycket sällan är här inne och när du väl är det så har du oftast kritik att framföra (och kanske inte alltid fint framförd) och det är allmänt känt att människor reagerar med att slå tillbaka när de blir kritiserade. Bara en tanke :)

[Cute]
0

#18 Jaha så du har en sån bra koll på mig, kul för dig :) Men är inte här inne längre pga vissa saker.

Aviendha
0

#19 Njä, så skitkul var det faktiskt inte, snarare en iaktagelse i kombination med ett hyffsat minne ;)

Svartasilverskon
0

DENNA tråd har spårat ut helt nu och det som tråden handla om i från början var att jag sökte en bur.. och om ni inte har en sån så behöver ni inte heller skriva i tråden! för då spårar tråden ur helt..

Svartasilverskon
0

#15 Hur ser den buren ut som du ska sälja?