Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 358 ggr
sAfia
0

iller pojk

Har en iller pojk som blir tre år till våren, hur snäll och mysig som hellst, men jag ska flytta till lägenhet snart och får inte lov att ha honom där :(

Han är en kastrerad hane, viltfägad och jätte snäll och gosig, älskar att mysa å kryper ofta upp i knät för att bli kelad.

Jag vill ha 800 kr för honom, och då medföljer sele och transport väska…

Abstinens
0

Vart bor du? Finns det någon bild påkillen?

sAfia
0

i tranemo, ligger rätt nära borås… bilder är påväg :P

Abstinens
0

Okej, Har skrivit och pratat lite med en tjej som omplacerar en annan illerkille, men om det inte går igenom skulle vi kunna tänka oss att ta emot lillkillen, det är ju trots allt lite smidigare att ta sig till borås..

[jenkass]
0
bnoffan
0

Fanns det inga andra lägenheter?

Abstinens
0

andra lägenheter?

bnoffan
0

ja där de tillåter djur…

Abstinens
0

Jaha, okej, nu fattade jag =)

Abstinens
0

Någon som har koll på om man kan kontakta ägaren sAfia på nåt sätt?

bnoffan
0

Förstår verkligen inte att man väljer en lägenhet före sitt djur!

Abstinens
0

Nej, det är lite konstigt. Där vi bor får man ha en katt eller en hund, annars måste vi söka tillstånd. vi bad om en blankett och sa att vi skulle ha en iller. fyllde i och skickade in men har inte fått något svar. Känns inte som om hyresvärden kommer komma och hälsa på såhär 5 månader efter. Sen misstänker vi att blanketten är till för att de ska registrera vilka djur som finns i husen, ifall någan kanske har giftormar eller liknande så man kan spåra ägare och sådant

Faxlin
0

Men det här låter som Göran som ligger på blocket nu. eller har jag fel?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

Fast Göran var ju 6 mån, den här är 3 år.

Faxlin
0

haha, kan jag skylla på åldern, eller klockan eller ja något? Flört
Nepp, får nog erkänna då. Jag är knäpp. Räcka ut tungan

Audiatur et altera pars

bnoffan
0

Är det någon som vet hur lagen är egentligen. Har hyresvärdar rätt att förbjuda husdjur hur som helst?

DG
0

Vet att vissa studentlägenheter inte tillåter djur. Jag vägrade ta en lägenhet om jag inte fick jag djuren med mig men alla kanske inte kan välja det.
Man måste ju bo någonstans.

Smeagol
0

Annars så kan man ju låta bli att fråga…hmmm lalala! lossas att det regnar. Jag vet faktiskt inte om man få ha djur här?? Men vet att det är många som har hundar, katter m.m här omkring. Fast folk kan ju vara väldigt negativ när de gäller iller. Jag tror att det är rätt lugnt, fast vi inte har frågat. Men vi skaffade smeagol långt eftetr att vi hade flyttat in här.

Abstinens
0

Som sagt, eftersom vi inte fått något besked så vet vi ju inte, men vi har killarna ändå, är det inte okej med dem får vi väl flytta, tänker inte ge bort våra sötisar till någon annan :)

sAfia
0

det är en studentlägenhet, å dom som har den är rätt petiga, vet att ja skulle kunna leta efter en annan lägenhet, men då kommer han va ensam rätt länge under dagarna, och ja tycker inte d är rättvist mot honom.

Det går att kontakta mej via mail Sofia_rylander@hotmail.com

Lotta_A
0

Jag vet inte om man kan förbjuda någon att ha husdjur i en hyresrätt, det enda som gäller är ju att man blir ersättningsskyldig om illern skulle förstöra något. Illern kanske gräver sönder golvet eller river upp tapeten, då måste man betala för det.. jupp.

Abstinens
0

Skrivit ett mejl nu iaf

Soffi
0

Har haft kontakt med Sofia nu ett tag, och imorgon kommer jag och pojkvännen åka och hämta hem honom :)

Han låter efter vad jag har fått höra, som en perfekt första iller, och en riktig kelgris.

Jag är bara nyfiken (fel tråd jag vet) hur illrar reagerar på nyårsraketer? Vi hämtar ju honom bara två dagar innan nyår..

Sara
0

Det är bara i speciella allergihus som djur kan förbjudas. Även om det är inskrivet i kontraktet så gäller det inte om det inte är ett allergihus. Studentbostäderna har jag inte förstått mig på, de verkar kunna göra som de vill.

Sara

Faxlin
0

#22: Säkert är det olika med raketer och illrar som det är med andra djur. Vissa bryr sig inte alls medans andra reagerar.
Då det gäller iller har jag aldrig haft en iller som reagerat faktiskt. Eller ja klart de reagerar men inte negativt med rädsla. :-)

Audiatur et altera pars

Troxi
0

Har Lillkillen funnit något hem ännu ?

Annars e jag väldigt intresserad^_^Bor i gbg :O

sarae
0

#25 va kul att du bor i göteborg! här finns jag oxå! hojta till om du vill ha mini träff, eller bara komma å hälsa på mina odjur!

Troxi
0

_#26  hehe jadu det kan jag allt göra ^_^

Du har ingen aning alls om dewt finns några uppfödare i göteborg va ? Fundersam_

sarae
0

det finns tyvärr ingen uppfödare i göteborg…närmaste är nog Klarferrets utanför borås. Tyvärr brukar man få åka en bit för att hämta hem illern, å de flesta uppfödare har även krav på att man ska komma å hälsa på innan man blir "godkänd" så att säga….själv har jag vart i både gävle å skåne och hämtat…

Faxlin
0

#28: Vem träffade du i Gävle då? hihi

Audiatur et altera pars

Soffi
0

# 27 Den här killen finns hos mig nu, men han finns i Gbg så du kan ju alltid titta förbi och kela med han eller så :)

sarae
0

#29..hmmm bra fråga ;) Pratade faktikst om det igår med min mor..vi kom fram till att det måste vara det absolut bäsat jag någonsin gjort, när jag åkte till dig å hämta stitch! tror min mamma gillar honom mer än mig!

Faxlin
0

#31: Fast Sara, jag bor ju inte i Gävle. hihi
Men jag är glad att ni trivs med grabben :-)

Audiatur et altera pars

babe
0

jag letar å letar å letar å nu kanske det äntligen är min tur?! Bor just nu i en två men 1 april flyttar vi till en trea… finns han kvar då tro? skulle också gärna se lite bilder

DEBBY
0

är han kvar?

[jenkass]
0

vad jag har förstått så är det Soffi som har honom…

Soffi
0

Japp, jag hämtade hem denna kille 29 dec, och tyvärr så tänkte jag ha kvar honom :)

Faxlin
0

#36: haha, tyvärr tänker du ha honom kvar :-)

Audiatur et altera pars

Soffi
0

# 37 Tyvärr för andra, men underbart för mig :)

Faxlin
0

Skrattande

Audiatur et altera pars

illerbiller
0

jag är gätteintresserad! var bor du någonstans? jag bor i malmö.

Ring: 0704992716

//i

TottsiGirl
0

#40 han har redan fått nytt hem titta på inlägg #36

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."