Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1346 ggr
Snutts
0

Akut omplacering av 2 underbara illrar.

Det är med stor sorg i mitt hjärta som jag tyvärr måste meddela att våra 2 pälsbollar behöver nytt hem. Hanen i familjen har blivit helt hysteriskt agressiv mot vår dotter och det går inte att ha dom 2 i samma rum, inget har hänt (om ni tänker på att min dotter skulle ha slagit/dragit/klämt på honom så har det absolut inte hänt någonting sådant för jag har alltid haft 100% uppsikt när dom varit tillsammans) Och jag vet absolut inte anledningen till varför han helt plötsligt har börjat bete sig såhär, trodde det skulle avta efter någon vecka, men det har pågått över en månad nu och jag måste tyvärr överväga att hitta ett bättre hem åt mina älsklingar..

Det är bara hanen som är "problemet" men jag tänker Absolut Inte sära på dom två, så det är bara om det finns någon där ute som har ett hjärta av guld som kan ge BÅDA mina älsklingar ett hem för livet där dom får all kärlek och omtanke dom behöver!

Hanen är 1 år gammal, honan är 3 år gammal, och stoleksskillnaden är stor. Hanen är vad man ska kalla "normalstor" och honan är en aning mindre än vanligt. Båda två är helt underbara och det ända bett jag fått är lite nafs i foten av hanen, då han är lite av en "fot-iller", annars är båda två helt underbara små krabater som förtjänar ett bättre hem än vad jag kan erbjuda dom.

Jag tänker absolut inte ta "första bästa" som är intresserad utan jag vill ha bra kontakt med den nya/dom nya ägarna Innan jag överväger vilket hem som är lämpligt för mina pälsklingar.

Jag kräver bara en symbolisk summa för illrarna och tillbehören dom får med sig, då jag anser att har ni inte råd att lägga ut en peng för dom, så har ni absolut inte råd att äga dom!

P.S INGA BARNFAMILJER!!!!D.S

Då jag inte är inne på iller.ifokus ofta alls så vill jag att ni vänder er till min mail och/eller telefon.

Mail: orkarintenu@hotmail.com

Telefon: 0735-039303

Loveferrets
0

Beklagar verkligen Gråter

Snutts
0

#1 Tack gumman.. :(

UlrikaD
0

Vill inte lägga mig i på något sätt, men är ni säker på att hanen inte är sjuk på något sätt? Har ont eller så?

För han var väl aldrig bitig i sitt förra hem vad jag förstått?

Snutts
0

#3 Han äter, skiter och leker som han alltid gjort, och han biter varken mig eller min sambo (bortsett från hans "fot-fetish") och är hur go o snäll som helst mot oss, det är enbart mot vår dotter. Så nej jag tror absolut inte han är sjuk eller har ont.

Sarah
0
Snutts
0

#5 Japp!

UlrikaD
0

#4 Var bara en första tanken vid ändrat beteende. Har ingen erfarenhet alls av illrar och barn.

De kan inte flytta tillbaka till tidigare ägare då?

Snutts
0

#7 Jo det förstår jag. Ne man kan ju inte alltid veta allt :)

Jag kontaktade henne först självklart, men av personliga själ går det tyvärr inte.

enbartmalin
0

Du kanske ska skriva var dom finns med? ;)

Hälsningar Malin

Snutts
0

#9 Oj jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Dom två små liven finns i småland (Nybro) :)

enbartmalin
0

Hehe, ingen fara för min del, mer för din del om någon är intresserad ;)

Hälsningar Malin

Snutts
0

Ville bara meddela en sak till, som klart och tydligt står i texten. Jag är Mycket Sällan inne här på iller.ifokus just därför jag har lagt ut både mitt mobilnummer och min mail. För att ni ska höra av er där ist, detta är ingen disskutionstråd om varför jag omplacerar illrarna, utan det tar jag närmre med den/dom som är intresserade av dom och kan ge dom ett hem för livet. Finns det någon där ute som vill starta något med varför jag måste, och att jag är både det ena och det andra bara för att jag Måste omplacera mina älsklingar, så kan ni ta den diskutionen i en annan tråd, för sånt har jag helt enkelt inte tid med. Andra har ingen anledning att veta allt, enbart för att vara nyfikna.

Hör av er! Om ni Vill ta mina älsklingar! Inte av ren nyfikenhet, Tack!

Vi finns i Småland! Nybro!

Tack och hej.

Loveferrets
0

Detta par har fått ett nytt hem nu.