Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 2732 ggr
Gottfridsson
0

Uppdatering parade honor

födsel beräkn. 20-23 april 
2v4d 840gr   
3v4d 875gr   
4v4d 898gr 

Visserligen är denna hona lite rund om magen, men pälsen på magen har inte tunnats ut särskilt mycket och än har jag inte kunnat känna några valpar ännu. Detta tillsammans med viktkurvan, gör att jag misstänker att hon kan vara skendräktig. Vi får se vad som sker, det är 1½ vecka kvar ännu.

födsel beräkn. 4-5 maj
4 days 690gr
1v4d 740gr
2v4d 770gr

Go och rund över magen och en för henne normal viktkurva, ser lovande ut :-)

//Ammi

Loveferrets
0

Håller tummarna för båda.

Denna kommentar har tagits bort.
Gottfridsson
0

#1 Glad Vi får se hur det är om 1½ vecka, hoppas att jag ska få höra att det piper i lyan. Känns iaf tryggt att detta inte är enda kullen i år, så att de som hittills bokat kan få sina valpar.

[jennyrapp]
0

Jag håller mina tummar stenhårt på att det blir valpar! :D

Gottfridsson
0

#4 valpar blir det Glad men om det blir i slutet av april eller om vi får vänta till början av maj, återstår att se.

Satmaran
0

Lycka till!

Alltid så nervöst att vänta… ska det bli några fjunisar eller inte? :)

Norrskenets
0

Härligt och spännande. Hoppas valpningen/valpningarna kommer gå bra:)

Gottfridsson
0

#6 exakt Obestämd man vet aldrig innan dom väl är födda. Längtar efter att få känna valpdoft…

#7 ja, det närmar sig. Nästa vecka kan bli lång eller kort, beroende på när första tjejen bestämmer sig för om han ska få valpar eller om hon går tom.

Gottfridsson
0

Då var tjejerna vägda igen.

födsel beräkn. nästa vecka. 

3v4d 875gr
4v4d 898gr
5v3d 935gr

födsel beräkn. 4-5 maj:

1v4d 740gr
2v4d 770gr
3v3d 842gr

//Ammi

[jennyrapp]
0

Nu börjar det bli spännande..

Gottfridsson
0

#10 japp, det börjar det bli…och mindre sömn *s*

Hon har inte fått några valpar under natten, men magen hennes var fastare nu på morgonen och det ser ut som om vulvan "öppnats" lite (svårt att beskriva vad jag menar).

Att magen är fastare, kan ju bero på att hon ätit straxt innan jag tittade till henne. Lika gärna som att det är ett tecken på att något är på "G".

Gottfridsson
0

Då har valpåret satt igång här hemma Flört

Det piper och har sig från lyan och i övrigt är allt lugnt med mor och valpar :-)

Frånsett att jag kommer att ha uppsikt över den nya familjen, så kommer honan och valparna att få vara ifred, iaf. tills imorgon.

Sara
0

Grattis!

Sara

Gottfridsson
0

#13 Tackar :-)

Loveferrets
0

Grattis så roligt, hoppas allt ska gå bra.

FerretCrow
0

Grattis. du får återkomma med lite bilder senare =)

Gottfridsson
0

Tackar :-)

Det snuttas och piper, är sååå frestande att sticka in handen för att känna efter, men jag får ge mig till tåls till imorgon iaf. så hon får komma till ro med sina små.

När dom blir äldre ska det komma bilder :-)

Sarah
0
UlrikaD
0

Grattis!!{#emotions_dlg.laughing}

Gottfridsson
0

Ska försöka hinna (samt komma ihåg Tungan ute) ta någon bild på valparna, när jag kollar upp dom imorgon.

FerretCrow
0

#20 ja gör du så du släcker min mitt valpsug iaf lite =)

Gottfridsson
0

#21 ska försöka, ev. resultat kommer isf. i morgon kväll :-)

Musiken
0

Vad roligt! Ser fram emot bilder :)

Gottfridsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Försökte få ett kort på honan, när hon var fram och smög åt sig maten…men fick bara lite av ryggen.

I nedre vänstra hörnet ser man en skymt av hennes rygg. Matskålen är skymd bakom väggen till vänster.

[jennyrapp]
0

ÅH! Vad roligt! :D

Satmaran
0

Stort grattis!!!!

Det är så härligt när man hör de första små pipen och vet att det blev några små liv ändå :)

Väntar med spänning på hur många det blev och bilder så klart!

elinn
0

Grattis Ammi =)

Gottfridsson
0

Tack alla :-)

Det är 5 stycken pigga valpar med tentaklerna där dom ska vara och röstresurser :-) Undrar var hon gömde dom, eftersom jag inte ens lyckades känna dom dagen innan dom föddes :-O

Jag vägde valparna idag, ungefär 10,2 gram st. och hade lagt tillbaka dom i lyan, när jag kom ihåg att jag skulle ta ett foto på dom. Snabbt upp igen och knäppte ett…

Loveferrets
0

naw så söta hehe

Aviendha
0

Grattis till småmaskarna! :)

Satmaran
0

Grattis till 5 fina cocktailkorvar :)

Gottfridsson
0

Längtar till på söndag, då ska jag väga dom nästa gång och titta efter hur många honor resp. hanar det är. Spännande :-)

Satmaran
0

#33 Det glädjer mig att du också låter dina töser vara ifred med sina valpar de första dagarna :)

Gottfridsson
0

#34 Jo, det blir lugnare för honan och valparna :-)

Gottfridsson
0

Då var det dags för vägning av den andra honan. Födsel 4-5 maj

3/4    1v4d 740gr  
10/4  2v4d 770gr    
16/4  3v3d 842gr  
23/4  4v3d 874gr   

Valparnas mamma tittade fram och ville smaka lite gott, så då passade jag på att ställa henne på vågen medans hon åt lite fiskolja :-)

16/4  5v3d 935gr (+37)
20/4  valparna föddes, valpvikt 21/4 51gr.
23/4  3dgr. 879 gr. (-56gr)  

Det blev lite pipande på valparna när hon lämnar boet, men dom tystnade snabbt och låg lugnt i boet, tills mamma kommer tillbaka.

Gottfridsson
0

Valparna är 5 dagar gamla idag och har blivit vägda, könsbestämda och fotograferade igen :-)

25/4  valpvikter. 5 dagar (12 - 24 gr)
        tot. 106gr/5= ca. 21,2gr/valp
        3 honor och 2 hanar

Nästa gång valparna vägs, blir den 30 april vid 10 dagars ålder.

Honan som beräknas föda sina valpar den 4-5 maj, mår bra och allt förlöper som det ska. :-)

Satmaran
0

Åååh Redan så mörka små nosar Tungan ute.

Fina små fjunisar! Ska bli kul att få följa dina bebisar också ;)

Loveferrets
0

#37, Redan 5 dagar, jissis vad tiden går fort, så otroligt sött när dom ligger där allihop , Hur många hanar resp honor finns de ?

Gottfridsson
0

#38 Ja lite päls hade det kommit, alla valparna är viltfärgade. När jag såg dina småpälsar, började jag längta tills det ska bli tid att vänja in dom. Dom är så härligt söta och kladdiga Tungan ute

#39 Jo tiden går rätt fort, även om jag tycker det går långsamt. Det är 3 honor och 2 hanar i kullen.

En bild på mamma, på väg tillbaka till valparna efter att varit inne medans jag vägde valparna.

Loveferrets
0

#40, Så roligt, hoppas dom finner ett tryggt o kärleksfullt hem allesammans. Lycka till.

Gottfridsson
0

#41 Dessa 5 har hem, men valparna fördelas inte innan dom är chipmärkta. Hittills är det tre köpare som reser hit och väljer sina respektive valpar Glad

De som kommer hit får välja sina valpar först, frånsett 3 valpar från nästa kull, som ska handplockas 2 för avel (en stannar hos mig) och 1 som ska till samma land som avelsvalpen.

Hoppas att nästa hona får lite fler valpar, så ingen blir utan.

Gottfridsson
0

Valparna vägdes en dag tidigare.

valpvikter. 9 dagar (prel.vikt 10 dgr: 18-36gr)
tot. 201 gram/5= ca. 40,2 gram/valp

Dom växer så det knakar :-)

Zandra---83
0

#43 Gud vad dom är söta! Vill också ha ju! ;)

Satmaran
0

Ljuvliga små tussar!!!

Norrskenets
0

Huga så söta:)

Gottfridsson
0

Tack :-) Nästa gång (11/5) ska jag väga dom en och en. Det kommer att bli intressant att se hur resp. valp ligger till jmf. med viktkurvan.

foto: Pearl

UlrikaD
0

#43 Videkissar!!Skrattande

Gottfridsson
0

#48 jo, riktigt luddiga, mjuka och mysiga är dom :-)

Rätt lugna att hantera. Piper lite när mamma går ifrån dom, elände när matserveringen smiter :-) men slutar när jag lyfter upp dom.

Satmaran
0

Passande beskrivning med videkissar :)

Mina var helt tysta när mamma gick och tysta när jag hanterar dem,(bortsett från pojkarna, som tolkar allt som mamma) ;), men pep som tokiga när mamma kom tillbaka =))

Härligt mörk nos din tjej har!!! Alltid såååå avis på dessa vackra mörka "nöss". Vi får i bästa fall ett mörkt T på "nössen" men inte mer än så. Då är det Idas gener som slår igenom (tänker jag).

Dina bebisar kommer att bli rena skönheter!!!!!!

Gottfridsson
0

#50 Tackar, hoppas dom blir det…man vet ju aldrig :-)

Hon kan gå ifrån dom utan att dom piper, men när jag kommer och ska väga, så väljer hon ju inte tidpunkten själv. Även om jag lyssnar så att valparna inte ligger och diar, innan jag lockar på henne.

Jo, nosarna har blivit lite mer mörka för varje avelsdjur jag sparat. Men har jag två likvärdiga valpar att välja mellan, väljer jag den med mörkast nos, så det bör ju ge resultat :-)

Foto: Pearl

Gottfridsson
0

Andra honan har fått sina valpar idag. Jag önskade en liten kull och det blev 3 stycken :-) Imorgon blir dom vägda och fotograferade, då kommer jag även att kolla exakt hur många honor/hanar det är i kullen.

Musiken
0

Vad roligt!! :)

Gottfridsson
0

Jo, är väldigt nyfiken på fördelningen mellan honor och hanar i denna kull. Fick en snabbtitt när honan fick mat och det är garanterat en hona, men troligtvis två st. Den sista valpen han jag inte titta på innan hon kom tillbaka efter lagt maten i "skafferiet".

Gottfridsson
0

Vikt och kön kollades i morse.

Alla tre valparna i andra kullen (F2) är honor och den totala vikten är 38 gram/3= ca. 12,6 gram/valp.

Fotograferingen får vänta några timmar, tills det förhoppningsvis är någon grad varmare och kanske slutat snöa. *Burr*

Gottfridsson
0

Första fotot på de tre tjejerna som föddes igår :-)

Norrskenets
0

#56 så söta små knyten:) Grattis!

UlrikaD
0

Vilka små sötnosar!Kyss

Gottfridsson
0

Tackar :-) Dom är lika gosiga och lugna som Pearls valpar, när man hanterar dom. Sy mysigt att få "nosa" på dom, nu dröjer det tills på söndag innan jag ska väga, fotografera och "snussa" på dom igen.

Gottfridsson
0

Det blev möjlighet att ta ett till foto av valparna.

Satmaran
0

Stort Grattis till en liten girlpowerkull :)

Underbart fina! Jag väntar så klart på läckra nosbilder =))

Gottfridsson
0

Tackar, jo nog är det girlpower här hemma, 6-2 till tjejerna.

Ska se om jag kan fixa nosbilder, när jag väger på Söndag. Om det inte dyker upp något tillfälle innan dess :-)

Gottfridsson
0

Det blev en möjlighet att fotografera Pearls valpar (födda 20/4) idag :-) tyvärr så blev fotona på valp 2 och 4 alldeles för ljusa, men här kommer valp 1, 3 och 5.

valp 1

Gottfridsson
0

valp 3

Gottfridsson
0

valp 5

Ska ta nya foton på kullen, när jag väger dom den 11:e

Gottfridsson
0

Då har andra kullen blivit 5 dagar och det var dags för vägning och fotografering.

Vikten för de 3 tjejerna tillsammans var 79 gram, ungefär 26,3 gram var. Dom har ökat duktigt i vikt :-)

Loveferrets
0

hahaha så söta dom e ..dom växer verkligen fort.

Norrskenets
0

Naaw, sötnosarna:)

Gottfridsson
0

jo, nog växer dom fort :-)

Tyvärr blir det endast gruppbilder idag. Porträtten blev lite för suddiga, ska försöka ta nya imorgon.

Några bilder på Pearls valpar, 21 dagar gamla :-)

Gottfridsson
0

en till…

Gottfridsson
0

och en sista, den jag blev mest förtjust i :-)

Loveferrets
0

Liggande på rad fast den ena vill fly fältet hahaha. Naw så sööööött Skrattande

Loveferrets
0

#71, DREGEEEEEEEEEEEEEEEEEL" herregud så små jag smäller av hahaha. man blir lika förälskad varje gång, förstår att du blev förtjust i den sista bilden , den skulle du förstora upp  Glad

Gottfridsson
0

Det är en av tjejerna, hon vill helst vara mitt i högen :-)

Loveferrets
0

aha, de var där skon klämde hahaha

UlrikaD
0

Vilken bedårande liten rad med fluff!Kyss

Vivalafrance
0

Herregud så söta :D

Gottfridsson
0

#73 Tyvärr är orginalet för litet och oskarpt, för att det skulle bli bra, om man förstorade det. Men värt att kolla upp :-)

#75 Japp, det var det, hon gillade inte alls att ligga längst ut *s*

#76 Kan inte annat än att hålla med Tyst

Loveferrets
0

#78, Oh så synd, hoppas ändå de går o fixa på nått sätt för det var ju suveränt

Norrskenets
0

Naaw! mys:D

Satmaran
0

Vilken underbar radda med mörka nössSkrattande!

Helt enkelt LJUVLIGA!!!!!

Synd att bilden blev lite oskarp, annars hade den varit perfekt att sätta på väggen ovanför soffan, sisådär 2 meter lång ;)

Hur lyckades du få dem att ligga still så perfekt på rad?? valium? ;)

Mina brukar slingra sig som små larver och knyta ihop sig till nystan, så man bara ser små ryggar och en och annan svans =))

Gottfridsson
0

#79 Jag får försöka ta ett nytt foto, om dom ligger still igen :-)

#80 riktigt mysiga är dom :-)

#81 Ja du, om jag det visste, dom bara låg där och iddes inte göra annat än sova. Petade lite på dom, men det struntade dom högaktningsfull i Förvånad 

Det där med tvåmeterstavla skulle vara kul…är väl för mycket att hoppas att dom ligger lika still igen.

Gottfridsson
0

Valparna födda 4 maj har hunnit bli 9 dagar gamla och vägdes samt fotograferades idag :-)

Vikten på kullen var 111 gram, ca 37 gram / valp

Gottfridsson
0

Sen har vi Vebjörg, utbrytardrottningen här hemma… som för en tid sedan, bestämde sig för att hälsa på Delsin…

Foto Vebjörg

Gottfridsson
0

…resultatet av det besöket, gjorde entre i morse… 8 stycken blev det.

Gottfridsson
0

en gruppbild på Pearls valpar, fler bilder finns på hemsidan..

http://guteillern.webs.com/

Gottfridsson
0

och en gruppbild på Pyrets valpar, även hennes valpar finns det fler bilder av på hemsidan.

http://guteillern.webs.com/

Gottfridsson
0

Vebjörgs valpar fotograferades inte idag, men könen kontrollerades och det är 4 hanar och 4 honor i kullen.

Gottfridsson
0

Vebjörgs valpar, födda 13 maj, fotograferades inomhus. Lite för unga för att jag skulle vilja ta ut dom.

Gottfridsson
0

ett till på Vebjörgs valpar.

Gottfridsson
0

och ett sista foto för den här gången :-)

Norrskenets
0

Söta små "videkissar" ;D

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.