Norrskenets kull 2 veckor
Tiden går alldeles för fort men jag kan ändå knappt hålla mig att dom ska växa och växa:P
Pastell grabbens öga ser mycket bättre ut men fortsätter ändå behandla i några dagar till så jag är helt säker att han inte får problem igen.
**
Valpar
**
**
1 vecka
**
**
2 veckor
**
**
Hane 1 (Albino)
**
40g
71g
**
Hane 2 (Pastell)
**
40g
72g
**
Hona 1 (Albino)
**
35g
63g
**
Hona 2 (Albino)
**
35g
64g
**
Hona 3 (Pastell)
**
36g
67g
**
Hona 4 (Pastell)
**
34g
66g
**
Hona 5 (Pastell)
**
31g
61g
**
Hona 6 (Pastell)
**
38g
68g
**
Hona 7 (Pastell)
**
23g
53g
Först ut en liten albino tös

Så bedårande vackra, hur ser du skillnad på viltfärgad och pastell när dom är så små haha ?

#5 Ja dom kommer bli farligt vackra att titta på när dom öppnat ögonen ;) Valparna är som kola färgade i längst ner i skinnet då deras andra päls är på väg.
Här är en bild från min första kull när dom var 2 veckor (där var alla viltfärgade) Så kan du/ni jämnföra med valpkulls bilderna ovan:)

#7, Aha ja där ser man ju faktiskt stor skillnad på dom hehe,

Så underbart söta! Ögat ser ju bra ut nu :)

#1 Ja där har du iaf en som blir en riktigt märk pastell skulle jag tro =)
Åh vill ha. vågar jag verkligen åka och besöka dessa små snart? Kanske kommer hem och har tingat en bebis =P
sötnosar :-) grabbens öga ser ju fint ut nu.
#12 den risken får du nog ta, för att få gosa lite med dom :-)
#9 Men guuud. Skulle man ens kunna säga nej?… Tror inte det :P
Sajtvärd på Iller.ifokus

#10 Japp så det är inte så svårt egentligen.
#11 Tack Lillan, ja det är helt återställt förutom att ögonlocket är öppet.
#12 Fotot luras lite, i vissa lägen skiner den silkeslena pälsen och då blir valparna jätte ljusa.
#13 Riktigt äkta sötnosar;) Ja verkligen skönt att han är bättre men fortsätter med behandlingen än för att vara säker på att han blir helt bra:)
#14 Haha nu är du allt fast i grabben
Han börjar redan charmas på bild, tänk när han öppnat ögonen, du kommer springa hit för att få gosa med honom hihi;D

Nu har jag laddat upp ett filmklipp när dom äter, så nu får ni höra vilka röst resurser dom har ;)
#16, Hahaha, vilket liv, stackars mamma Saga som måste stå ut med de, kan du inte köpa mini skydd för öronen till henne ? he he ?
Sötnosar!
Paulina
# 16 Jisses… 
Sara
men jisses- små marsvin :P
Sajtvärd på Iller.ifokus

#17 Ja jag lider med henne, dom har rejäla röst resurser för att det ska komma från några så små liv. Ännu mer fullt upp nu då dom börjat kravla riktigt duktigt så hon har att göra att hålla ihop hela sin skara
#18 Farligt söta, vet inte om jag kommer våga visa bilder när dom öppnat ögonen för då lär det blir förbjudet att visa upp dem för då får jag nog sätta fullt med lås på dörrar/fönster och stöld skydd på valparna;)
#19 och 20 Ja det är roande att lyssna och se hur dom beter sig:)
Snart flikar jag in med lite bilder

oh…pussissarrrr :-)

Sedan är det en av honorna som jag tycker har annorlunda päls jämnfört med resten, misstänker en semiangora tös men det får visa sig med tiden. Om hon är vad jag tror så kommer hon stanna hos sin mamma Saga, "päls mormor" och resten av familjen.
Tycker den misstänkta semi tösen inte är lika silkes len som sina syskon. Vad tror ni?
Såhär ser hon ut i pälsen på ryggen (Tösen överst i bild)

Genetiskt sätt bli ju alla i kullen semi-angora vid en angora X kh-parning.
Sen kan det ju ge olika utslag med pälslängden allteftersom de växer upp. Men alla är ju semi.
Albino-pojken är ljuvlig, ser ut som en mini-isbjön.

#31 Förlåt att jag formulerade mig luddigt, fundersam om just den här honan blir mer märkbart semi angora (längre päls).
Visst är han, helt underba isbjörns-iller, Marcello kommer bli så vacker
söta barnen! så stora de har blivit :D
Jag skulle tippa på att tjejen med kort,korta pälsen i sådanna fall kommer bli angora :) Jag tror inte man vanligtvis ser så stor skillnad mellan vanliga korthårsillrar och illrar med lite längre päls när dom är valpar men med angorapäls är det ju lite annorlunda. Är det någon skillnad på hennes nos om du jämför med dom andra? En angora måste ju inte födas med nosfel så inte ens det behöver ju avslöja :)
Jag minns när Paula fick Gunnar i sin kull. Han såg ju ut precis som dom andra men med lite strävare, kortare päls.
Vi hålla tummarna för att det blir en angora som du kan behålla! :)
#24 Min söta tass! Har stora förhoppningar att han kommer funka med Skit :) Han behöver en kompis som inte har ett så gåpåigt temperament.
Kan knappt vänta! Sötaste bebisen ever! *partisk*
Sajtvärd på Iller.ifokus
Men oj så fort de växer! :)
Paulina
Sen tänkte jag även nämna att angorabebisar ofta ser mörkare ut med färre kontraster (mer jämn färg över hela kroppen) när de börjar få färg. Och hon ser ju faktiskt ut att vara lite mörkare.. Men det är ju svårt att säga såhär på bild och inte i verkligheten :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#33 Ja det knakar och smäller i köket när dom växer;) Går på tok för fort juh!
#34 Vi får se ju äldre dom blir vad som blir av tösen. Alla har helt normala nosar iaf. Huu, blir jobbigt om hon är angora för då kommer jag vilja spara henne men då blir det komplicerat att avla på henne:s*jobbigt*
#35 Ja på tok för fort men ändå längtar jag till dom blir lite äldre.. kan knappt hålla mig till att dom öppnar ögonen
#36 Jag får kolla lite nogrannare och jämnföra:) Jag reagerade mest på att när man strök fingret över valparnas ryggar så känns dom "silkes lena och släta" medans ena tösen kändes strävare, struligare i pälsen så det inte blev det där silkes lena och släta.
#37 Det förstår jag! Finns det ens något ljuvligare än en illervalp som nyss slagit upp pepparkornen för världen? 
Paulina

#38 Jag tror inte det gör det, just därför det gör det så farligt när det sker. Pastell grabben har ju tjuvstartat också så man lite att titta på i förväg