Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 3766 ggr
Primarosen
0

Leksaker till iller

Hej, håller på med inredning till vår iller som kommer till oss nästa vecka, jag älskar och pyssla, har precis gjort en liten mus till henne. Men vill gärna göra fler roliga små saker. Är det någon som har tips? Har en massa olika tyger från gamla kläder som kan komma till nyttaSkrattande

Tack i förhand//sabina

enbartmalin
0

Saker som hänger i gummiband från lådor/taket brukar vara super kull, det får gärna låta lite också. :)

Hälsningar Malin

JossanH
0

De mest uppskattade sakerna jag gjort är lätt mina plingbollar. Jag har köpt billiga plingbollar på mataffären. Sådanna som är som i plast galler med en plinga i. Sen har jag sytt en rund boll i fleece, stoppat i plingbollen och stoppat med stoppning runt om. De plingar men är mjuka och roliga att bära runt på.

Min ena iller är galen i dessa. Hade 18 st från början men nu finns inte så många kvar… Han älskar dock att samla på dom och flytta på dom.

Vill man att de ska vara lite extra roliga så kan man sy fast ett resårband i bollarna och hänga upp någonstans. Men det finns en risk att resårbandet slaktas och bollen göms :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Primarosen
0

2# hehe, har du ingen bild på dom så man kan se iden? jag har gjort en mus där jag tog en gammal fotorulle eller vad det heter och lade ner leka kukor sen satte på locket och sedan klädde jag in den, och det blev ganska lyckat så vill göra en massa leksakerSkrattande

enbartmalin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här leker Millan med en tygfisk med insydd bjällra som jag hängt fast i garderoben med gummisnöre.

Hälsningar Malin

JossanH
0

Här är en bild på en inredning jag gjort för min utställningsbur. Där ser man en sådan boll i tiger-tyg som hänger i ett gummiband.

Sajtvärd på Iller.ifokus

enbartmalin
0

Mili med ett tyghjärta hon fått av Sarae, även den med insydd bjällra.

Hälsningar Malin

JossanH
0

#4 hahahaha

En bild som visar vilka slags bollar jag har sytt in i tyg.

Sajtvärd på Iller.ifokus

enbartmalin
0

#7 Haha :´)
Sånna bollar uppskattar mina med! Dock hatar jag dom för jag trampar sönder dom ^^

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Tygfisken igen

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Mus som hänger från dörren, den piper när dom leker med den

Hälsningar Malin

JossanH
0

#8 Det är därför man syr in dom med stoppning runt om för även om man trampar sönder dom så kan man fortsätta använda dom. :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

enbartmalin
0

Garnbollar är ganska kul dom med

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Hundens leksaker.. Inte för att dom är roliga utan bara för stjälandets skull.

Hälsningar Malin

Loveferrets
0

Så roliga leksaker det finns, jag hade bla, en sån petflaska och hade lagt lite godbitar i den, Elin älskade att dra runt den med nosen så de hördes i hela byn haha.Tyvärr har jag ingen bild.