Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 389 ggr
SvonN
0

På jakt efter en illervalp!

Jag och min karl är på jakt efter en iller. Vi tänkte en vuxen iller, men den måste vara van vid hundar då jag har en vovve, eftersom vi är nybörjare, men kom på att det hade också funkat att ta en valp. Men vi hittar tusan inga, vi har pratat med många uppfödare men vi står still. Gråter

Någon som vet någon som har en hona till salu?

Någon som är över huvudtaget villig att hjälpa oss en bit på traven?

//

Skrattande S von N

UlrikaD
0

Finns ju väldigt många omplaceringar i omlopp nu. Finns en del annonser här på forumet. Även illrar som är hundvana sedan tidigare. Har ni tagit kontakt med de omplaceringskoordinatorer som finns?

Är det bara hona som är aktuellt?

Angående valpar så vet jag inte vilka ni har vart i kontakt med, men många har ju inte fått sina kullar än och då kan det vara svårt att veta hur många man kan "lova bort".

De uppfödare ni har pratat med, har de haft fullt på valplistan eller hur ligger läget där? De flesta uppfödare vill ju iallafall träffas en gång innan de bestämmer sig så mycket kan ju bero på var ni bor och hur ni har möjlighet att åka också.

Loveferrets
0

Nu finns det en hel del uppfödare här som det snart är tid att tinga valp och tror även det finns ett antal där man redan nu kan tinga, kolla i uppfödartråden.

Ang omplaceringar så finns det inte så många av nu, håll koll på senaste inläggen och ju fler krav man har desto svårare blir det.

Vet det fanns en hane som skulle omplaceras nu t.e.x. Gå in i omplaceringar/ säljes/köpes.

SvonN
0

Ja jag har kollat men jag finner inget. Nej, men är det valp så vill vi ha en hona. Är det omplacering så spelar det ingen roll alls.

Omplaceringskoordinatorer? Hade jag vetat vad det var så.. Jag är ny på denna sida.

Ja det är ju klart, dom jag har varit i kontakt med har haft "slut" på valpar och en uppfödare hade oturen att mamman bet ihjäl alla valpar. Ja det är inte så lätt att åka över halva vårat avlånga land. Vi bor trots allt i Kiruna Glad

Loveferrets
0

Här har vi Sara som är ansvarig för omplaceringar i skaraborgsillern

Omplaceringskoordinator

Sen har vi denna

Svenska illervänner

Hon har oxå en valpkull nu, vet dock ej hur läget ser ut där.

Beroende på ålder så finns det ju en tjej på 3 år t.e.x. men kolla i omplaceringstråden och skicka pm till dom ni är intre av.

Vet de finns en uppfödare i Malmö som  har 3 honor kvar till salu.