Stolt mamma (och pappa)!
Vet inte hur många, men jag hör dem! Delphi mår bra och har varit uppe och ätit och druckit! Jag håller på att gå sönder av nyfikenhet, men jag vill inte gå in än. Har smugit in och lyssnat lite, men vågar inte lyfta på filtarna och titta nu när hon bäddat så fint!
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
Grattis! Det är ett härligt ljud och förstår att du är riktigt nyfiken.
Grattis! :)
Vad heter dom stolta föräldrarna då?
Sajtvärd på Iller.ifokus

Tackar! Delphi och Pepsi heter föräldrarna.
Det blev 12 st, men en var dödfödd och en har tråkigt nog dött i natt. Hon valde att lägga dem på ett mindre bra ställe så jag gjorde ett försök att flytta dem till en låda med bättre förutsättning i morse, men se det gick inte. Hon flyttade dem istället till grävlådan. Nu vill jag inte röra dem mer men jag ska försöka lägga dem på en handduk när Delphi har lugnat sig lite. Hon blev nämligen så förstörd när jag rörde dem att hon skunkade, så nu blir det till att vänta någon dag innan jag rör dem igen.
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

Försök att vara i närheten av henne när du inte rör dom så hon lär sig att du inte är en fara för ungarna

Jag försöker vara i närheten och nu har hon slappnat av lite. Hon ligger hos dem hela tiden så förhoppningsvis slipper jag stödmata dem. Det verkar som om hon trivs bättre med dem i grävlådan. Hon har grävt en liten håla där hon samlat allihop och det ser rent och torrt ut! Valparna verkar pigga (så pigga de kan vara för att vara ett dygn gamla), så i kväll ska jag se om hon låter mig ta upp dem så jag kan se hur de mår.

Underverken!

En till!
12 st, de var inte illa, hoppas allt går så felfritt som möjligt,
Söta är dom småttingarna :-)
Grattis :)
Gud så många hon fick. Härligt härligt.

Grattis till rekordkullen!!!

Haha! Ja, jag som ville ha så få som möjligt eftersom kullen var något oplanerad! Typiskt att jag skulle få flest! För er som vill följa finns valpdagboken på http://illeruppfodning.zoomin.se/

Vet hur det känns ;)
Maya fick 6 i första och 4 i andra kullen, så jag förväntade mig en liten kull, men fick 8 småttingar till min stora förvåning! =))

Grattis till kullen! Verkar som illerstammen tar igen det för förra året då så många gick tomma och så mycket som gick fel. Så iår tar stammen igen det missade året med att så många honor får större kullar:) *känns det som*

Det blev i alla fall 4 flickor och fem pojkar!
GRATTIS =D Stort stort grattis.

Yrvaken mamma!
Snygg tjej! Ser ut att vara i riktigt bra kondition 

Ja, hon är väldigt vacker. Hon är världens bästa mamma också! Har knappt sett henne sen hon fick valparna! Har klämt och känt lite på henne och allt verkar bra! Nu kan hon ialla fall äta i lugn och ro medan vi tittar på valparna, så det går ju åt rätt håll ialla fall. Fram till igår kom hon ångande så fort hon hörde att vi närmade oss bebisarna.

#17 Vilken stiligt mörk tös:)
#20 Så mysigt
#19 Skönt att hon lugnat sig och tar det med ro att ni tittar på valparna :-)