Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 2548 ggr
Norrskenets
0

Saga i 5:e veckan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det inte långt kvar till den efterlängtade Dagen.

Igår när jag satte mig i valphagen med Saga så stornjöt hon av att bli ordentligt kliad då det kliar av fällningen. Sedan gick hon en runda i valphagen för att sedan krypa upp i knät och ville fortsätta bli kliad och då kunde man inte kliva upp, hon hjälpte också till men nådde inte överallt så i gentjänst la hon sig på rygg för att jag skulle få ha handen på magen. Kände tyvärr inga knölar men mysigt ändå.

Saga går fortfarande stadigt upp i vikt och det håller nu hoppet uppe tack vare att sarae och jag satt och jämnförde mellan skendräktiga och dräktiga honor. Tack för allt stöd sarae, satmaran men även alla andra som följer Sagas dräktighetGlad

-------------------------------------------------------

Sagas vikt uppgång efter parning

25 Mars (vecka 1): 840g

1 April (vecka 2): 931g

8 April (vecka 3): 994g

15 April (vecka 4): 1.080g

22 April (vecka 5): 1.150g

-------------------------------------------------------

Till veckan när jag börjar se att det är dags så blir det lite sömn med vakande på nätterna:)

Lite bilder blir det också såklartSkrattande

Norrskenets
0

Börjat fälla rejält och ser lite rolig ut i ansiktet nu och tassarna är korthåriga och väldigt sammetslen

Norrskenets
0

tjockismagen

Norrskenets
0

"Ge mig vitamin pastan!"

Norrskenets
0

Mums

Norrskenets
0

Finns det mera?

Norrskenets
0

Go magen

Norrskenets
0

Gos mage

Sara
0

Glad

Sara

Norrskenets
0

Sista

Satmaran
0

Ha ha! Hon liknar ju en fluffig glödlampa Skrattande.

Så klart att hon gömmer bebisar därinne! Jag väntar med spänning på att få se småttingarna :)

Norrskenets
0

#10 haha ojämnt fluffig glödlampaTystnä nu ska vi va snäll, som tur ligger hon och sover så hon hörde dig inteFlört

Ja allt ser ju lovande ut men önskar ändå att jag skulle få känna nån knöl. Hoppas iaf att jag snart få känna valp rörelser, det är helt underbart att kännaSkrattande

Bogey
0

Haha, det är tydligen inte bara jag som tycker hon ser ut som en kronljuslampa Skrattande

Sötpluttan.

JossanH
0

Oj, vilken mage hon fått! Vi hoppas det är bebisar där inne :)
Kom igen knölar, sparka för mormor nu!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Loveferrets
0

Ja de måste vara bebisar i magen, snart blir hon mamma Skrattande

Gottfridsson
0

#11 Visst vill man känna valparna innan dom föds, men det är ju inte alltid man får göra det. Ser fram emot att se hur många sötnosar som "ploppar" fram ur den magen Glad

Norrskenets
0

#12 Haha! Det var läskigt likt jämnförtTungan ute

#13 Ja hon ökar på rejält nu, kan knappt bärga mig att få höra pip/gny i köket. hihi instämmer, ta och sparka lite åt mormor nu snart!

#14 Ja mina tvivel minskar hela tiden men man börjar bli oerhört nojjig.

#15 Ja det är synd men glad att jag fått uppleva det då det är en helt underbar upplevelse =´D. Ja man är som ett barn på julafton, önskar mig en stoor kull just för att det var så mysigt med 9st sist men huvudsaken är att valparna kommer ut utan problem och är helt friska:)