Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 1586 ggr
Loveferrets
0

Vitalin är skit.

läste du också att vitalin innehåller sockerrör?

vitalin är verkligen inte ett bra foder och jag förstår inte att folk inne på fokus verkligen lurar i folk det. sen att det innehåller sockerrör försvarar dem med att det säkert bara är rester från sockerrör där sockret är utvunnet. Men då skulle det stå utvunna sockerrör

socker = insulinom på en iller.

vill man sitt djur bästa så chansar man inte med en risk utan betalar det som krävs för ett bra foder och eliminerar risken. en 7,5kg påse totally ferret complete kostar ca 600kr och det anser inte ens jag är dyrt som lever på studiemedel.

make your choise

Har ni andra oxå fått ett liknande pm idag ?Skrattande

Aviendha
0

Va? PropagandaPM om illerfoder? Hahahahahaha, man ska nog ALDRIG upphöra att förvånas Skrattande

JossanH
0

Vaddå? Skickar någon ut detta i ett pm?… hmmmm, ja, folk är ju bara här för att marknadsföra ett foder, inte för att det är ett bra foder haha

Sajtvärd på Iller.ifokus

HannaM
0
Loveferrets
0

Hahahaha, jo jag fick de som pm idag så jag trodde att ni andra fick det oxå, dock inget nick jag kände igen .

HannaM
0

Ingen av fodrena innehåller sockerrör däremot innehåller båda sockerbeta.

sarae
0

HAHAHA nja.. nu innehåller ju inte ens vitalin sockerrör… utvunnet eller ej, utan socker beta, och ja.. så länge man har med torrfoder tat göra måste det finns någon form av kolhydrat eller annat växtmaterial för att kunna binda samman det.

Så här ser innehållsdeklarationen ut för Vitalin:

Ingredients:
Fresh Chicken and Chicken Meat Meal, Whole Rice, Herring Meal, Whole Egg, Chicken Liver & Sugar Beet, Vitamins & Minerals.
Analysis:
Protein 40%, Oil 20%, Fibre 2%, Ash 10%, Copper 18 mg/kg, Vitamin - A 27,000 iu/kg, Vitamin D3 - 1,500 iu/kg, Vitamin E - 175 iu/kg.

Och så här ser innehållsdeklarationen ut för Totally ferret Active (hmm både sockerbeta, ris och majs där, majs som förövrigt är väldigt rikt på kolhydrater):

Typical Analysis: Protein, not less than 36% Fat,not less than 22% Fiber, not more than 1.5% Moisture, not more than 10% Lysinem, not less than 2.4 % Methionine, not less than 1.05% Taurine, not less than 0.25% Omega-6 fatty acids, not less than 3.6% Omega-3 fatty acids, not less than 0.45%

Ingredients: Chicken by-product meal, rice flour, dried egg product, chicken fat (preserved with mixed tocopherols, a natural source of vitamin E), poultry fat preserved with mixed tocopherols, a natural source of vitamin E), wheat flour, corn meal, herring meal, dried beet pulp, chicken liver meal, dried brewers yeast, lecithin, fish oil (preserved with mixed tocopherols, a natural source of vitamin E), salt, whole ground flax seed, vegetable oil, calcium carbonate, l-lysine (essential amino acid), dl-methionine (essential amino acid), potassium chloride, taurine, l-carnitine, zinc sulfate, zinc proteinate, vitamin E supplement, ferrous sulfate, ascorbic acid (source of vitamin C), manganese sulfate, inositol, niacin supplement, iron proteinate, manganese proteinate, zinc oxide, biotin supplement, thiamine mononitrate (source of vitamin B1), copper sulfate, pyridoxine hydrochloride (source of vitamin B6), copper proteinate, vitamin A supplement, riboflavin supplement (source of vitamin B2), calcium pantothenate, calcium iodate (source of iodine), manganous oxide, vitamin B12 supplement, sodium selenite, vitamin D3 supplement, menadione dimethylpyrimidinol bisulfite (source of vitamin K activity), folic acid.

Och ja.. totally ferret Complete…. även här majs, sockerbeta, ris, och även vete….Ingredients: Chicken meal, Wheat flour, Corn meal, Chicken fat (preserved with mixed tocopherols, a natural source of vitamin E), Brown rice, Cooked Potatoes, Dried Egg product, Catfish Meal, Chicken Liver Meal, Rice Flour, Dried Brewers yeast, Whole Ground Flax Seed, Tomato pomace, Dried Beet Pulp, Menhaden Fish oil (preserved with mixed tocopherols, a natural source of vitamn E), Lecithin, Potassium Chloride, dl-Methionine (essential amino acid), 1-Lysine (essential amino acid), Taurine, Salt, Choline Chloride, Monosodium Phosphate, 1-Carnitine, Zinc sulfate, Zinc proteinate, Vitamin E supplement, Ferrous sulfate, Ascorbic acid (source of vitamin C), Manganese sulfate, Inositol, Niacin supplement, Iron proteinate, Mangeanese proteinate, Zinc oxide, Biotin, Thiamine monoitrate (source of vitamin B1), Copper sulfate, Pyridoxine hydrochloride (source of Vitamin B6), Copper proteinate, Vitamin A supplement, Ribflavin supplement (source of vitamin B2), Calcium pantothenate, Calcium iodate (source of iodine), Manganous oxide, Vitamin B12 supplement, Sodium slenite, Vitamin D3 supplement, Menadione dimethylpyrimidinol busulfite (source of vitamin K activity), Folic acid.

Guaranteed Analysis: Crude Protein Minimum 35%, Crude Fat Minimum 18%, Crude Fiber Maximum 2%, Moisture Maximum 10%, Lysine Minimum 2%, Methionine Minimim 0.80%, Taurine Minimim 0.25%, Carnitine Minimim 90 ppm*, Omega 6 fatty acids Minimum 3.6%*, Omega 3 fatty acids Minimum o.50%, Lycopene Minimum 1.75ppm*. *Not recognized as an essential nutrient by the AAFCO pet food nutrient profiles.

Nu är ju jag anti torrfoder överhuvudtaget… men om jag någonsin skulle gå tillbaka till torrfoder så vet jag ju vilket av dessa tre jag faktiskt skulle välja…

Loveferrets
0

Och dessutom så kan man få 10 kilo vitalin för 465 kr ha ha ha.

illernettan
0

Nåt sånt pm har inte jag fått Rynkar på näsan.

Måste erkänna att hjärtat satt i halsgropen när jag läste överskriften, speciellt efter vårt samtal, Loveferret Glad

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Loveferrets
0

#8, Förlåt nettan var inte meningen att skrämma dig. Har ju nyligen beställt oxå Kyss

Tyckte de var kul så därför la jag in de här. Antagligen vågade h*n inte skicka de till nån annan  ha ha.

Gottfridsson
0

Jag har inte heller fått PMet och glad är jag för det Skrattande

Bogey
0

Och så brukar det även stå "sugar removed" i samband med "sugar beat". Det är ju fibrerna de vill åt för att binda ihop fodret, inte sockret. det får de bättre betalt för när det säljs som strösocker eller annan sockerprodukt.

Men som sagt BARF är ju bäst om man klarar av att balansera det.

Bogey
0

Hittade lite info om sockerbeta i djurfoder (på engelska). Vad det är från sockerbetan man petar i och varför man använder det.

tortoise
0

Här knapras det vitalin för fulla muggar och alla mina illrar lever fortfarande efter två år…Cool

Loveferrets
0

#13 Förvånad ha ha ha