VI SÖKER ILLERKOMPIS
Ja nu har vi bestämmt oss
Holly ska få en kompis
nån att leka iller lekar med , nån att mysa och sova i hop med
vi bor i radhus har 4 barn
1 iller 2 katter
2 takråttor
känner du att din iller skulle passa hos oss maila mig här eller på
mvh Renee
Lycka till !

tack
tänker vara noga i mitt val
det får ta den tid det tar

Hej!
Jag har tre stycken illrar, två syskon och en tjej som snart är 1,5 år, jag känner att jag inte har tid och plats för alla tre så Mly min albino hona skulle behövt nytt hem, och helst där det redan finns någon iller så hon inte blir helt ensam.
Bor utanför Umeå, hör av dig vid intresse så ser vi vad som händer.
Johnny

Tror att dessa redan hittat sin kompis. Ifall de inte vill ha fler förstås.
Har inte Mly varit aktuell för omplacering tidigare? Eller blandar jag ihop albino-töserna nu?

#3 Glöm det, jag hittade det. Det var ju du som tog Mly och hennes kompis i somras. Tråkigt att de ska säras på.

#3 Har du kontaktat Mikaela (fladdermus) och talat om att Mly ska omplaceras igen? tror hon gärna skulel vilja vet aom det då Mly betydde väldigt mycket för henne.
Har "Namnlös" fått sej ett namn än? :P

#6 Jag var så jäkla kär i Mly redan innan "fladdermus" tog henne. Ville haft henne då redan. Det finns både för och nackdelar med att ha huset fullt. Oftast är det bara fördelar, just nu är det en klar nackdel. Tycker hon har flyttat mycket nu.

#8, Men starta en tråd o se om nån nappar ? Så söt hon e..

#9 Det kan ju bara nuvarande ägare göra.

det är tyvärr inte jag som har henne. och jag tycker att mikaela ska få välja själv först om hon vill ha tillbax sin Mly eller inte innan hon ska omplaceras.
"11, Helt klart är det hon som ska avgöra de, tänkte mest för att du vart orolig för henne men de blev visst lite galet 

jag kommer nog ringa mikaela imorgon(idag efter jag har sovit) och prata med henne om Mly. så vi får se vad som händer med lill-tjejen.
#13, Okej, hoppas hon vet om att det fanns tankar om ev omplacering. Lycka till.

Mikaela vet nu om att Mly ska omplaceras. Hon skulle kontakta Mejx.
"15, ok
Tack jättemycket Mandarin för att du kontaktade mig.
Känns bra att veta vad som händer "sina" djur efter man sålt dem.
Så ber jag om ursäkt till Mejx att jag varit halv dålig på uppertätthålla våran kontakt. De har helt enkelt varit väldigt jobbigt och sakna pälstussarna.
Skickade mitt nr i ett pm till dig så hoppas innerligt du kontaktar mig. // Mikaela

Känner bara att jag måste skriva här är flyförbannad! (inte på er såklart)
Kanske lite personlig "förklaring" som kommer här men ni ska veta att hon kommer till mig om en placering skulle ske.
Men Mly ska INTE byta hem. Lång historia kort:
Jag och min pojkvän tog över henne och Marley (som han blev döpt till :) ) som omplaceringar så vår lilla Gemma fick sig sällskap.
Tyvär skötte inte min pojkvän sina kort rätt och det sluta med att vi fick sära på oss och han skulle flytta uppåt i landet. Eftersom att det såg bättre ut med pengar och fast lägenhet för hans del så tog han illrarna med sig.
Jag har försökt få kontakt med han många gånger för att hålla mig uppdaterad om hur illrarna har det och allt, Men eftersom att han inte ens svarat mig känns det här riktigt kasst!
Har skickat många meddelanden om att han skulle höra av sig direkt ifall dom behövde komma hit så skulle vi fixa ner mina bebisar. Fick svar EN gång… Då handlade det om att jag skulle skicka upp pengar (!)
Så det svider i mitt hjärta att han loggat in på mitt konto och erbjudet lilla Mly åt ett nytt hem innan att han kontaktat mig ang. det. Allvarligt talat så sitter jag med gråten i halsen att jag varit omedveten om det här.
Men efter 1månad utan någon som helst kontakt fick jag äntligen prata med han på msn och se mina små ögonstenar i webcamen och det här var för någon dag sen och han sa inte ett smack om detta! (tror tom. det kan ha varit samma dag som han la in annonsen ;s )
**Men jag vill att alla ni ska veta att Mly inte kommer flyttas runt mer. Hon har redan haft för många hem innan oss och när vi äntligen lyckats få henne så här trygg ska hon inte böhöva börja på ruta 1 igen.
****Mly delas inte isär på sina livskamrater Marley och Gemma heller för den delen! :)
**Men efter det här så blir det förmodligen så att jag får leta efter en ny lägenhet igen där jag får ha illrarna och sen få hem mina bebisar.
Vet dock inte hur långt tid det kommer kunna ta men tills vidare ska dom bo hos Johnny. Det ett ansvar han inte kan säga ifrån sig.
Tack mandariiin för att du tog dig tid att kontakta mikaela. Annars hade jag nog varit lika omedveten om detta fortfarande.
KRAMAR / Michaela
Förstår att du är förbannad!!!! Så kan man bara inte göra. hoppas att du får en lägenhet som godkänner illrarna så du kan ta hem dom igen, det här verkar ju vansinnigt!
Sajtvärd på Iller.ifokus

gud va skönt att Mly slipper flytta till en ny familj igen! jätte bra att du skriver och förklarar vad som har hänt, då slipper man sitta och oroa sej här hemma för lilltjejen. :)
Åh Michaela! Blir jätteglad att höra att de inte ska säras på!
Jag har verkligen försökt få tag på dig och inte kunnat tänka på annat dem senaste dagarna.
Du får fortfarande jättegärna ringa mig.

Jag hoppas kunna få kontakt med någon hyresvärd som tillåter det, Har kontrakt till sommaren på denna men allt går att lösa oftast..
Någon som känner till någon hyresvärd i Malmö som tillåter just illrar med en inte allför hög hyra?
Sen är Johnny en person med gott hjärta det vet jag, han är inte den som skulle lämna ifrån sig sin familj lätt så känns som att det var ett inlägg i ren panik för dagen också. Min kompis har försökt fått tag i han utan svar men han vet att jag söker han.
Fladdermus; Jag har ingen telefon för tillfället så är lite svårkontaktad men så fort jag får tillfälle hör jag av mig på tele har skrivit ner ditt nummer!
Mejx: Jättebra :) Skrev ett mejl till dig också eftersom jag tänkte att du kanske är kollar den lite oftare.
Så antingen kan vi höras på mejl, jag skrev ju lite frågor,
eller så annars väntar jag på ditt samtal.
kramar.
Mejx: Får inte tag på dej men hoppas du loggar in snart :)
#18 Vilken underbar illerhög!
Jag sitter på jobbet med väldigt lite sömn under veckan och lite halv död. Orkade inte riktigt läsa så ordentligt. Men namnen Mly och Marley reagerade jag genast på. Var kommer de ifrån?
Är Mly äldre än marley?. Både ifrån västmanland hållet?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Hittade vad jag letade efter. Håller alla tummar det finns på allt hemma att Mly inte behöver flytta igen :-S. Stackarn har ju redan varit under omplacering relativt nyligen.
Men förstod det som att Marley är den sk. namnlös?.
Höll ju på att få hjärt attack här ju :-P. Trode det var Marley ifrån min kull i sommras som också skulle få omplaceras igen. Men som tur var verkar det inte vara samma.. :-P..
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

japp, Marley och Namnlös är samma iller :)