Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 668 ggr
Khathinka
0

Mazarin & Pimienta behöver nytt hem.

Med en stor dos sorg och massa funderingar fram och tillbaka har jag insett att det bästa för mina barn är att få ett nytt hem.  Gråter

Med nytt jobb och ändrade familjeförhållanden så får dom inte alls den stimulansen och sällskapet dom är vana vid och behöver.

Mazarin är en brun go kille på 1½ år, pigg, busig och väääldigt nyfiken, vill vara med precis överallt (glöm att kunna gå på toaletten själv. Tungan ute ) tycker höga nya ljud är lite läskigt, precis som främlingar kan vara otäcka i en kvart, innan det är dags att krypa upp och undersöka dom noga.. speciellt deras skor då.. han har nog en skofetisch, alla skor tillhör honom och ska gärna "gömmas". ^^

Snäll för det allra mesta, förutom under täcket, där är det fritt fram för smånyp tycker han, vi har haft många diskussioner om detta, men han vidhåller det fortfarande. Flört

Han är ganska tuff mot andra illrar, har inte riktigt fattat att han ska vara betydligt snällare sen kastreringen, ett litet alpha-paket med krut i. Envis som synden (som 99% av alla andra illrar iofs Tungan ute )

Pimienta är oxå brunis med Världens sötaste ansikte.  cirka 2 år snart, hon var en omplacering som dom inte riktigt visste hur gammal hon var när jag tog över henne för ett år sen. Försiktig liten dam, tycker mest om sin "bror", men kommer gärna fram för att se om man har nåt gott. Gillar Inte att bli lagd på rygg och kliad på magen, säger ifrån ganska rejält då. När hon väl får sina spel och vill leka (med människor då, Mazze leker hon ofta med) så är hon ganska tuff och lite bitig. Behöver en hel del kärlek och uppfostran. Glad

Jag vill absolut att dom ska få komma till ett hem tillsammans, då dom har gått igenom en del och förlorat flockmedlemmar under året och tytt sig väldigt till varandra.

inget förstagångs/nybörjarhem pga Pimmie. Glad

Det som följer med är.. tja.. tonvis med leksaker, transportbur, 2 plaströr och ett prasseltygrör, ca 8 kilo mat, en halvskabbig (fläckar som tyvärr inte går bort i tvätten) "igloo" från ikea, en bärväskeliknande sak i samma skick. deras stora platta sovhumla. finns även en Kanin-innebur som kan skickas med om ni vill ha den, dom har haft den innan för att leka och sova i (alltid helt frivilligt, aldrig stängd såklart)

Selar och koppel i olika former.

Vi bor i karlskrona, Blekinge.

och naturligtvis, funkar det inte så får dom naturligtvis komma tillbaka till mig igen. Skrattande

vid intresse, frågor eller vad som helst, ring, messa, pma eller maila. :)

MVH Anna, Mazarin & pimienta.

khathinka@comhem.se

0709-923269

Khathinka
0

Oohh glömde att 3 toalådor följer oxå med, och dom är .. well, ganska duktiga på att använda dom. :)

Loveferrets
0

Jag önskar dina barn lycka till med att finna det hem dom alltid kommer att få stanna i.

Khathinka
0

jag med, jag hoppas det dyker upp nåt som är sådär superduper så jag slipper ha dåligt samvete hela tiden för dom. :)

strawberry09
0

Vart finns dom?

Xannadu
0

#4 de stod i TS

De finns i karlskrona, Blekinge.

Khathinka
0

Kan låsa denna tråden nu då Mazze och Pimmie kommit till ett underbart hem med flera illerkompisar. =D

elinn
0

Då önskar jag småttingarna lycka till nya hemmet och låser tråden!

// Elin

Inlägget är låst för nya kommentarer