Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 263 ggr
Mumla
0

Liten illertjej till salu

Har en liten tjej på ca 5 månader. Hon har inga papper, jag köpte henne av en bekant men har kommit fram till att illervalpar och småbarn inte går så bra ihop. Har bara haft henne i 3 veckor ungefär och nu tycker jag hon förtjänar ett bra och långvarit hem hos någon som har god illervana och vet vad en iller behöver. Det tänkte jag att det borde finnas här :D

Hon bits inte eller så när man hanterar henne men jagar gärna fötter vilket gör att hon inte kan få vara ute hela tiden, utan bara korta stunder och så vill jag ju inte att hon ska behöva ha det.

Hon är van vid katter och andra djur från sitt förra hem, lekte t ex med kattungar. Hur dte är med andra illrar vet jag inte.

Hoppas det finns någon som vill ta sej an lilla Hilda!!

Thyne
0

Har hon suttit i bur?

Mumla
0

Ja, hon sitter i bur. Hon får bara komma ut korta stunder, som jag skrev och tycker hon borde få komma ut oftare.

sarae
0

ja det kan jag hålla med om eftersom det är förbjudet att ha iller i bur….

Thyne
0

Jo, det var det jag tänkte skriva. Det är förbjudet enligt lag att ha iller i bur. Hoppas någon kan ta henne.

Thyne
0

Vart bor du förresten? Jag kanske vet en som kan ta henne. Han är 19 och letar efter en liten illertjej. Han har inte haft iller föut, men jag tror absolut han skulle kunna klara av det. Jag kan höra med honom.

Mumla
0

Ok, det visste jag inte men nog förstår jag att dte inte är roligt för henne! Men det är ju av den anledningen jag inte kan ha henne kvar oxå!

Jag bor i Norrköping.

Nettan
0

Om du behöver hjälp med att hitta ny ägare till lilla Hilda så rekommenderar jag dig att kontakta olika omplaceringsansvariga.

Sarae här är en av omplaceringskoordinaterna i Sverige, Johannah som finns här och på illersverige.se är också omplaceringskoordinator. Sedan har vi också Cannaydia här på forumet som är omplaceringskoordinator för Svenska illervänner.

Dessa kan alla hjälpa dig att hitta ny ägare till din Hilda om det kan vara bråttom.

klarsferrets
0

personligen tror jag att det är bäst att du tar kontakt med en omplaserings kordinator för dom vet var den lilla kan få et ev hem.

sedan är ju frågan är den chippad och vaccinerad.

om inte så rekomenderar ja en omplaseringskordinator .

du kan ta kontakt med sarae här på forumet.

Thyne
0

Är hon vaccinerad, kastrerad, steriliserad? Har hon fått sina sprutor? Är hon försäkrad? Oj, vad många frågor det kom nu :)

JossanH
0

Om det är så att hon ska omplaceras och hemmet ligger långt bort så bor jag Mjölby och kan ta med tjejen till Skövde på utställningen där det finns massor av illerfolk som säkert kan ta med sig din iller till det blivande hemmet! Utställningen är den 7e oktober!

Sajtvärd på Iller.ifokus

crowgirl
0

hej, jag undrar om illern finns kvar?

[tiiia]
0

undrar också hur det går med lilltjejen? har ni hittat ett annat hem till henne?

Melinko
0

hej, jag bor i norrköping och jag är intresserad av en iller :).

några frågor om henne bara.

Hur är hennes personlighet?
Hur mår hon?
Hur var/är hennes föräldrar?
Hur är hon mot andra människor och djur?

om det är något du undrar om mig så är det bara att fråga :).

jag är 18år och har varit runt och haft djur sen jag var runt 7år. allt från minigrisar till råttor, reptiler och hundar :).

svara till mig här eller maila mig på Bone-peeler@hotmail.com

Mvh Love Arvidsson.

DEBBY
0

är hon kvar? vilken färg har din lilla tuss? leta efter en kompis till min lilla göran. mvh emelie

kitty
0

hej

jag undrar om Hilda finns kvar?

du kan gärna mejla mej på

nathalie.fellberius@hotmail.com

Har en illeryjejj vid namn Amy hemma som skulle behöva sällskap

MVH

Nathalie

bnoffan
0

Det var kanske inte så konstigt att hon jagade fötter om var instängd ofta. Har det löst sig för dig? Har hon fått ett nytt hem?

Hattorihanzo
0

Hej.

Min bror är väldigt intresserad av en iller efter han har sett min och hållt på med den. Jag undrar fall du redan har hittat ett hem åt din lilla krabat. hör av dej till mej annars så jag får veta mer om din iller??

MVH

Jimmie

Faxlin
0

Konstigt nog har vi inte hört något om Hilda på länge. Vore skojigt att få höra vert hon tog vägen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Thyne
0

Hur gick det för lilla Hilda?

kitty
0

jag hörde inget ifrån henne