Det marks att det ar var...
Har varit valsignad med en valdigt lugn vinter med illrarna. Sova, gosa, busa lite, sova mera, gosa, sova osv. Men nu marks det verkligen att det ar var i luften! Nisse, latmasken Nr 1, klattrar pa vaggarna och har till och med lyckats dra av fronten pa min byra! 
De hanger i byxbenen pa mig och byter innehall mellan alla mina lador, garderoben och byraarna. Maten sitter numera fastkedjad pa lina for att de ska fa anvanda huvudet lite for att komma at den, leksaker laggs i vattenbaljan sa att Lars kan fa fiska lite, gravladan ar ny-pafylld, promenader och utevistelse dagligen, vi tranar tricks (aven om Lars inte verkar fatta varfor han maste snurra och ha sig for att fa lite godis), mossens smutsiga bottenstro laggs i en forvaringslada de maste oppna for att kunna komma at att utforska det spannande innehallet och har vanner och pojkvannen over for extra lek-stimulering - anda krafsar de frustrerat pa golvet eller ligger och tittar skuldbelaggande pa mig! Suck! Maste verkligen fa tag pa billiga ror och satta ihop nagon slags labyrint eller nat at dem.
Vad mer kan jag gora egentligen?
// Amanda
Jadu :/ vad har dom för yta att röra sig på? Du verkar redan göra det mesta för dom.
Ha ha, är dom utråkade ?
Kanske ska börja med en sån här ? Prasseltunnel
Jag har för mig att ahms sålde sånna där iller motorvägar innan som kostade omkring 3-400, kostar en del men det är en engångs kostnad och jag lovar dig att den kommer vara värd vart enda öre.

Uttrakade ar jag overtygad om att de ar! :(
De har en yta pa ca 25kvm inomhus (plus att jag tar med dem in till koket eller badrummet varje gang jag gar dit sa att de far utforska lite under uppsikt) och ca 8kvm utomhus. Promenader tar vi in till stan eller floden och hem, vilket tar ca 2 timmar med gravpauser (manga mullvadshal att utforska), eller sa gar vi till grasplanen har i kvarteret och sparar hundar och graver i lerpolarna.
Motorvag har jag haft, men den gravde Nisse sonder :P Han ville ha ingangshal langsmed motorvagen ocksa haha!
// Amanda