Katt sedan iller?
Vad borde man skaffa först, katt eller iller(Alltså om man ska ha både och :P)? Spelar det någon roll?
Det bästa är väl att ha en relativt ung katt och skaffaen illervalp. Så dom kompleterar varandras storlek och styrka från början. Då tror jag kan dom bli riktigt bra vänner.
Men allt beror ju på individer.
Jag hade 3 illrar och hamnade i en kattungesituation. Fick hålla katten isär tills det att han förstod att han var tvungen att hoppa upp på något högt ställe när illrarna var ute efter honom.
Katten var inte van vid människor och runt 8 v när hans familj plockades in av mig. Nu är han 9 månader gammal och bor med 2 illrar. Kan säga att han har drygat upp sig rejält och bråttar ned illrarna när han får chansen.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vi köpte skrollan och schess med bara någon månads mellanrum kanske. Dem blev bästa vänner tills vi skaffade groggie något år efter det.
Sedan i skaffade vi en till katt efter många år, det gick åt skogen, skrollan ville bara döda den lilla kattungen, så han fick flytta till pappa. Något jag aldrig mera kommer göra om!!
Ja för man vill ju inte att katten ska leva med att behlva hoppa ut vägen så fort en iller går förbi - snacka om stressigt :P
#3 Så lever min kisse… Nästan iaf. Han har tuffat på sig sista tiden men en av illrarna kan han inte helt bestämma över. Han blir jagad ganska ofta men sover helt avslappnad även där illern kan komma åt. Han är van och bryr sig inte så mycket. Man ser på honom att han mer blir "upprymd" varje gång en iller vaknar och inte rädd. Vill han sova helt ostört finns det sådanna platser för honom också, men han föredrar lägre sovplatser.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Min katt är så fruktansvärt feg, några gånger har han vågat slå till tjejerna med tassen. Men det är också allt, inga klor. Trots att de hoppar på honom bakifrån och försöker göra nacksving på katten som väger 5,5 kg och är skogiskorsning….
Han går hellre undan, men vi har allt sett att han ibland väntar in dem för att de SKA jaga honom.
Sen så slåss ju tjejerna med vår schäferkorsning också så de har ju ingen som helst koll på att uppföra sig ^^
Min katt var vuxen när han blev med iller, samma för hunden.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Och tji fick jag för det uttalandet. Igår hade Skit och kissen en kraftmätning. Katten låg på golvet och bjöd in Skit flera gånger så att dom brottades för att se vem som skulle komma vinnande ur striden. Men jag tror inte dom riktigt kom fram till något- båda är lite rädda men ändå dryga mot varandra.
Sajtvärd på Iller.ifokus