molly den lilla bitchen
Molly är nog den största illerhataren som trippar runt på denna jord! Det är med nöd och näppe som hon står ut med Daisy. Alla andra illrar tittar hon på med mord i blicken och fräser. Suck!
För övrigt så går det ganska bra här hemma. Molly har vi inga problem med. Hon har till och med börjat gå på lådan nu ganska duktigt. Daisy tycker jag att det är lite svårare med. Att hon är döv gör nog att vi behandlar henne lite annorlunda och hon tål verkligen inte att vi säger åt henne. Hon fräser och igår högg hon mig till och med i fingret. Första gången hon bet igenom.
Vet inte riktigt hur vi ska lådträna henne på bästa sätt. Med molly har det varit lättare eftersom vi kunnat fya. Men jag vill ju inte ta Daisy i nackskinnet så fort hon sätter sig utanför…. Några bra tips?
Har ni testat med och ge Daisy beröm när hon går på lådan.
Att ni kanske mutar henne i början med bandits eller något som hon tycker är gott. Då borde hon se det som en belöning att hon går på lådan, sen får man inte ge det hela tiden då de små lätt missbrukar det hela. =))
Du kan i början så fort du ser att hon är på väg och göra sitt behov få lyfta i henne i lådan och när hon väl är klar så ge henne beröm med något gott.
Det är ett tips om man inte ska använda sig av FY metoden. Hoppas att det kan vara till hjälp. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jo vi försöker att hela tiden berömma henne och klappa henne och pussa henne när hon går. Men så fort vi inte är i närheten så struntar hon i det ändå..
Det är det jobbiga i början, vi fick följa efter våra illrar väldigt länge i början så fort de vaknade så spionerade vi.
Idag är de bra men det har krävt mycket tid av både mig och chrille.
Men ger ni henne någon sorts godsak eller bara beröm?? ibland är det mutning som gäller i början =) hihi

haha joo. Ska nog försöka mer flitigt med godisar. Om Molly har börjat gå borde ju även Daisy luras till det till slut ,D
Det kommer gå bra ska du se Bnoffan. Gäller bara och vara 100 gånger envisare än våra illrar. =)