Utlåning av avelsdjur.
Nu när Mary är på väg ur brunst har mina planer slagits ur intet lite grand. Förmodligen går hon inte i brunst ännu på några månader igen och så är valparna flyttklara en bit in på hösten. Själv ska jag söka jobb och forskarutbildning till hösten och tiden kommer inte räcka till att hitta bra köpare, fixa och dona med allt administrativt runt om efter första september.
Därför funderar jag nu på att "låna ut" mina avelsdjur. Mary måste få en kull i år för att jag senare ska kunna ta den kull jag vill ha, Mary och Celadon, men jag vill inte bara ta en kull för sakens skull + tidsbristen i höst.
Därför: Celadon kommer att få ett suprelorinchip snarast. Är det ngn som är intresserad av att låna honom, skicka info om din hona, stamtavla och sjukdomshistorik, till mig så är han eventuellt tillgänglig för parning.
Mary kommer förmodligen att lånas ut till en vän som varit sugen på henne ett tag. Kullen bor isf hos mig tills de är åtta veckor men hon sköter allt runt om. Den kullen har jag inte med att göra, men för mig känns det som den bästa lösningen för att kunna fortsätta min linje senare. Hon är två nu och jag vill inte att hon får sin första kull vid 4 års ålder.
Jag har Milly från leeloo på gotland. Söker en ny partner rätt akut nu när dagotto blev dålig. Hon har redan börjat visa lite brunst tendenser.
Ska bara hem från jobbet och leta hennes stamtavla och information så kan jag skicka över senare om det är nått för honom.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Ja alla lösningar är väl bra lösningar. Det vore ju dumt om din planerade parning inte kan bli av. hoppas det löser sig på bästa sätt!
Sajtvärd på Iller.ifokus