Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 2016 ggr
Gottfridsson
0

Din Veterinär i Enköping

Då det i en annan tråd skrevs att

Din Veterinär, Enköping & Sala,
www.dinveterinar.se  
Tel. 0171-47 77 30 i

inte kastrerar illerhonor, kontaktade jag dom för att kunna uppdatera min veterinärlista.

Svaret jag fick på mitt mail lyder:

"Hej,

Lars E. Lundborg hos oss kastrerar illerhonor. Han är hos oss på måndagar och torsdagar.

Mvh Mariah Andersson, djursjukvårdare Din Veterinär"

Jag kan tillägga att Lars är en mycket duktig illerveterinär. En av de bästa jag haft som "husveterinär".

//Ammi

Mixxy
0

Vad bra att vi har fått det svart på vitt hur det ligger till. :)

Det är bara positivt att dem tar emot illrar nu, för det har varit besvärligt att hitta någon som man kan få förtroende för och som samtidigt vet i huvud taget vad det är för djur. Veterinären vi har varit till för att vaccinera våra bollar är det snarare vi som har fått berätta för honom vad det är för djur, vad dem äter, hur länge dem lever mm… Ska tilläggas att vi endast varit dit för vaccination och inget mer.

Gottfridsson
0

#1 Jag hade dom som "husveterinär" till mina illrar från 1999 och några år framåt. Det var Lars som tog emot illrarna redan då.

//Ammi

zickan
0

Mysko att de sa till mig att de inte tog in honor alls, bara hanar. Både jag och min kompis Sara har ringt dit. Måste ha suttit nått arsel i receptionen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Gottfridsson
0

#3 Du bör nog tänka på hur du formulerar dig på ett offentligt forum.

//Ammi

Monizz
0

Jag själv är VÄLDIGT tveksam till sala smådjurspraktik..

En kompis jag hade har en katt som fick något slags "utslag" på halsen, hon betalade över 3000 kr (flera behandlingar) tillslut sa dom att katten inte gick att rädda, då gick hon till en annan veterinär och katten fick en kortisonspruta och VIPS på 400 kr var hon frisk.

En annan kompis var dit med sin hundvalp och dom sa att han hade halsfluss, samma sak där, flera pencelinkurer. Tillslut åkte hon till västerås och det konstaterades att hunden inte var sjuk och troligtvis aldrig vart det :/

Själv var jag med Max dit och vi skulle behandla skabb och göra en grundkontroll. Jag påpekade att han inte skulle bli av med skabben av en behandling men det sa Lars att jo det blir alla illrar, återbesök 2 veckor senare, mycket riktigt så hade han fortfarande skabb :/

Loveferrets
0

#5, Fy så tragiskt, dom borde ju inte ha nån klinik alls, stackars djur.

Monizz
0

#6 Kan bara vara så att just jag och min bekantskap har haft dåliga erfarenheter. Ska försöka leta mig till en annan klinik i vilket fall som helst. Dessutom tar dom inte faktura vilket jag tycker är jättekonstigt. Jag handlar allt på kort och via internettbank, så om jag tar ut pengar ligger de bara och skräpar.

Dessutom känns det inte ok att gå med 500-1000 kr i min plånbok då jag är bäst i hela världen på att tappa den.

Gottfridsson
0

#5 Personligen har jag helt motsatta erfarenheter av denna mottagning, som har behandlat mina illrar både rutinmässigt och akut under flera år.

Men oavsett vilka erfarenheter vi gjort, så tar Din Veterinär i Enköping emot illerhonor för kastrering.

//Ammi

Loveferrets
0

Va konstigt att det kan skilja så, vissa blir tydligen jättebra behandlade medans andra inte, märkligt.

Gottfridsson
0

#6 Har du varit där, så du kunnat göra dig en EGEN uppfattning om kliniken?

Har man inte skaffat sig en uppfattning, grundad på egen erfarenhet, ska man inte "dömma" andra så konkret som du gör.

#7 Jag skulle tro att det finns fler än ni. Det är så olika vad vi tycker som individer.

Det finns t.ex. ett ställe i Sverige, som jag vet många åker till och talar gott om…jag skulle aldrig åka till den kliniken med något djur, enbart för att min iller hade dött om jag gjort som dom sa.

//Ammi

Loveferrets
0

#10, Nej jag har inte varit där men jag tror inte Monizz sitter och ljuger andra rätt upp i ansiktet och jag har rätt att säga min åsikt precis som andra här. Jag tycker det är bra att sånt sprids för de ska inte förekomma.

Även om jag hade upplevt det eller ej tycker jag det är lika hemskt för det, hade min kusin åkt dit med sin katt och det hade blivit fel, då hade jag sagt samma sak.

zickan
0

#4 Vad skrev jag som du stör dig på?. Jag sitter på mitt arsel. Kunde ju ha skrivit idiot, pucko, blåst osv istället. Arsel är väl inge svordom eller direkt fult. Samma sak med fan när man slår i tån typ. Så ut tjatat ord som används så ofta att betydelsen att vara fult har blivit så minimalt.
För de är ju verkligen totalt blåsta när de sitter och säger först till Sara som ringde dagen innan jag ringde och dubbel kollade, men fick samma svar. Seriöst är de ju rätt blåsta om du föredrar det ordet. Kan inte ens vad de erbjuder för vård.

Mixxy
0

#3 Du fick så gott som samma svar som vi fick för ca ett år sedan. Nej vi tar inte emot illrar alls vart vårt svar. Jag var tvungen att dubbelkolla med min kompis om det verkligen var den kliniken som vi pratar om här och det stämde mycket riktigt. Inga illrar alls alltså…

zickan
0

#13 skumt att de går ut med dubbla meddelanden. Om nu folk varit inne med sina illrar där både honor och hanar. Varför säger de då att de inte tar in alls eller bara vissa fall. Nej hu, verligen oseriöst. Kommer verkligen undvika dom till max efter allt som sägs om dom och sala.