Beg illertillbehör köps!!
Vill helst köpa beg illertillbehör eller om du har nått att skänka som du ska slänga så är jag oxå intresserad av det. Jag betalar självklart för frakten! :) Så kom igen och städa och titta vad ni ska slänga och sälja ;)
En puff modell större, finns en likadan som är i normalsize med. Hängmatta i samma rosa tyg finns med.
Paulina
#1 Hur ser hängmattan ut?
En helt vanlig fyrkant, varken mer eller mindre. 33cm*33cm
Paulina

#1# måste bara fråga, men illern på fotot saknar h*n sitt vänstra öga, eller är det som h*n blundar. Menar alltså inget illa med frågan, men det ser lite konstigt ut.
#4 Jo, det är Aviendha och hon är enögd :) Efter en skada på ögat som var så allvarlig att det inte gick att åtgärda (ögat var helt perforerat) så fick det opereras bort. Det var sommaren 2008.
Paulina

Usch så hemskt då, tur att hon klarar sig ändå med bara 1 öga. Har du märkt någon skillnad på henne sedan olyckan, jag menar hur hon uppträder eller reagerar nu om hon t.ex blir rädd för något som dyker upp på hennes blinda sida?
Hon klättrar inte längre i gardiner :P Skämt åsido, men avståndsbedömning behöver man ju två ögon för, och det märks för hon avstår numer från att hoppa från höga höjder vidare till något annat om det är längre än 30-40cm, vilket inte hindrade henne förr.
Hon blir inte skrämd eller så när saker dyker upp på den blinda sidan, hon beter sig precis som en normal iller gör när något dyker upp i synfältet, bara att hennes synfält är mindre. Gentemot andra illrar å anar jag att hon är lite mer restriktiv eftersom hon inte har samma kontroll längre. Men det kan lika gärna ha med åldern och personligheten att göra. Vet av flera andra illrar som tidigare fungerat med främmande illrar som senare ändrar attityd, och Aviendha träffade inte så många främmande illrar innan hon förlorade ögat heller.
Jag tänker inte alls på att hon är enögd längre. Det är väl när man leker med henne och viftar med en leksak och undrar varför hon inte reagerar, innan man kommer på att det är en fördel att vifta på den sida av huvudet som har ögat kvar :P
Paulina

Känner igen det där.. var skötare på en häst förut som bara hade ett öga. Var inget vidare på homning vad gällde titthinder (big surprise) men i övrigt var han som vilken ponny som helst. Bara grinigare än ALLA andra, men det var han redan innan han förlorade synen på den sidan :p

Bra med begagnat. Mina har haft en tendens att rata allt dyrt och piffigt jag köpt åt dom-sovkuddar har gått bort, dom sover hellre på en gammal svettig strumpa osv…! Jag har två gamla selar, men dom ska jag nog slänga. Har haft metallspänne som har rostat.