OT. Djur Plastikoperation
Ikväll kommer ett program om plastikoperationer på djur på tv4 kl. 20.00
Har nog sett detta innan om det är repris, men fattar inte hur man kan göra så på de små liven. Herregud det är djur vi talar om! Tycker det är dumt nog att man som människa väljer att plastikoperera sig (om det inte är efter en olycka eller liknande vill säga) Men att plastikoperera sitt husdjur? Herregud vart är världen på väg?!

det var ju på Insider om hur nån svensk hundklubb (den största i sverige, vet inte vad den heter för jag aldrig haft hund :p)
dom avlade hundar för utställning, så dom såg "vackra" ut. men dom hade jättemycket nersatt rörlighet. och då var det champions som veterinärer tyckte såg sjuka ut för ryggrad var helt sne. och för mycket löst skinn på taxar. var hemskt att se på
och det är här i sverige 
jo men är det för djurets bästa så självklart, men inte om matte/husse tycker den ser sötare ut etc.
#0 tack för tipset. ska defintivit kolla på den där. tycker att det är helt sjukt när människor får för sig att skönhetsoperera sina djur !! 

wah, det vill jag se :P *går till tvn nu*
golf.ifokus.se

det var reklam :P
golf.ifokus.se

det där verkar ju vara för att rädda dom. som tur är :) hoppas det inte kommer för att "snygga till dom" bara 

så söt anka :D och ödla :D
golf.ifokus.se
nä det var inte samma avsnitt/program som jag sett en gång.. men då var det verkligen att ägarna bara ville "snygga" till sina djur… Det var nån som lät operera sin hunds nos så att den skulle peka mer uppåt och liknande! helt sjukt… just bara för syns skull lixom.
De opererade ju djuren för att de skulle må bättre (i detta prog iaf). tack o lov :P
Det var väl ett för ett tag sen från USA, där killar satte in löskulor på sina kastrerade hanhundar. För att de sa att de själva sldrig skulle kunna leva utan sina kulor, så de gjorde så för att de trodde att hunden tyckte det var bättre…. det fanns fler exempel, men jag minns inte riktigt var allt var för någe…