Är det någon som provat Foderbilen.se?
Hejsan!
Jag tänkte höra om det är någon som provat att beställa djurfoder och saker från Foderbilen.se? Har nämligen hittat lite saker där och de kör ju hem beställningen så det verkar super bra! Men som sagt, kan ju vara bra att höra från andra…
Mvh Alexandra
här är länken till deras sida:
Vad är det för foder du har hittat?
Är lättare och säga om det är något man rekommenderar eller inte. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

javisst! men tänkte mer på deras leveranser och om det fungerar? Så att man inte betalar och inte får nått hemskickat…
Så jag tänkte mer på om någon beställt därifrån så man vet att det är säkert och om leveranserna fungerar bra m.m :)
Kört på dom i två år. Har inge bil och 5 mil till närmaste bra zoo samt 5km till tåget. Alltid fått mina saker inom en vecka. Alltid kört på att de bara lämnar av utan kvittering. Alltid fungerat.
UTOM sista gången. Fick allt men de ställde kartongerna utomhus och det blev snö oväder. Första gången av minst 20 som de ställt utomhus. Kan ha varit ny personal.
Lite dyra på vissa saker men jämfört med bensinen att köpa själv har det varit det ultimata alternativet som har fungerat.
Ett tillfälle fick jag inte med en liten påse med hundgodis. Skrev ett mail och sa vilket artikel etc. 5 dagar senare hade jag den summan på mitt konto.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Har betällt från dem, och det har fungerat bra. Fast jag har bara köpt för katt och hund.

#4# var inne ock kollade upp det fodret, men där var ingen innehålls förteckning om vad den innhåller när det gäller fett och protiner. Bara föra att det är ett illerfoder är det inte säkert att det innehåller dom minst 30% proteiner och minst 20% fett som en iller måste ha.
De säljer väl Orijen cat? Det är ett bra illerfoder.
Sara
Såg att de har royal canin kitten oxå. Det fungerar oxå att ge iller.
Sara
Vi har kört med dom förra gången vi beställde orijen cat. Det tog inte lång tid och frakten var gratis=) Bättre än att sätta sig på bussen med 20kg kattmat:P

ok, tack så mycket :) jag får nog ta och prova dem och skicka efter! Jag ger Beaphar utöver annan mat, b.la orijen kattmat. Jag vet att det inte egentligen är något "bra" foder, men Ganesha älskar det faktiskt. MEN han äter inte bara det, så var inte oroliga! Eftersom han får annan bättre mat till, ser jag faktiskt inga problem med det.

Det är sällan en bra riktlinje att gå på vad illern gillar. I så fall skulle Elliott leva på friskies kattmat, vattenmelon och lax. Vi som är människor och har förmågan att läsa och ta till oss av näringslära och innehållsförteckning och som dessutom satt djuret i en beroendeposition gentemot oss bör ta vårat ansvar och ge dom den bästa möjliga kosten.
#11 Precis, då skulle Bogey leva på gurka, äpple, havregrynsgröt, potatismos och grädde. 
Visst kycklinghjärta är också gott.
För er som blev oroliga så får han Vitalin, TF, köttputs, kycklingvingar och inälvsmat. Det andra som han älskar får han bara smaka lite pytte ibland.

Jag kommer troligen att beställa Orijen från dom. Hade en affär här i Helsningborg (Fröhandlen vid GA-Kyrkan) som sålde det fram tills för ca 8 månader sedan, har sen inte hittat någon annan som har den sorten. Har fråga många zoobutiker och djuraffärer om dom kan ta hem, men ingen vill det. Hade Orijen till illrar tillsammans med RC under ca 6-8 månader innan jag sen fick byta ut Orijenen igen till Hills. Skrev också till dom angående att ta in foder till iller också, men jag har ännu inte fått något svar. Gav dom förslag på bl.a Vitalin, ANF och James Well Beloved, så vi får se om dom svara mig.

Nu var det så att jag ville veta om Foderbilen.se var ok att beställa ifrån. Det jag skulle beställa därifrån hade inte med saken att göra, eftersom det är upp till mig vad jag ska beställa.
Jag tycker inte om att byta foder hela tiden, men som du säger Trollmusen så ändrar ju affärerna sitt utbud allt för ofta, vilket jag tycker är tråkigt. Får hoppas att du får ett svar från dem och att de kan ta in illerfoder!

Vart i sverige kör foderbilen ut sin varor?

jag tror att de kör ut över hela landet.(kolla hemsidan försäkerhetsskull) Dock kan man inte ha postbox om man vill ha det hemkört. Men jag såg att postpaket och utkörning kostade lika mycket så man förlorar ju inte på det om man har postbox eller vill ha det skickat via posten. Inte så jätte dyr frakt heller, 69kr om man handlar under 400kr, över 400kr kostar frakten bara 19 kr (!)