Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 436 ggr
Sarah
0

Morgondagen blir hektisk

Puh, i morgon ska jag förbereda för min resa :) 5.45 styr jag bilen mot Stockholm, innan det ska katter möss och illrar packas. Totalt fyra transportburar och en musbus. Mat och grejer till alla. Sen ska Iris vara på Roslagstull kl 7, katterna på pensionatet kl 8. Sarah på universitetet 10-11. Illrarna hos Sniffit och Punkten 1130. Sarah på universitetet 13-17. Sen ska post hämats i Nacka, Iris hämtas på Roslagstull, Medicin till Iris hämtas, Iris lämnas i Jakobsberg med de andra illrarna, Sarah fodra kväll i stallet 21-22 sen ska jag hinna packa till mig själv och ha tid att sova innan jag 5.15 ska åka på torsdag morgon…

Puh

Loveferrets
0

Men stackare, hoppas du har nån som hjälper dig med allt packande.

Sarah
0

:) Nej tyvärr. Helt själv. Glömde att jag ska hinna förbereda min undervisning oxå ;)

Faxlin
0

Usch låter inte som en dag jag är avis på. Hoppas att allt går bra i alla fall. Ta det lungt, det är skit halt ute. Åtminstone i min del av Sverige :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ceciliaolucifer
0

Wow, tänk tillbaka på tiden då du endast hade Bubs ;)

Loveferrets
0

Då vart det ännu värre men precis som Åsa säger kör nätt för det är säkert halt ute, hoppas allt går bra.

Sarah
0

:)

Men en smärre katastrof har precis inträffat. Jag hittar inte dörren till den 4e transportburen. Använder den aldrig så den ligger väl på ngt smart ställe… skit!!!! Iris får åka utan dörr.

Sniffit
0

#6: du får med dig en smidig bur - med dörr - härifrån så att du har en till henne efter sjukhuset om hon är lite orolig.

JossanH
0

Men oj- gå o lägg dig är väl det enda jag kan säga om det :P

Lycka till med fröken sötöga i morgon!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Loveferrets
0

Oj,men kan du låna nån av snifft så är det ju super,annars får du försöka på ett finurligt sätt att stänga med.

Loveferrets
0

Du har ingen spån skiva typ som du kan såga till o sen sätta fast ? Gör många små hål i den

Punkten
0

Du kan behöva åka bort lite efter den dagen :) och som Sniffit sa såhar vi bursom du kan ta med dig när du hemtar tjejen.

Sarah
0

Tackar. Jag har ju dock två burar med mig till er redan så jag kan ta en av dem. Men på morgonen åker honn dörrlös:)

Loveferrets
0

#12, Men kan du inte lösa de provisoriskt så länge eller tror du hon stannar i buren även om där e öppet ?

Sarah
0

Herregud. Värsta dagen i mitt liv. Trafikkaos i Stockholm så att allt tog timmar längre än det skulle. Iris fick inte komma hem. Min bil pajade förra veckan och jag fick fixa hyrbil. Vad händer om inte spill av ½ liter leverröra i baksätet. Upprörd katt på pensionatet, grinig pojkvän. Kallelse till tingsrätten som vittne med hot om böter då jag får posten till ett annat ställe och inte sett kallelsen innan idag m.m. Hem till exet och lämnade medicin till Iris och fick en fin kram. Då bröt jag ihop. Suck. Nu är jag till slut hemma iaf. I morgon kan bara bli bättre.

Punkten
0

Men du… finns det någon här som förtjänar semester så är det helt klart du! Här hemma har de i alla fall lugnat ner sig. Celadon och Captain Morgan sov ju till och med tillsammans (!) Ser fram emot att lilla Iris kommer hit i morgon också. Du ska se att allt går bra, du behöver inte oroa dig för djuren i alla fall. De är mätta och trötta nu. Ligger i högar lite överallt i lägenheten nu :)