(BUR) Marshall Ferret Manison
Ni som är intresserade av utställnings buren så jag har just mailat till Marshall och hört om det möjligtvis går att få en par stycken till Sverige. Så ni som vill ha den skulle ju kunna skriva det här. Då menar jag inte ni som vill ha den men inte kan köpa den, utan endast seriösa svar tack.
Tyvärr verkar det som att buren bara finns i blått och grönt, men jag frågade också om den inte fanns i svart.
(Bilden är tagen fån Marchalls hemsida http://www.marshallpet.com/home.asp)
Kanon Em! Men är inte den buren en midwest home? är den ihopfällbar så är jag intresserad (beroende på vad det kostar) kollade själv runt lite häromdagen och på ett ställe skulle de ha 900 dollar i bara frakt för 2 st!

Haha bra sarae, jag tror jag är full eller så är det bara sent. Ska ändra inlägget direkt.
hihi men jag e inte säker på att jag har rätt ju ;)

Men vänta nu, det är väl inte den här buren AMHS har?
nope..amhs har ferret nation, som åxå är från midwest..den liknar i stort marshalls ferret manshion.

Jo nu hittade jag den…
Här är en länk till Ferret Playpen (Den svarta)
http://www.midwesthomes4pets.com/ProductPages/FerretPlaypen.asp
Och Ferret Nation som AMHS säljer..
http://www.midwesthomes4pets.com/ProductPages/FerretNation.asp

Ja nu kommer det självklart följdfrågor här.
Då den faktiskt är i färg så tycker jag om dem extra mycket. Fast en snorgrön eller lila hade varit skojig :-)
Men storleken på dem och vad de skulle kosta känns som viktig information för att veta om man är seriöst intresserad.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jess Åsa, vi väntar på svar. Med seriöst intresserad menar jag att man bara inte kommer in och skriver ''Åh, en sån vill jag ha men jag har inte råd just nu…''
Utan att man är seriöst intresserad, väntar på pris osv.
Så här står det om buren för den som förstår Engelska, annars kan ju nån som är på hugget översätta det..
''The Ultimate Accommodation for Your Ferret Family! The Mansion easily houses up to six ferrets. It has a lockable slide out pan for safety & easy cleaning. The Mansion features swivel casters for mobility, two doors, three adjustable ramps and balconies.''
''Approximate dimensions are: 37"L x 24"W x 56"H''
Vad nu det är i cm?!

haha, har du inte en sådan tumstock där du har tum på ena sidan och cm på den andra?
Det har vi, men den är i bilen. Och där ute är det kallt. Väldigt kallt. ;-)
Audiatur et altera pars

Åsa: Ja säkert har vi någostans, men jag ligger redn i sängen, har datorn på magen :)

Nu hittade jag på nätet 1 tum är ca 2,5cm..
Så måtten blir ca: 92,5cm x 60cm x 140cm

haha, internet är bra :-)
Audiatur et altera pars

AMHS buren är större, undrar om det är samma montering som Manison?
Hur är AMHS buren att montera upp/ner? Någon som har den som vill berätta? Går det snabbt? Är den praktisk att ha med sig på utställningar eller om man är på brsök hos någon?
Jag tycker dessutom att AMHS buren verkar var asäkrare iom att den har ''hela'' våningar och inte bara dom små smala. Tänk om illern är högst upp och trillar ner…
Snälla kan inte alla som har någon av dessa 3 burar skriva vad ni tycker och vad som kan vara bra att veta.

Jag har inte Amhs buren själv, men har varit med när den monterats ner och upp. Jag tycker inte den verkar krånglig.
Men Madde har den och kan säkert berätta bättre.
Audiatur et altera pars
Men den svarta är väl den som ser mest lik den hopfällbara som JossanH och Åsa har?
Jag skriver som #1 Hoppfällbar och så vill vi först veta vad den kostar med frakt och allt.
Amhs buren är lite för klumpig för mig…klart snyggast men svår för mig att hantera själv. Dessutom har jag ingen plats för den…så den är jag tyvärr inte intresserad av. Ja den svarta är en Midwest home…och den är ihopfällbar
Jo jag har den från Ahms. Men hinner tyvärr inte förklara hur den fungerar nu. men har jag tid ska jag försöka senare ikväll. =))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Nu har jag fått svar av Marshall. Kopierar in det hit. Inget vidare tyvärr..
Thank you for your interest in Marshall Pet Products.
Unfortunately, we do not sell any of our products directly to customers. We only sell to distributors and pet stores.
To find our products, please contact your local pet store. If your pet store does not carry our ferrets or products, please have them contact us via email or at 1-800-292-3424. You may also purchase on-line at www.theferretstore.com (1-888-833-7738) or www.ferretdepot.com
(1-800-496-3335).
Thank you for your interest, and your continued support of Marshall Pet Products. To learn more about ferret nutrition and ferret products and accessories visit us at our website.
I hope this information has been helpful.
Best regards,
Marshall Pet Products
Customer Service Center
www.marshallpet.com

*putt*

#18: Hmm, då gäller det att hitta någon som vill ta hem den alltså. Och sedan få reda på vad de skulle ta.
Audiatur et altera pars

Ja, jag undrar om det inte är i princip samma som AMHS buren.. Den verkar inte vara alls som Playpen.
#21 ja..den buren liknar amhs buren…men den har inte en mellan våning…..

Nä tror därför att AMHS buren är säkrare, men jag vet inte. Jag vill ha den svarta! Kan ingen fixa den!??
#23 hahha…jo jag håller på och kollar runt…den finns i många nätbutiker…men frakten är hutlös! Men den finns även i europa så jag kollar lite ;)

Okej vad bra! Vi måste verkligen kunna få tag på den!
mmm hittat ett ställe i holland…..295 Euro + frakt….frakten till holland/belgien/tyskland är ca 75 euro….så vi får nog räkna med ännu mer frakt…..så det blir en dyyyyyyr bur……

Fy tusan. Kan det inte finnas nån som vill ta in till sin butik av dom där då??
tja du ingen aning….de skulle nästan bli ännu dyrare….har pratat med dem som levererade buren till LG skåne innan. Men de har inte kvar den. Men han jag pratade med lovade att kolla runt lite och höra av sig när han fick reda på något vettigt.

okej.. vi får spåna helt enkelt! Jag ska starta en ny tråd.
en spån tråd? hihihi ;)

Exakt. Nu finns den :)
Jag kan få hem denna buren http://www.marshallpet.com/media/productimages/mpprod_303.JPG
Men jag har fortfarande inte fått reda på pris och om den är ihopfällbar…

Vi väntar Liselott :). Men ta inte all tid i världen hehe!!
#32: den påminner om våran bur men har ett mittstycke. Så den borde inte kosta mer än 3600kr i alla fall.
#34. Jag tror inte att den kommer upp i 3000 kr äns men jag har inte fått svar än, jag ska prova igen imorgon.
Är det någon här som har en sån bur och vet om den är ihopfällbar?
Nä precis. Då min bur är lite mer än den så det var därför som jag tog ett riktmärke för de som är intresserade av en sån bur.
Är lite lättare och ta ställning om man är intresserad eller inte när man vet ett pris på ett ungefär.
# 36 Hur då mer?
#37: Jo den är tvådelad. Den ovan var inte det. Det är det jag ser som skiljer sig åt.

Ja och til din kan man ju köpa ytterligare en del Madde så att den blir ännu högre..
Ja där sa du något -eM- det har jag helt glömt bort. Men det stämmer bra det. =)
Så den kan bli riktigt hög. Skulle nog inte vara helt fel.