Pucco kastererad
Hej!
Nu har pucco blivit kastererad! vi fick stiga upp tidigt på morgonen och åka till växjö. Så jag lastade in pucco i buren, vilket inte va poppis! Men vad gör man. Efter ett tag så sov han i allafall.
När vi väll kom fram så var hela väntrummer fullt med hundar och katter. Pucco blev lite skrämd av allt hundarna skälde så jag gick ut med honom en liten runda. Sedan blev vi inropade och fick vänta i ett rum. När vetrinären kom in så sa hon: "oj vad stor han är" vilket jag då sken upp som en sol! Alltid roligt att höra!
Sedan lämnade vi lilla solstrålen där. Jag och mamma tillbringade dagen i växjö, vilket va trevligt. Vi köpte lite nya saker till pucco också! Vi skulle hämta han vid klockan ett vilket jag tyckte va en evighet.
När det va dags att hämta honom, va han lite slö. Dom gav honom två sprutor så han skulle vakna upp lite med men va fortfarande lite hängig och sov i min famn. Vi stannade också kvar en stund tills han började vakna till mer. När han sedan kom hem va han glad. Vi stoppade om han i massa filtar vilket han gjorde en tunnel och försvann
..
Han mår bättre nu, vi har gett han mat och vatten. Och hoppas att allt blir bra. Just nu ligger han och sover igen.
Detta var en väldigt jobbig dag måste jag säga. Jag har jätte ont i min mage. Jag tror att detär för att jag har gått och spänt mig hela dagen och nu fått träningsvärk! Men slutet gott allting gott!
Mvh: Pucco, Tesssan & Suss

Klart man kan spänna sig när ens päls är på operationsbordet.
Skönt att höra att allt gick bra i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Va härligt att höra att sllt gått bra! Men jag förstår att det var en påfrestande dag!
Vad skönt att det gick bra :) Jag är själv alltid nervös när nån av flickorna ska kastreras och nu har jag vart med om det två gånger. Och även den tredje gången kommer jag va nervös till dom ringer och säger att allt gått bra :)

Vad skönt att det gick bra. De i Växjö är duktiga. Nyfiken som jag är så undrar jag vem det var som opererade Pucco.