saknar mina illrar
Jag blir tokig snart för nu har jag fått reda på vem det var som har klagat på mig och varför och det är min granne och det är för att nicko bajsade på min baksid men det är ju min gräsmatta ju fan säger jag bara men jag får hoppas att man kan ha iller ditt jag ska flytta om en månade och får jag det så måset jag jaga efter iller igen.Och jag saknar nicko och legolas jätte mycket för ibland så ropar man på dom men ingen kommer snyft.Och kortet är på nicko som valp
förs¨år hur jobbigt det måste vara! Men fy vilken hemsk granne! e det din trädgård så får väl illrarna bajsa hur mycket de vill, det e ju ändå bara gödsel! har han anmält dem som har hund också?

vi hade en likadan granne när jag bodde hos föräldrarna. hon klagade på att katterna gick fria, och dom bajsade såklart i hennes rabatter. men när vi hade föreningsmöte (för alla med hus i området) så förklarade ordföranden att djur har mer rätt, enligt lag, än människor och hon inte fick göra mer än att lägga ut sånt strö som skrämmer bort katterna frän hennes tomt. att dom har full rätt att gå dit och bajsa om dom vill.
nej det har dom inte gjort ännu men det kommer nog.

Nej va söt han var som valp! Jag ska ge honom en stor kram från Dig!!
Äter han ost?
Ja han snåde kattens ostbit och det var inte så popis.
ok, härlig i magen han måste blivit..
han bajsade som vanligt.

#4 Ja ha så där är ifrån nico du har fått nicko(hur bra lät det där??)
Men vadå, jag fattar inte. Fick du inte ha kvar din iller för att han bajsade på DIN gräsmatta?? fattar absolut ingenting??
det stämmer att jag inte fick ha iller som springer runt på min gräsmatta och bajar för det störde grannen.Men jag hoppas att jag får ha iller ditt jag ska flytta till.

verkar hel mysko att man skulel få lov att sälja båda sina illrar för att den ena bajsat pågräsmattan!!?? Och vem kan tvinga en att lämna bort sitt djur för att den bajsat på gräsmattan?? Låter helt OTROLIGT!! Finns väl ingen rätt av dem att ta ifrån dej dian djur??"!

Nicko> låter ju nästan som om du gått på en nit… På vilket sätt krävde granntanten att du inte fick ha kvar illern? Vilken kärring… Tog styrelsen upp det? vad sa de? Känns konstigt, som de andra sagt, att de kan tvinga dig att lämna bort dina illrar pga det. Varför gick du med på det? *nyfiken*

Jag tycker också att det låter konstigt.. som #12 skrev.. det känns som att du har gått på en nit! en riktig nit!
Har inte dom du hyr av informerat om att du inte får ha husdjur när du flyttar in i en lägenhet så kan dom inte komma efteråt och säga att du inte får ha det… så är reglerna

Det känns faktiskt som att du har lagt dig alldeles för fort. Jag skulle kräva beslut från föreningen om att jag inte fick ha kvar mina djur.
Jag skulle definitivt INTE lämna ifrån mig några djur utan att veta orsaken till klagomålet, det verkar du inte ha fått veta tidigare?

Tycker oxå att det låter konstigt.
Själv så bor vi i villa och har haft en granne som klagade på vår katt. Han hotade med att skjuta honom om han kom för "nära" hans tomt. Han till och med jagade honom ute på gatan… Jag frågade honom om han hade haft ont av möss i huset. Det hade han inte. ( För det låg döda möss på vår trappa nästan dagligen.) Bra sa jag och sen bad jag honom dra ditt pepparn växer.
Detta är en granne som klagar på allt och alla. Jag skiter fullständigt i vad han säger. Vår katt var i hans trädgårdsland och kraffsade, förstår att det inte är roligt. Men jag erbjöd mig att ersätta om han förstört något. Men då bara mummlade han.
Bor man i lägenhet eller dyligt så måste det ju finnas någon förening eller dyligt, som skulle tagit hand om detta….Konstigt.

Hm..nu börjar detta blir mer och mer mysko. Antar att det är du som hade lagt ut en annons på illersverige och där stog det en Annan anledning till varför du skulle sälja nicko. Väldigt mysko. För där stog det att du inte kunde ha kvar nicko eftersom du skulle flytta till en mindre lägenhet.
Och vi har väll fått bevisen för att allt du säger är BLUFF eftersom du inte ens komenterar det som sagts här inne!!

Låt killen omplacera sina illrar UTAN att gå till angrepp. Det är sånt här som gör att folk inte vågar omplacera sina illrar eller ge en korrekt anledning. Det är inte eran grej att veta varför.

ja ha, men jag kan ju inte rå för att han har gjort bort sig själv..eller??

Just ja… jag glömde. Det finns ju en lag som säger att man ska gå till personangrepp på varje person man själv anser gjort bort sig. Alla har sina anledningar till hur man väljer att bete sig.

#19 jepp.

Nu kan jag verkligen inte hålla tyst längre, fast jag gärna vill för fridens skull…
Jag börjar bli LITE förvirrad här! Nu har jag hört TRE olika anledningar till varför Nicko behövde säljas, TRE!!
Först var det för att det hade kommit klagomål från hyresvärden, att det luktade illa! Sen det där skumma me att Nicko har skitit på baksidan(!) och sen den där annonsen som Smeagol visade mig "för vi ska flytta till en mindre lägenhet och får då mindre plats för han min älskling"!!
Jag fattar ingenting här!! Det jag tror mest på är det första jag hörde, klagomål från hyresvärden… Å det är för att jag tyvärr har känt hur det luktade. Så jag FÖRSTÅR att grannarna har klagat!
Jag var på väg att börja grina när vi hämtade Nicko, jag var livrädd att det skulle börja lukta lika starkt/illa hemma hos oss! Första dan var hemsk!! För att inte tala om de 16.5 milen hem, luktade amoniak i hela bilen! Dan efter han flyttade till oss fick han sig ett bad, hans saker och filtar tvättades. Pink&skitlådan har jag rensat flera gånger per dag! Å tro det eller ej men man kan inte känna att vi har en okastrerad iller här hemma… Så det känns som att det är väldigt dålig stil att skylla på grannarna, det är INTE grannarnas fel att illrarna Nicko & Legolas var tvungna att flytta! Ungefär som om våra hundar stod och skällde dygnet runt och så skyller vi på grannarna att det är deras fel att vi måste omplacera våra hundar…! Det är ju vårat eget fel i så fall, vårat fel att VI inte hade bättre koll på hundarna. Hajar ni!?
Jag vill inte starta nåt krig nu, ville bara säga vad JAG tyckte och tänkte! Kunde bara inte sitta och titta på längre…
Tack för att du talar ut i det öppna! Skönt!
Ja det är bättre att höra från någon som varit involverad i det hela istälet för att vi sitter och spekulerar löst.

Jag kunde bara inte sitta tyst och titta på när folk satt & spekulerade i den där jäkla skitkorven på baksidan…
För att inte tala om när man fick se den där annonsen som Smeagol hittat.. Känner mig så jäkla besviken och lurad
Jag har ingen som helst aning om VARFÖR Nicko & Legolas omplacerades (eftersom det dyker upp nya anledningar hela tiden). Egentligen skiter jag i vilket som stämmer, vi är bara glada att Nicko fick komma till oss! (Å det är väl så, så länge man inget vet så lider man inte…)
Å jag menar, en illerskit är en piss i Nilen om man jämför med en kattskit eller hundskit. Så jag kan tyvärr inte tro på att en GRANNE klagar över en liten illerskit på någon annans baksida.. Det går liksom inte ihop! Låter helt sjukt i mina öron! Å visst, jag har förstått att grannar kan jävlas med varandra på alla sätt och vis men illerskit…!?
A ja, gjort är gjort… Men TRE olika anledningar… Kan inte riktigt smälta det där… Både Per & jag känner oss besvikna och lurade men vi kommer alltid att älska våran Nicko villkorslöst oavsett varför han var tvungen att säljas!! Han är det bästa som har hänt oss!

Good for U, och utmärkt för Nicko, vad söt han var på fotot. Stor pojke!

Det viktigaste är ju iaf att det verkar som Nicko kommit till ett hem med mycket villkorslös kärlek! :)
Resten är ju egentligen skitsamma såhär i efterhand tycker jag!
Fast jag förstår att det retar er!

#26 jo precis. Men man blir så J*vla förbannad när man får höra något sådan hära!!

Intressant nog försvann trådkaparen Nicko och slutade kommentera abrupt. Undrar om han bytt alias och är här än och snokar?! :-o
Om man går in på hans sida så har han inte vart inne sen sitt sista inlägg. Och han är inte en som är här inne varje dag.

Visst är det tragiskt att det kommit många olika orsaker till omplaceringen. Men det finns faktiskt värre saker som hänt.
Man behöver ju inte hänga ut någon totalt för det.
Pinscher2 du kanske skulle ha kontaktat hon privat först innan du skriver ut hur de bor och hur det luktar hemma hos honom. Jag personligen skulle ta jäkligt illa vid mig.

Som sagt, jag kunde inte sitta och va tyst längre när folk satt och spekulerade om de där skitkorvarna på baksidan. Å me tanke på att det kom upp olika orsaker till varför Nicko skulle säljas så känner jag mig besviken och lurad! Å det där skrev jag på ett schysst sätt, kunde ha sagt det rent ut men det gjorde jag inte!
Jag skiter fullständigt i VARFÖR de skulle sälja illrarna, men jag tycker att de kunde ha hållt sig till EN orsak och inte TRE olika…
Å visst kan man ta illa vid sig men man ska då INTE klaga på grannarna i såna där fall, det är fel! Som jag sa tidigare, jag ville inte starta nåt krig bara säga vad JAG tyckte och tänkte!!!
Har haft så ont i huvet hela dan så jag orkar inte skriva mer nu… Fick ner några rader ialla fall…

#30 håller med. Det är så illa skött.

oavsett om denhär personen har klantat sig vad det gäller olika annonser, så är det faktiskt bara personen ifråga som kan veta det verkliga skälet till varför illrarna fick flytta
det kan finnas en anledning, två eller tom tre, och alla kan vara lika giltiga, eller så är ingen giltig
hur kommer det sig att när någon vill omplacera eller sälja sin iller, skall alltid trådarna urarta och det skall bli otrevligt?
jag kan förstå att många väljer att placera sina djur på blocket och liknande platser eftersom de annonser som sätts ut på denhär sidan, ofta urartar och sprider dålig stämning
det må så vara att ni inte tycker om anledningen till varför illern skall omplaceras, men det är väl djuret vi skall bry oss om? vill inte vi alla det bästa för de stackars djuren som måste flytta?
på vilket sätt blir det bättre om vi skrämmer iväg dem som faktiskt vill sitt djurs bästa?
de flesta här inne är duktiga på illrar, är inte det att föredra att annonser placeras här istället för på te x blocket?
denhär tråden startades för att TS saknade sina djur och ville skriva av sig sin frustration över grannen som klagat, men har förvandlats till en klaga-på-TS-tråd istället
jag tycker det är dags att vi börjar bli trevligare mot varandra här inne på sajten, för jag tycker det börjar bli väl mycket trådar som urartar och skapar dålig stämning

#33: Håller helt med dig.
Vi kan nå bättre genom att hjälpa istället för att stjälpa folk.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag ville bara säga vad jag tyckte och tänkte om det hela… Å jag ber väl så mycket om ursäkt för det, men vi kommer fortfarande känna oss besvikna och lurade…
Tack och hej för en trevlig tid på iller.ifokus!

#35: Jag hoppas att du inte tar det på det sättet. För självklart var tråden inte riktad mot dig utan jag tog det som att vi behöver skärpa oss allihopa över lag.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

jo men visst är det så att det blir många på hopp. Men nu handlade inte denna tråden om att någons skulle omplacera sin iller. Ja man kansek skulle döpa om den här tråden till Bluff och bedrägeri. Men vad vet jag!!??

Pincher, vad är det ni ska känna er lurade över? Har han sagt att illern inte bits och så gör det? Har han sagt att den är helt rumsren och ändå går den utanför? Har han sagt att illern är frisk men nu är den sjuk? Det är väl det rimliga att känna sig lurad över. Hade ni inte velat ha honom om ni hade vetat att det kanske fanns fler än en anledning att omplacera illrarna? Om det nu luktade illa så tycker jag själv att man inte känner illerlukten hemma hos sig, men väl hos andra. Hur kan det i så fall göra dig besviken? Det har ju gett dig en iller du älskar. Jag fattar inte hur du kan vara upprörd över någonting som inte har med din iller att göra.
#38# Jag måste faktiskt försvara henne lite här.. Man känner sig lurad & besviken när infon man fått inte stämmer.. Att vissa ska ha såå svårt att va ärliga..?.. Finns d 3 anledningar går man ut me d..på en gång.. En varm kram till dig Pinscher2!! Nathalie..=)

#35, självklart skall du tala om vad du tycker, men det kanske inte skall göras i en tråd som handlar om saknad?
det tycker jag är dålig stil, men jag anser det vara dålig stil att överhuvudtaget förstöra trådar genom att kapa eller vara otrevlig
dethär är ju knappast vad TS menade att tråden skulle handla om….
överlag så krävs det förbättring här inne, tonen har blivit väldigt ful känner jag och det är tråkigt för det sänker trivseln på forumet
om en människa skriver något som inte passar i en tråd, eller uttrycker sig klantigt, och ingen nappar, då försvinner beteendet snart, men när det blir som nu, en människa skriver om sin oro/tro/vad som helst, och flera börjar spekulera, då blir det genast en mycket tråkig tråd, och därmed tråkig stämning
hur skulle ni, som gärna spekulerar i andras förehavanden, känna tror ni om ni en dag befinner er i en situation där ni tvingas omplacera eller annat, men själva inte lämnar alla orsaker till beslutet och det senare kommer fram, och en tråd handlar om hur NI skulle ha gjort etc,
en tråd där människor sitter och spekulerar vilt i hur det ligger till och blir uthängd på det ena eller andra sättet?
skulle ni acceptera den tonen angående er, eller skulle ni då kräva att tråden skulle låsas?

#39 Försvara vad? Hon har en underbar iller och det kan finnas tusen olika anledningar till en sak som illeripilleri sa. Jag vet att det fanns fler än en anledning till att jag gjorde slut med min förra kille även om jag inte berättade alla för honom.

Jag orkar bara inte lägga ner mer energi på det där, därför har jag struntat att skriva mer!
Blue, Smeagol, ÅsaF & Robinsnel, de ser nog det hela med andra ögon…
Å Blue skrev nåt till mig igår som gjorde att man fick sig några tankeställare, å det var läskigt rätt Du hade!! Å Dina "råd" kommer jag verkligen följa från och med nu!
Å när man har sett inläggen från de flesta i den här tråden så har man fått sig lite "aha-upplevelser".
Jag ville INTE starta nåt krig, jag ville INTE vara elak, det enda jag ville var att säga vad JAG tyckte och tänkte om det hela för illrarnas skull! Å det gjorde jag på ett schysst sätt, jag kunde ha sagt allt direkt från hjärtat! Det sa jag till Åsa igår oxå… Å hon sa oxå en hel del kloka saker (som vanligt) som gör att man kommer ha ett extra öga öppet eller vad man ska säga…
En stor kram till Blue, Smeagol, ÅsaF & Robinsnel!
#42 Du tänkte på illrarna och deras bästa :) bra gjort!

# 42, jag förstår att du blev frustrerad över att ha fått olika information. Jag hatar lögner och förstår inte varför. Men ibland har man faktiskt inte med allt att göra. Det du egentligen behövde veta var ju att Nicko behövde ett nytt hem, det stämde ju. Orsakerna kan ha varit saker som är så extremt privata att de inte vill uppge riktiga orsaken.
Jag personligen tycker att ditt senaste inlägg ger mig otäcka känslor.
"Det sa jag till Åsa igår oxå… Å hon sa oxå en hel del kloka saker (som vanligt) som gör att man kommer ha ett extra öga öppet eller vad man ska säga… "
Ursäkta mig, men det låter som att ni sitter och diskuterar folk med varandra. Stämmer det??

#44: haha, det är inte så allvarligt som det låter. Jag skrev ett pm där jag bad henne fortsätta här för att jag tycker att hon skriver mycket bra saker.
Jag sa också sådant som att så länge man tänker på vad som är lagligt att skriva så är det okej.
Lite sådant allmänt om Skrivregler och saker man bör vara försiktig med.
Men allt kan läsas på olika sätt av olika människor.
Allvarligare än så var det inte, även om jag inte finner någon anledning till att jag inte ska få tala med mina medlemmar.
Om jag märker att någon tar illa vid sig av något brukar jag försöka att prata med denna. Oavsett vem det är.
Så har jag gjort länge, men jag brukar inte prata namn och folk.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Men HALLÅ!!!! fattar inte vad det är med alla människor!! Stäng denna tråd eller nått. snacka om att det börjar bli dubbelmoral. nu sitter folk och klagar på folk för att dem klagar på folk. Är de bara jag som ser mönstret här??
tydligen så har vi människor ett otoligt behov av att påpeka alla andras fel och brister….gjorde vi inte det så skulle ju våra egna fel bli så mycket mer uppenbara…människans natur helt enkelt…

Efter som denna tråd inte kan ändra riktning och allt verkar ha sagt. Så stängs denna tråd nu för vidare komentarer.
Mvh ÅsaF sajtvärd
Audiatur et altera pars