Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 937 ggr
Gottfridsson
0

Att väcka uppfödarnas intresse.

Inlägget kopierat och inlagt i ny tråd, med tillåtelse av Klarferrets. //Ammi

Hur får man en iller uppfödare att bli intreserad av just ditt mail, och hur får man dem till att svara???

Jo genom att berätta vem du är

Bertätta hur gammal du är .

berätta gärna om du haft egna djur.

berätta hur du fick tag på just den illeruppfödaren.

om du har varit inne och läst på dennes sida.

Oftast så får man svaren på deras sida direkt har dom en hemsida så står det oftast både stam tavla och vilka kontrakt dom har vad dom kräver av er som köpare och vad ni kan kräva av dom.

när man sedan har sänt i väg dem så oftast så finns det ett telefon nummer så kan man med fördel ringa till dem efter c:a 4-5 dagar för att tala om det var du som sände mailet m.m.

finns inte telefon utan endast mail så mail igen och undra om dom sett ditt mail.

skriv inte bara hej söker iller valp när blir de klara ?

vad kostar dom ?

detta ger ett dåligt intryck och oftast får man inga svar alls då.

när man väl fått kontakt med en eller gärna fler uppfödare så kan man fråga lite mer om just iller och om det finns någon möjlighet att komma och hälsa även om inte honerna gått upp i löp.

Att det är långt det får man kallt räkna med man kan få åka flera mil även ta sig utomlands om man är ute efter något specielt.

Ha gärna flera uppfödare på gång och fråga om du kan få ställa dig på deras lista om en sådan finns. ha kontakt med dom uppfödarna du kontakat och när du känner att du har en bra relation mellan en uppfödare och dig och allt är klart mellan er tag då kontakt med dom andra uppfödarna du har och tala om för dom att du hittat en som passar dig, det underlättar för uppfödarna oxå och ger möjligheter till andra.

Trollmusen
0

Jag kommer troligen att köpa en valp i sommar, men den uppfödaren vet redan vem jag är då jag har köpt 2 valpar av h*n för några år sedan. Och jag vet att hans illrar är bra.

UlrikaD
0

#1 Du har ju skrivit i gamla trådar att du inte ska avla mer. Ska du fortsätta med din avel nu iallafall?

Loveferrets
0

Jag vill ju hemskt gärna ha en valp igen men tyvärr är det inte läge nu men tiden får väl avgöra de antar jag. Tycker det är fruktansvärt tomt utan sällskap o jag saknar alla deras busryck o all den kärlek de ger, tur att illerfokus finns så jag kan gotta mig i andras så länge. De förgyllar min tillvaro även om det inte är samma sak.

Gottfridsson
0

#1 Perfekt att du vet vilken uppfödare du ska köpa valp ifrån :-)

Men det är ju inte alla som har hunnit vara i kontakt med uppfödare och för dom kan det vara bra att ha lite info om vad dom bör tänka på när dom kontaktar uppfödare. För som uppfödare, blir man ytterst sällan intresserad av en person som inte har skrivit info om sig själv.

Lycka till med valpköpet.

//Ammi

#3 Förstår att det känns tomt, men du gör så rätt i att vänta :-) Det är ju så många saker som ska stämma in, för att det ska vara rätt tillfälle att skaffa ett djur, oavsett vilken art det är.

Ha det bra.

//Ammi