R.I.P. Felizia
Vår hund, Felizia fick somna in den 28:e Jan -10
Kl: 18.18 (Skulle ha blivit 11 nu den 6feb)
Saknar min "varg i fårakläder", jag önskar du visat oss att något var fel istället för att låtsas som ingenting tills det var för sent då du inte längre kunde dölja din smärta..
Det är så tomt utan dig, känns som du alltid funnits till som min fyrbente syster..
Känns som vi inte hade en gammal hund, du var i så fin form och betedde dig oftast som om du vore en hundvalp. Fattar inte, trodde du skulle få komma hem igen men istället fick jag och brorsorna åka till veterinär kliniken där du låg för att säga adjö.. allt gick så fort.. vill inte inse att du inte finns längre, drar mig för att åka och hälsa på mina föräldrar då det bara kommer en hund som hälsar och inte två som det ska vara.. ingen Felizia som blir så glad när man kommer så hon böjjer kroppen som en ostkrok, vifftar på svansen och flinar (visar tänderna som en glad människa)
Du var min första hund och min bästa. Du stog ut med mig när jag var liten och klädde ut dig i tröjja, keps och solglasögon. Du skämdes inte ens för det utan visade stolt upp dig.. Du var så snäll och klok. Din kompis Bozze snodde oftast tuggbenet från dig men du gav det mer än gärna till honom och tog istället över hans andra tuggben. Bozze saknar dig något oerhört..
Glömmer aldrig dina fina brun-röda ögon, din mjuka sammetslena päls och särskillt inte ditt stora hjärta.
Gruvar mig till dagen då det är dags att hämta din aska.. Ta hand om mormor och "moster" Maggan så ses vi en dag..
Bilderna är tagna 17maj 2009

Beklagar sorgen :(
Paulina

Vila i frid <3

Beklagar verkligen =(
Naw vilken fin hund. Verkligen synd att den är borta nu.
Hon var jättefin, som du säger så ser hon inte gammal ut heller.
Paulina

Underbart vacker tös, hon ser så valpig ut!
Beklagar att du har fått utstå så mycket sorg de senaste åren :(
Så hemskt att förlora en älskad vän.
Många tröstkramar från alla oss.
Beklagar!
Sara

Beklagar åter igen gumman. bara ringa om du behöver prata det vet du. KRAM
Beklagar

Beklagar sorgen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Beklagar!
Lite läbbigt för jag heter också Felizia^^
Sajtvärd på Iller.ifokus

Tack alla för all er omtanke, det är ett stort tomrum efter henne.
#11 Tack, hon var verkligen speciell.. kommer nog aldrig att ha den turen att få en så bra hund i mitt liv som hon var.
#12 Tack vännen, nej hon såg eller betedde sig inte som en gammal hund. Ändå är bilderna från förra sommaren men ser ut som det skulle varit för flera år tillbaka..så jag väntade verkligen inte att hon skulle lämna oss än på några år.
#12 Tack Lillan, hon trodde nog hon var ung fortfarande och ignorerade att åren gick.
Ja du vet att jag haft rejäla motgångar på senaste tiden.. i helgen blev lillbrorsan även överfallen av två 30-40åringar utan orsak som bröt näsan och höger tummen, sen även gick en tand sönder och hjärnskakning.. han är en kämpe så han kommer återhämta sig relativt snabbt men man börjar undra när något bra ska hända.. kramar om!
#16 Tack vännen, man kämpar på men det går upp och ner hela tiden..kramar

Inatt drömde jag att jag vaknade av att en hund gick i fotändan av sängen, satte mig yrvaket upp och kände över det nertyngda platsen.
Kände att det var något och började föra händerna över. Kände kroppsbyggnaden och pälsen av Felizia..kände även på svansen och huvudet för att försäkra mig att det verkligen var hon.
Började gråta av så många blandade känslor.
Pappa fick köra mig till jobbet idag då min bil är på verkstan. Jag berättade vad jag drömt medans jag grät för pappa, han sa bara så iskallt "Sånt där är bara att skjuta ifrån sig! Man ska inte må dåligt för att hjärnan spelar en ett spratt". Jag tror vad jag vill iaf, har både haft min moster och nu halvt Felizia på besök och det är en tröst för mig, känns som det inte bara blir svart efter det här livet.

Anar att detta hände pga. att veterinären ringde i eftermiddags då vi kan hämta hennes aska idag..

#22 tror att Felizia besökte dig inatt för att visa att hon är med dig och vill trösta dig. Det är jobbigt men hon vill inte att du ska vara ledsen.

#24 Det tror jag också och att hon vet att jag undrat och undrat när vi skulle få hämta hem henne. Så den natten ville hon nog säga att hon äntligen skulle få komma hem.
Nu är äntligen Felizias aska hemma hos mig, känns som jag börjar få ett avslut.