Illerträff i Viskafors 27 Januari
Nu är det snart ett nytt år och då är det dags för en ny Illerträff här I Viskafors hos oss Klarsferrets.
Vi kommer att träffas hemma hos oss kl 14.00 I viskafors.
Adress för sökning på www.eniro.se
Källebergsgatan 24 B
515 32 Viskafors
Anmälan senast inkommen den 19/1 2007 och skickas till ac.klar@telia.com (där får man mer information om betalningen)
Tänk oxå på att skriva vilka som kommer med namn o vilka illrar som förljer med även dom med namn.
GLÖM INTE att skriva ditt medlemsnummer om du är med i SKILLS.
Då vi har ett begränsat antal platser på 25 personer.
Kostnaden för träffen kommer att bli:
*50 kr för Skills medlemmar
*60 kr för icke medlemmar
Betalas I förskott då jag inhandlar mat och dryck till träffen
Betalning senast den 22 januari 2007, mejla till ac.klar@telia.com
Maten kommer bestå av en Tacosallads - Buffè som även passar för Veganer, Vegetarianer och de med gluten- & laktos
Allergi.
Vägbeskrivning:
Skyltar kommer finnas från T-korset så att det blir lätt och hitta hit.
Från Borås så håller ni mot Varberg, väg 41 och sväng sedan höger mot Viskafors. När ni kommer ner till T-korset finns det som sagt skyltat.
**Det kommer att finnas lite av AMHS -illertorg men oxå vad Skills har att sälja.
**
Det kommer att finnas från AMHS även på träffen inte hela affären men mycket kommer att finnas .
Sponsorer till denna träff är
AMHS-Illertorg
Plaque off
Jag kommer! Annars får jag väl bonk 
Vi kommer om det inte är nått super viktigt planerat :)
#2 en iller träff räknas väl som något super viktigt ;) eller e det bara jag som har skumma prioriteringar? hihihi

å vad kul det ska bli kul att se er i gen
#3 Hahaha ja det gör det. Så allt som går att planera om fixas. Allt för att vi ska få träffa dom trevliga värdarna och alla andra trevliga iller människor :)
Ja jag kan ju inte säga något annat att jag och chrille ska försöka komma ner. =)) Kan ju inte motstå en illerträff hos er. =))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

ni vet att ni har plats till er alltid när ni kommer oavset när hihi alltid lika revligt när ni kommer hit

jag putar upp denna tråd .

Jag / vi hoppas få se dig Åsa den här gången i alla fall hemma hos oss

vist det äe gansk långt kvar men tänkte höra hur många det är som är intreserad av en ny träff här i Viskafors
Jag är alltid intresserade av era träffar :D ÄR altlid så mysiga!! Ska kolla om jag kan komma den 27.. =)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#1 ja du får en stor bonk så det så hihi du kan inte komma undan här inte jag vet var din brevlåda bor heee.
#6 mamma o pappa måste ju kolla sina barn eller hur så ni sköter dom hihi
#11 vad kul att ni kan komma ner alltid lika roligt att se er

puttar

putt
Oj vad jag ser fram emot träffen. =) Komma och umgås med er. =)) (Lite smör kanske det är då vi är hos er nu. =)) hihi)

#15 jo men det är väl snart dags att ge er en egen nyckel hit till er båda hihi och det blir väll samma med sarae hon ska väll ha en oxå hit hem.

Bara jag som bor åt fanders och är utan körkort och aldrig får komma till er. *snyft*
jag bara måste ha ett körkort.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#17 åsa.. jag bor också alldeles åt fanders!! och utan körkort! tar mig aldrig på några träffar (annat än i sundsvall då).. så jag vet hur det känns…. 

#18: Vi fr skapa en tycka synd om klubb du och jag;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ja,känns som jag behöver det nu.. 
Puttar upp den här och hör hur många som tänker komma dit. =)))
Vi kommer, förvånad va?

Jag och Prada kommer också =)
#22: ja nu blev jag allt förvånad sofie. Ni som aldrig brukar åka på illerträffar. =) hihi. Nä skämt och sido det ska blir trevligt och träffa er där oxå.
#23: och vad skoj att du oxå kommer holtz. Om du vill kan vi kolla hur det ser ut den helgen ev om du vill hänga på oss ner.
Det beror i och för sig vilken dag det är och hur AC och emelie säger. =) hihi. Men du är alltid välkommen i bilen. =)

#24 som jag har räknat så får vi ju lungt plats med tre till här hemma, två platser är upptagna (av dig o chrille) så en plats finns kvar om du vågar sova jämte mig holtz. och skulle det vara så att sarae vill vara här hela helgen med så får vi ligga tre någonstanns, det löser sig =P allt beror bara på er, om ni vågar =P
hihi. =) Ja vi törs i alla fall. =)

Ja men visst Madde. Vi kan ju kolla längre fram hur det ser ut för det hade varit riktigt kul =) Glad jag blir =)

Tänkte bara säga att ni som beställt pet cargo kan ta dom till träffen . och dom som inte kan komma kan vi kanske lösa så att någon kan ta med sig .

Jag kommer förhoppningsvis. Vore kul att visa upp mina fina små illertöser! 

ja vad kul. ser fram emot detta hoppas du kan komma det är ju inte så långt att åka hihi

puttar upp denna tråd
#29: vad skoj det vore om du kom. =)) Så vi äntligen får se dina illrar. =)))

putteliputt och glöm inte att sista anmälningas datumet är den 19 januari. hoppas vi syns här den 27 =)

Hur ser det ut+ Finns det platser kvar? I så fall kan jag ju börja diskutera med sebbe=)

vi säger till när det är fullt.
så det är bara att maila . till ac.klar@telia.com så får ni vidare instuktioner om hur ni ska gå till väga

Åh så typiskt att jag jobbar den helgen *grrr* Ville ju såå gärna komma, hade så kul förra gången vi var hos er ju. Men vi hoppas på fler träffar och hoppas vi kan komma då =)

Sarae, har du bil? 
#37 jag vet inte ännu om jag har det..men tydligen måste jag åka dit redan dagen innan å hjälpa till….sen har vi möte på morgonen också…

aja då får jag nog ta tåg

#36 ja nästa är runt den 25 maj så hoppas du kan komma då

tänkte höra hur många det är som vill ha vitalin den 27/1 tar hem från Amhs och det går bra att betala på plats. maila mig om ni vill ha en kartong med vitalin så jag vet hur mycket jag ska ta hem från Amhs jag kommer att åka dit den 24 /1 då jag kommer hem från Frankrike.men maila inann den 22 /1 för sedan ser jag inte mailen förän den 24 på kvällen efter att jag vart hos amhs
Jätte bra att du går ut med den informationen. =)

då det nu är 11 dagar kvar till anmälan går ut så tänkte jag putta upp den.
och det är 14 dagr kvar iannan jag åker till Anette så dom som vill ha en kartong vitalin hör gärna av er till mig så tar jag hem extra kartonger till er av vitalin har även lite vitalin hemma nu från amhs iller torg. det kommer att finas en del av butiken hos oss men jag tar inte hem så mycket av vitalin om jag inte behöver dom tar plats likson hehe.
Det är nu 15 stycken som är anmälda så det finns platser kvar 10 stycken finns kvar .
Oj är vi redan 15 st. =) Ser verkligen fram emot träffen. =)
# 43 Jag har redan beställt av Amhs men jag säger det till dig oxå så vet ni båda om det. Jag ska ha en låda (10 kg) Vitalin till 27/1. 
Sara

ok det är anteknat då ska vi ju inte glöma det hihi
Hmm, jag har både mat och det jag måste ha.
Fast jag håller tummarna att Bajslådorna har kommit till dess. =)))
# 47 Är det bajslådorna för pelletsen med hål i du menar? Vad kommer de att kosta?
Sara

#48, visste inte ens att det fanns, kanske skulle investera i någon sådan
#48: Yes det är dom bajslådorna jag pratar om.
Minns inte exakt. Men jag har beställt 5 st. =)
Hör med anette hur mycket de kommer kosta. Tror det låg runt 175kr eller något sånt. =)
# 50 För en st antar jag?
Jag behöver 12 lådor inne… Eller rättare sagt illrarna har 12 bajs och kiss ställen där det fungerar att ha lådor. 
Sara

#51 ja du sara då sitter vi i samma sitts det är samma här räkna ut nu att jag behöver fler än dom 5 jag bestälde minst 12 stycken behövs . men dom var faktiskt snygga för att va toa . Ska höra med Anette om jag kan få ta med bilden på den i gen den ärkligen bra anette har haft en på prov och jag har sett den i verklighet . den värkar jätte bra på alla sett man bara lyfter upp en del så är det som spån i den andra lådan . ursäkta mig men jag är frutans värd dålig på att åter berätta hur en sak ser ut hoppas kah kan få med bilden på den till träffen.
Jo, jag har sett bilden på lådan. Undar om jag har den från träffen i viskafors. Fast jag vet inte om jag kan lägga ut den. Får höra med anette.
Den kostar 178:- och kommer att finnas på Viskaforsträffen. Det är som en låda i lådan och den ser ut som ett gammaldags badkar i formen. Den kommer att finnas med på den nya hemsida. Tyvärr är den alldeles för klumpig att skicka via post så att den kommer endast vara med på utställningar, träffar och dylikt. Har ett testexemplar här hemma och den fungerar alldeles ypperligt till våra pälsar. Den är lätt att hålla ren, man skakar lite lätt på den, så trillar sågspånet ned till botten. Sedan en gång veckan lyfter man ur ena baljan och tar bort sågspånet, fyller på lite nytt, sedan är det klart att använda igen. Eftrsom jag har träpellets som fyllnadsmaterial så kan jag säga att det funkar. Jag vet däremot inte hur den skulle fungera till sand.
#52 Har du bild på den är du välkommen att lägga ut den här. Håller fortfarande på med den nya hemsidan och det tar TID!
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

jag har sett den "live" och den är stooor…men rymlig och super bra! ska köpa en sådan själv till min lilla roxxy. och sedan en till killarna, för Angel o gusgus fick en ny låda av sarae som var jätte fin och liten och bra! enda problemet med den är att Angel har missuppfattat hela grejjen med lådan, så han tror att det är hans nya säng. Gusgus bankar skiten (sorry) ur lådan varje dag eftersom han är svartsjuk eftersom angel inte sover med gusgus längre…så sarae, lådan tar jag nog till roxxys bur sen när vi fått hem ifrån amhs, hoppas bara att angel fattar det där med låda när den är större =P för just nu är det kaos hemma med lådor
Ja då var inte mitt ca pris på 175 kr helt fel =)
Jag tror jag har en bild på bilden som anna hade med sig till nyköpingsträffen.
Ska kolla i alla fall.

#54, har du möjlighet att ta hem till mars?
det är fortfarande oklart om jag kan komma till viskasfors, det ser tyvärr inte ut så just nu

det finns nu 4 platser kvar till träffen .så det är 21 anmälda i dag
Ja vi kommer! verkar som att det bara är vi som inte är illerägare ännu som kommer ? =P
Ni får hjälpa å ta hand om oss eftersom att det är vår första iller träff 
#59 visst kommer ni bli väl omhändertagna! å massa illrar finns det att låna ;)
#60 hehe jaa det tror jag säkert! Ska bli väldigt roligt å spännande.. =)
Här hemma längtas det för fullt. Vi kommer bara ha med oss fyra illrar.
Klarsferrets har vi anmält oss? Nu blev jag orolig att vi glömmt det.

vilka illrar sofie??
Tara, Kola, Bianca och Betty. Göris och Örjan får va hemma i lugn och ro. Ahh du vill förstås veta om Göris kommer :)

Buhuhuhu =(
Hihi du får komma upp till träffen hos oss så får du träffa henne :)

haha hint hint lr vadå?! :P:P
Hahaha ne, lockar bara hit dig och pradisen lite diskret :) Göris Göris Göris.

#62 jag har mailt dig/er
okej vad bra ska kolla det på en gång
Hur många är det som är anmälda nu klarsferrets??? Då det är en gräns på 25 st.
#59 Nej se det är ni inte alls ensamma om…
Jag och dottern kommer också och vi är absolut illerlösa här hemma, får väl se om vi har större tur denna gången med att smyga med nån iller hem, det finns ju en och annan som vi har spanat in vid tidigare träffar…

det är 21 som har anmält sig så jag har 4 platser kvar.
men det är ju ett tag kvar tills sista betalningsdagen så det kan ju hinnas att ändras
oj hela 21 st. =))) det kommer helt klart bli trevligt den 27:e med så många människor. =)))
Längtar redan.

Då har du även jag och mina pälsar anmält oss.
cat-malou:Erik finns till utlåning.
Alla mina 4 mullrar kommer. =))
#76 Har du satt tjuvlarm på honom??? Det är hög stöldrisk när han kommer i närheten av mig vet du ju…
Sarae borde kanske sätta tjuvlarm på Buffy också så snällt som hon låg och sov i min famn på träffen i Tranås….
cat_malou: Vi kanske ska lämna Kola hemma så inte ni får med henne hem ;)
Nja, man vet ju aldrig med dottern hon är ju godissugen…
Ni får väl också investera i ett tjuvlarm eller också hålla hårt i henne under hela träffen…
hrm..har just fått reda på att jag har tenta mellan 9-15 den 27 januari…suck…så jag vet inte om jag kan komma! men beroende på hur sliten jag e efter tentan så kanske jag dimper ner lite senare

#80 det får vi nog ordna på något sätt att försöka att larma alla illrar hihi kanske vi får sätta upp en röntgen som alla får gå i genom inann dom går hemm hihi
#82 Kanske det. Vi får väl antagligen fler favoriter på denna träffen och om då Erik, Buffy och Kola är larmade så vet man ju aldrig om nån annan "råkar" hamna lite fel…

#83 men det är ju bra att du talar om att det kan hända att någon iller åker ner i din väska eller under jackan då ska vi ju titta extra på dig inann du går hihi
#84 Vi ska nog kunna komma på något, vi är ju faktiskt två personer som kommer till denna träffen så man kan säkert samarbeta och fixa till något…
Och lite svinn får ni väl räkna med…
Ja det är lätt hänt att en iller eller 2 slinker ner. =)) har ju hänt på andra träffar. =)

Det fins nu i dag 3 platser kvar som inte är bokade.
Glöm inte heller att tala om om ni vill ha vitalin så tar jag hem det från Anette den 24 /1 då jag ska till henne .
Maila till mig på ac.klar@telia.com hur mycket ni vill ha .
såg först nu att det stod 2006 men har ändrat det till 2007 på anmälan.

det finns några platser kvar
åh vad jag ser fram emot träffen. =)

just nu är det 26 st som har anmält sig !
så vad jag vet nu så kan vi inte ta mer för då blir det för trångt .
åter kommer med mer info den 22 jan då vet jag exakt hur många det är då det är sissta dagen för inbetalingen .

Nu vill vi bara önska alla som har anmält sig riktigt välkomna och att ni kör försiktigt nu i morgon när ni ska hit
Så syns vi i morgon
Imorgon är det äntligen dax :) Ska bli så kul, och så ska vi förbi Ikea på vägern ner också. Vi ses imorgon.