Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 890 ggr
DEBBY
0

ny iller..

hej hemtade hem en iller kille idag undrar lite dom brottas som bara den och nyper varandra och pratar glatt inget skrik böhöver jag vara rädd för att de ska göra varandra illa vart går grännsen?? ska jag låta dom såva var för säj??

sarae
0

du märker när det är alvar kan jag bara säga. När det blir blodspill, eller att någon ser ut att ligga i underläge och skrika mycket kan det vara läge att dela på dem ett tag. Men det låter som att de enbart busar hemma hos dig! Va kul att du fått hem en liten kille! Du har ju letat länge! Vart kom han ifrån *nyfiken*

Faxlin
0

Låter inte som om det ska vara några problem att släppa ihop dem och låta dem sova ihop.
Det viktigaste är att du ser till att det finns fler än ett mysigt sovställe så att dom inte måste sova bredvid varandra om de inte vill.

Är som Sara nyfiken som få. Vart kommer han ifrån, hur gammal är han? När får vi se kort framför allt :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

bertilsson
0

Hej Debby!

Vi lät dem sova åtskilda första natten, men i burar jämte varandra. De fajtades en hel del innan, och det var en hel del skrik eftersom Svinto var ganska hårdhänt mot Sessan. Med facit i hand hade vi med största säkerhet kunnat ha dem i samma bur redan första natten. Andra natten delade de nämligen säng!

Så som svar på din fråga, om du har möjlighet, ha dem i olika buruar intill varandra men om inte det går tror jag inte det är några problem om du låter dem sova tillsammans. Du kanske kan ha dem nära din säng så att du hör om någon av dem skulle börja skrika under natten. I så fall kan du skilja dem åt.

Lycka till!

Mvh,

Annelie

DEBBY
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är hugo.. sötis har inte tagit så monga bilder kom hem för någon timme sedan. så jag låter han va lite tjelv så han kan känna sig hemma först han var lite rädd han högg mig i foten aj aj

DEBBY
0

han är skit stor han moste minst väga tre kilo.. köpte han ut av lenart i sjöbo det var ingen vaker syn att se hur ilrarna hadde det där.. tur att hugo fick det bra igella fall.

Theres
0

tar du med hugo och göran till svartbäcksmåla i nybro på miniträff? :P

golf.ifokus.se

[jenkass]
0

#5 vi köpte våran toxi ifrån honom! hon är hur go som helst! hoppas det går bra för er!

DEBBY
0

det låter skojigt.. hugo ska bara göra sig hemmastad först han värkar inte vara så jätte tam.. terese hänger nog okså med..

DEBBY
0

jag hoppas att jag får bukt på hans bitande är inte så kul att ha en ilsk 3 kilos klump i foten.. men han har ju presis kommit hit och är inte van att vara inomhus och ha sån nära kontakt med meniskor..

Theres
0

Det var hennes förslag :D Hon frågade för några dagar sedan om vi skulle ses i helgen om det fortfarande var snö.. och snö är det ju.

golf.ifokus.se

[jenkass]
0

#9 konstigt för toxi var hur go och mysig som helst ända från början när vi hämtade henne…

Hur gammal är han?

DEBBY
0

det får nog bli en anan gong när jag har haft hugo ett litet tagGlad

DEBBY
0

han är föd i maj den 27 tror jag det var.. ska kolla mer med lenart i morgon.. när är eran född?

Theres
0

eller kan han stanna hemma och utforska lite själv så kan du ta med dig göran ;)

golf.ifokus.se

[jenkass]
0

#13 ok.. den 28 maj… fast hon väger ju inte så mkt som 3 kilo! =P hehe

DEBBY
0

kanske. min gubbe kommer hem på lördag har inte sett honom på en vecka så jag vill nog treffa honom i hälgen. men en annan gong..

DEBBY
0

hmm det kanske är samma kull? BARA ATT GUBBEN KANSKE ÄR LITE GLÖMSK HAN SKULLE KOLLA I KALENDERN I MORGON.. DOM MOSTE JU VARA SYSKON..

Theres
0

Hur många illrar hade Lennart nu då? Och vilka färger? :P Och kön?

golf.ifokus.se

[jenkass]
0

#17 hehe jaa när vi va där kolla han i kalendern.. å då va det 28 maj… men han hade ju fått tre kullar samtidigt, en 27, 28 och 29 maj tror jag..?

DEBBY
0

FY FAAN… när vi körde hem från uppfödaren hadde åkt bil ca 7 timmar så en mil hemmifrån körde vi på ett vildsvin i 120 kilometer i timmen stakars svinet.. det dog på fläcken.. så man kan säga att det blev en dyr iller.. 1000 kr för illern 500 bensin och kvadad bil som syrran har haft i ca 2 veckor!!!

DEBBY
0

han hadde mest viltfärgade sen hadde han några vita okså.. han hadde väll en 15 stycken..

Theres
0

Albino eller DEW? :O

golf.ifokus.se

DEBBY
0

det fanns nog både och…

DEBBY
0

tjokisen.., kanske lite dålig bild men skoj..

Theres
0

Satan, jag måste… DEW hona :O Kan inte hålla mig…

golf.ifokus.se

DEBBY
0

nyfiken..

Theres
0

Vilken tjockis :D

golf.ifokus.se

DEBBY
0

nja bara lite överviktig hihiHemlis

DEBBY
0

snacka om dubbel haka

DEBBY
0

han moste nog banta ett kilo eller fler.. hihi

Theres
0

Han ser ut att vara dubbelt så stor som Melwin, nu har jag helt plötsligt en liten iller :D

golf.ifokus.se

DEBBY
0

haha nu har jag en jätte liten och en jätte stor..Flört

[tiiia]
0

#31 du den dagen Melwin är liten är Dior minimal :P

DEBBY
0

# 28 häldre överviktig en skitviktig..

DEBBY
0

#33 dior är görans bror va?? terese pettersen?

Theres
0

#33 Men jag tror Melwin har gått ner i vikt sen kastreringen :P Han känns som en liten fis… *väger honom* Mja, mja, 1,9 kg ;)

golf.ifokus.se

DEBBY
0

jaja göran är liten 1,2

DEBBY
0

hugo och göran biter tag i varandra och drar varandra längs golvet.. lek eller allvar?? ingen skriker..

Theres
0

Ta bilder på det :P

golf.ifokus.se

DEBBY
0

hmmm det blir ju lite svårt dom är ju inte presis stilla dom står ju inte och posar framfe kamran..Förvånad

DEBBY
0

jag ska säga till dom att göra det i slomotion så kanske jag hinner och ta en bild.. haha

sarae
0

tror inte det är nån fara…iller lek är våldsam, och det där låter som lek ;)

Faxlin
0

Det där låter helt klart som ett sätt att visa dominans i detta fallet.
Du kan ställa in dig på många åkturer i nackskinnet över golvet innan grabbarna har bestämt vem som är boss.
Men som sagt var, ingrip så lite som möjligt. Blir det inte blodspill är det ingen fara.
De måste få göra upp rangen annars blir det små puttigt länge om man har otur.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[QueenTizzan]
0

Vilken sötnos :)

Obehagligt att köra på et vildsvin :S
NÄSTY! Hade blivit skit rädd.

Jag är mer för lite mindre illrar men de gör juh inte Hugo mindre söt :D 2 kilos sträcket räcker för mig :D

Yes Debby Dior och Göran är syskon men inte med samma mamma. Så fick du svar på den :P

Therese. Vilken dag i helgen kan du ses?
Jag ska va barnvakt inatt til en pöjs vars mamma jobbar natt så jag får väll se när hon vill vakna om de ska bli på lördagen.
Annars kanske söndag?
Ska bli jätte kul :)

DEBBY
0

PUTTAR UPP