Angora eller?!

Ja lite angora stuk ar det över den bilden ,-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

åhåå, vilken tuuuss :D så fin!

Tackar :oP

Kan jag få henne? 

golf.ifokus.se
ja hon såg verkligen långhårig ut! sötnos!
hon är så fin lilla Tindra :)
haha så söööt! namnet tindra var fint med! :)

Så söt hon var!
När vi ändå har ämnet uppe så tänkte jag ändå höra med er om hur det e med angora iller! måste ju säga att dom e enormt söta men har dom bra gener o så eller e dom sönder avlade eller hur står det till!
Finns det dom som avlar i sverige, o hur e det med deras hälsa? Mycke på en gång men tänkte ändå höra mig för, kanske finns det nån som vet!

Nettan som har AMHS har haft nån angora valp i sina kullar. illernettan här på forumet.

tindra är helt underbar! :D

Tack ska ni ha! :o)
Jag hörde från en som har en angora att de inte ens går att föda upp på rätt vis. Om jag inte minns fel så hade det något med mjölken att göra och att alla angorabebisar med angoraföräldrar blir tvugne att ha surrogatmamma! Det tycker jag är fel att avla vidare på i så fall. Nej angorauppfödning finns inte i Sverige vad jag har hört. Det tycker jag är bra om man inte kan avla på ett sunt och normalt sätt.
Angora honor får inte tillräckligt med mjölk, så antingen behövs surrogat mamma, men oftast så gör man så att man parar en korthårs hona med en angora hona, och då får honan mjölk och några valpar kan bli angora.

Sarae:korthårshona med angoraHANE ska det väl vara?
De flesta som föder upp angoror gör så att de parar en korthårs hona med en angora-hane och då finns det CHANS för angora. Det är tydligen svårt att bedriva ren angora-avel. En del uppfödare utomlands gör så att de parar två angoror med varandra och låter honan vara med en annan hona och så föder de upp valparna tillsammans. Har aldrig sett hur detta fungerar i praktiken men……Jag tror ju mest på korthår-angora och hålla tummarna helst enkelt.
Men ifall du vill se en angora någon gång så kommer det med största trolighet en liten angora-valpis hem till mig till våren-sommaren nån gång.
haha klart det skall vara hane…men man blir ju lite förvirrad när man tänker på de sexuella preferenserna som råder bland pälsarna här hemma