Kastrerat min brunstiga kastrat...
Nu har jag äntligen kastrerat min brunstiga kastrat - Phoenix! Ska bli skönt att ha en kastrerad hane som beter sig som en kastrat.. Han går i och ur brunst som han "ska", poppar massor, pungar, stissar upp sig, får kass päls och blir precis som han var i sin första brunst (som okastrerad).
Har ideligen försökt förklara för honom att hans kulor ligger kvar hos veterinären sedan ett bra tag tillbaka, men han menar att det enbart är ont förtal och pungar vidare på allt som sticker upp *suck!*
Även Camaro har fått ett implantat (för kastrering) och Aviendha (bara för att, plus att hon hade ojämn "vinterrytm" i år).
Nu håller jag tummarna för att detta ska göra så jag får enklare att sätta ihop dem här hemma. Svårt när Phoenix blir extremt hormonstinn och alldeles orange runt nosen bara en främmande hane tittar på honom. Tänk bara att han ska behöva två kastrationer killen min, men han har aldrig vart som alla andra barn heller ;)
Paulina
Härligt…ja det kan ju gå ett bra tag innan dom fattar vad som hänt…Albin fortsatte ju att "sätta på" sin älskade petflaska ett bra tag efter kastreringen ;)
Hahaha!
Jo.. Men han kastrerades vid 14 månader. Gick då ur brunst, men sen har han gått in på våren och ut på hösten :S Visst, beteendet är ju jobbigt, men jag ser mest till hälsan, något fungerar ju inte precis som det ska eftersom han är sådan ;)
Men jag kan inte hjälpa att tycka att det är lite humor :P
Paulina
haha precis..tror att albin var runt 13-14 mån,vi stod ut länge eftersom var ensam;)